În 2020, românii au optat pentru siguranța locului de muncă. Fluctuația de personal în companiile din România a scăzut la 17,2%
Data publicarii: 26-02-2021 | HR/CarierePe fondul pandemiei și a incertitudinilor generate de aceasta, fluctuația de personal din România a scăzut de la nivelul de 23% în 2019, la o rată medie de 17,2% în anul 2020, se arată în raportul HR Barometru realizat de PwC România. Din același raport mai aflăm faptul că din procentul mai sus amintit, 13,2% au fost încetări voluntare, cea mai mare fluctuație înregistrându-se în sectorul de Retail și FMCG (25%) iar cea mai mică în cel de servicii financiare (8%).
”Pe fondul incertitudinii create de pandemie, piața forței de muncă a cunoscut un ușor îngheț anul trecut. Angajații au preferat stabilitatea și siguranța, iar angajatorii au recrutat mai puțin decât în anii anteriori sau chiar deloc. După o perioadă de expectativă, pe măsură ce munca de la distanță s-a dovedit funcțională în multe sectoare, companiile au început să regândească relațiile de muncă, având în prim plan flexibilitatea și mobilitatea. Angajatorii au înțeles că schimbările din ultimul an nu sunt conjuncturale și că trebuie să își adapteze modelele de business acestor tendințe. Ne aflăm, deci, în pragul unui proces de transformare care va avea loc pe termen lung, iar faptul că multe companii au inclus în bugetele pentru 2021 creșteri salariale arată că atât angajatorii, cât și angajații se obișnuiesc treptat cu noua normalitate”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner, PwC România.
Cât privește anul 2021, companiile se așteaptă la o creștere a bugetelor de aproape 4%. De asemenea, dacă telemunca a devenit în anul 2020 o necesitate, acest trend va continua și în acest an, pe termen lung, pentru din ce în ce mai mulți angajați. Astfel, 43% dintre respondenții studiului PwC au declarat că vor implementa telemunca pe termen lung în acest an în vreme ce 52% încă analizează această perspectivă și doar 5% nu iau în calcul permanentizarea muncii de acasă ori declară că aceasta este irelevantă pentru domeniul lor. De asemenea, 44% au declarat că intenționează să alterneze telemunca cu munca de la birou în funcție de opțiunile angajaților în vreme ce 40% vor face acest lucru pe baza unor planificări. 2% dintre respondenți declară că intenționează să aplice telemunca obligatorie pentru anumiți angajați.
”După experiența ultimului an, în care și-a dovedit eficiența, era de așteptat ca munca de la distanță să fie aplicată de multe organizații pe termen lung. Această direcție este datorată, pe de o parte, perspectivei incerte legate de evoluția pandemiei, care nu va dispărea prea curând, iar pe de altă parte, de beneficiile care s-au conturat atât pentru angajați (protecție, flexibilitate, autonomie), cât și pentru angajatori (reduceri de costuri). Provocarea mai departe este de a găsi acea modalitate de permanentiza telemunca pentru a maximiza avantajele pe care le poate aduce, dar și pentru a diminua efectele secundare asupra anumitor procese de business, a căror eficacitate este limitată în mediul virtual, sau asupra stării de bine a angajaților, serios afectată în această perioadă”, a arătat Oana Munteanu, Director People & Organisation PwC România.
”Pe fondul incertitudinii create de pandemie, piața forței de muncă a cunoscut un ușor îngheț anul trecut. Angajații au preferat stabilitatea și siguranța, iar angajatorii au recrutat mai puțin decât în anii anteriori sau chiar deloc. După o perioadă de expectativă, pe măsură ce munca de la distanță s-a dovedit funcțională în multe sectoare, companiile au început să regândească relațiile de muncă, având în prim plan flexibilitatea și mobilitatea. Angajatorii au înțeles că schimbările din ultimul an nu sunt conjuncturale și că trebuie să își adapteze modelele de business acestor tendințe. Ne aflăm, deci, în pragul unui proces de transformare care va avea loc pe termen lung, iar faptul că multe companii au inclus în bugetele pentru 2021 creșteri salariale arată că atât angajatorii, cât și angajații se obișnuiesc treptat cu noua normalitate”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner, PwC România.
Cât privește anul 2021, companiile se așteaptă la o creștere a bugetelor de aproape 4%. De asemenea, dacă telemunca a devenit în anul 2020 o necesitate, acest trend va continua și în acest an, pe termen lung, pentru din ce în ce mai mulți angajați. Astfel, 43% dintre respondenții studiului PwC au declarat că vor implementa telemunca pe termen lung în acest an în vreme ce 52% încă analizează această perspectivă și doar 5% nu iau în calcul permanentizarea muncii de acasă ori declară că aceasta este irelevantă pentru domeniul lor. De asemenea, 44% au declarat că intenționează să alterneze telemunca cu munca de la birou în funcție de opțiunile angajaților în vreme ce 40% vor face acest lucru pe baza unor planificări. 2% dintre respondenți declară că intenționează să aplice telemunca obligatorie pentru anumiți angajați.
”După experiența ultimului an, în care și-a dovedit eficiența, era de așteptat ca munca de la distanță să fie aplicată de multe organizații pe termen lung. Această direcție este datorată, pe de o parte, perspectivei incerte legate de evoluția pandemiei, care nu va dispărea prea curând, iar pe de altă parte, de beneficiile care s-au conturat atât pentru angajați (protecție, flexibilitate, autonomie), cât și pentru angajatori (reduceri de costuri). Provocarea mai departe este de a găsi acea modalitate de permanentiza telemunca pentru a maximiza avantajele pe care le poate aduce, dar și pentru a diminua efectele secundare asupra anumitor procese de business, a căror eficacitate este limitată în mediul virtual, sau asupra stării de bine a angajaților, serios afectată în această perioadă”, a arătat Oana Munteanu, Director People & Organisation PwC România.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online