Eforturile de conformare la valul de reglementari adoptate in timpul pandemiei au sufocat companiile. Ce solutii exista?
Data publicarii: 18-03-2021 | EconomiePe lângă nenumăratele provocări de natură medicală și mai ales economică, anul 2020 a adus și o serie de noi reglementări care au adăugat complexitate mediului legislativ românesc care a avut un impact puternic și imediat în ceea ce privește costurile de conformare ale companiilor. Peste 230 de acte normative au fost emise în țara noastră doar anul trecut, de la declanșarea pandemiei, toate acestea având un impact extrem de puternic asupra mediului de afaceri, implementarea acestora presupunând de asemenea un efort semnificativ din partea acestora.
Multe întreprinderi, atât cele mici dar și companii mari, au fost nevoite ca urmare a măsurilor luate de autorități să schimbe locul de desfășurare a activității pentru unii angajați, să accepte o scădere a veniturilor, să se gândească la reorganizari interne ori să își schimbe complet strategiile și planurile trasate la începutul anului trecut, înainte de declanșarea crizei sanitare care continuă și azi.
„În aceste condiții, departamentele financiare și de resurse umane au fost supuse unor presiuni uriașe pentru implementarea rapidă a noilor reglementări și navigarea prin multitudinea de aspecte apărute în practică. O soluție pentru degrevarea resurselor interne ar putea fi apelarea la furnizori externi, specializați, pentru serviciile din zona administrativă”, scrie Maria Butcu, director soluții de servicii externalizate în cadrul Deloitte România.
„Un pas în această direcție ar putea consta în externalizarea funcției contabile, fiscale și de calcul salarial. Această oportunitate, la care multe întreprinderi au ezitat să apeleze anterior, a ieșit tot mai puternic în evidență în ultima perioadă, odată cu schimbările apărute în peisajul economic. Pandemia de COVID-19 a adus în prim plan multe dintre beneficiile imediate și pe termen lung ale externalizării acestor funcții”, continuă ea.
Dintre aceste beneficii putem aminti câteva, cele mai importante, precum degrevarea resurselor interne de sarcina administrativă și direcționarea lor către alte activități, mai multă securitate și eficiență în gestionarea virtuală a forței de muncă, dobândirea unor cunoștințe și a unei expertize de calitate dar și accesul din ce în ce mai bun la tehnologia scalabilă.
„În concluzie, pentru că antreprenorii și directorii executivi se confruntă cu așteptări tot mai mari din partea autorităților în ceea ce privește transparența financiară și conformarea fiscală, pentru mulți dintre ei decizia de externalizare a funcției contabile, fiscale și de calcul salarial este un pas înainte către digitalizare, eficiență și degrevarea resurselor interne, elemente necesare pentru o dezvoltare sustenabilă pe termen lung”, conchide Maria Butcu.
Multe întreprinderi, atât cele mici dar și companii mari, au fost nevoite ca urmare a măsurilor luate de autorități să schimbe locul de desfășurare a activității pentru unii angajați, să accepte o scădere a veniturilor, să se gândească la reorganizari interne ori să își schimbe complet strategiile și planurile trasate la începutul anului trecut, înainte de declanșarea crizei sanitare care continuă și azi.
„În aceste condiții, departamentele financiare și de resurse umane au fost supuse unor presiuni uriașe pentru implementarea rapidă a noilor reglementări și navigarea prin multitudinea de aspecte apărute în practică. O soluție pentru degrevarea resurselor interne ar putea fi apelarea la furnizori externi, specializați, pentru serviciile din zona administrativă”, scrie Maria Butcu, director soluții de servicii externalizate în cadrul Deloitte România.
„Un pas în această direcție ar putea consta în externalizarea funcției contabile, fiscale și de calcul salarial. Această oportunitate, la care multe întreprinderi au ezitat să apeleze anterior, a ieșit tot mai puternic în evidență în ultima perioadă, odată cu schimbările apărute în peisajul economic. Pandemia de COVID-19 a adus în prim plan multe dintre beneficiile imediate și pe termen lung ale externalizării acestor funcții”, continuă ea.
Dintre aceste beneficii putem aminti câteva, cele mai importante, precum degrevarea resurselor interne de sarcina administrativă și direcționarea lor către alte activități, mai multă securitate și eficiență în gestionarea virtuală a forței de muncă, dobândirea unor cunoștințe și a unei expertize de calitate dar și accesul din ce în ce mai bun la tehnologia scalabilă.
„În concluzie, pentru că antreprenorii și directorii executivi se confruntă cu așteptări tot mai mari din partea autorităților în ceea ce privește transparența financiară și conformarea fiscală, pentru mulți dintre ei decizia de externalizare a funcției contabile, fiscale și de calcul salarial este un pas înainte către digitalizare, eficiență și degrevarea resurselor interne, elemente necesare pentru o dezvoltare sustenabilă pe termen lung”, conchide Maria Butcu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online