Sondaj: Mai mult de jumatate dintre utilizatorii de carsharing din Bucuresti prefera SPARK
Data publicarii: 26-05-2021 | LifestyleConform unui sondaj inițiat în perioada martie-aprilie 2021 de SPARK, peste 53% dintre bucureștenii care optează pentru car sharing pentru a se deplasa prin oraș au ales serviciile companiei.
Sondajul a fost efectuat în rândul a peste 3300 de utilizatori de car sharing din capitala României, principalele motive pentru care aceștia aleg SPARK fiind ușurința cu care găsesc o mașină în apropiere, prețul de închiriere mai mic, comparativ cu alte servicii similare dar și faptul că au posibilitatea de a se deplasa prin oraș într-un mod responsabil față de mediu, SPARK oferind și cea mai mare flotă de mașini electrice. De asemenea, bucureștenii care aleg serviciile SPARK, au posibilitatea de a parca gratuit în orice parcare publică.
La mijlocul anului 2020, compania dispunea de o flotă de 50 de mașini care până în prezent a fost extinsă de nu mai puțin de 10 ori, în ciuda provocărilor sociale și economice generate de pandemia de Covid-19 care a creat și o serie de incertitudini de natură economică. Astfel, în prezent, SPARK a ajuns cel mai mare operator de car sharing din România, cu o flotă care depășește numărul de mașini de care dispun toți ceilalți operatori din aceeași nișă, la un loc. Mai mult, compania mizează în continuare pe creșterea flotei de mașini electrice și în acest an și în viitor.
Numărul mare de mașini disponibile le face viața mai ușoară clienților, care au posibilitatea de a găsi repede o mașină disponibilă atunci când au nevoie să se deplaseze. Astfel aproape 41% dintre respondenții acestui studiu spun că găsesc de obicei o mașină la o distanță mică de mers pe jos, distanța scurtă fiind și unul dintre cele mai importante criterii pe care aceștia își bazează decizia de a alege un serviciu sau altul. Urmează ca importanță costul de închiriere, gradul de încărcare a bateriei și modelul mașinii, aproape 40% dintre respondenți preferând modelul Renault Zoe, urmat de BMW i3, Nissan Leaf și Skoda Citigo în proporții de 23,5%, 22% respectiv 14,8%.
„Închirierea unei mașini electrice pentru deplasări pe distanțe scurte în oraș a devenit din ce în ce mai populară și ne bucurăm că SPARK face parte din soluția la provocările majore din orașul, inclusiv traficul intens și poluarea. Chiar dacă mulți dintre utilizatori dețin și propriul autoturism, de multe ori ei preferă alternativa de a-și lăsa mașina personală acasă și de a închiria un vehicul electric pentru o experiență ecologică, la costuri de până la 3 ori mai mici comparativ cu cele pentru a deține o mașină similară pe combustibil.
Costul lunar tipic pentru deținerea, asigurarea, combustibilul și întreținerea unei mașini convenționale este egal cu până la 275 de călătorii de cincisprezece minute folosind SPARK în fiecare lună, ceea ce înseamnă o medie de 9 drumuri pe zi. În plus, în contextul în care taxele pentru parcări cresc în București, utilizatorii SPARK nu au nici grija cheltuielilor cu parcarea, deoarece mașinile electrice pot fi parcate gratuit în parcările publice”, explică Dimitar Stoyanov, Country Manager SPARK Romania.
Sondajul a fost efectuat în rândul a peste 3300 de utilizatori de car sharing din capitala României, principalele motive pentru care aceștia aleg SPARK fiind ușurința cu care găsesc o mașină în apropiere, prețul de închiriere mai mic, comparativ cu alte servicii similare dar și faptul că au posibilitatea de a se deplasa prin oraș într-un mod responsabil față de mediu, SPARK oferind și cea mai mare flotă de mașini electrice. De asemenea, bucureștenii care aleg serviciile SPARK, au posibilitatea de a parca gratuit în orice parcare publică.
La mijlocul anului 2020, compania dispunea de o flotă de 50 de mașini care până în prezent a fost extinsă de nu mai puțin de 10 ori, în ciuda provocărilor sociale și economice generate de pandemia de Covid-19 care a creat și o serie de incertitudini de natură economică. Astfel, în prezent, SPARK a ajuns cel mai mare operator de car sharing din România, cu o flotă care depășește numărul de mașini de care dispun toți ceilalți operatori din aceeași nișă, la un loc. Mai mult, compania mizează în continuare pe creșterea flotei de mașini electrice și în acest an și în viitor.
Numărul mare de mașini disponibile le face viața mai ușoară clienților, care au posibilitatea de a găsi repede o mașină disponibilă atunci când au nevoie să se deplaseze. Astfel aproape 41% dintre respondenții acestui studiu spun că găsesc de obicei o mașină la o distanță mică de mers pe jos, distanța scurtă fiind și unul dintre cele mai importante criterii pe care aceștia își bazează decizia de a alege un serviciu sau altul. Urmează ca importanță costul de închiriere, gradul de încărcare a bateriei și modelul mașinii, aproape 40% dintre respondenți preferând modelul Renault Zoe, urmat de BMW i3, Nissan Leaf și Skoda Citigo în proporții de 23,5%, 22% respectiv 14,8%.
„Închirierea unei mașini electrice pentru deplasări pe distanțe scurte în oraș a devenit din ce în ce mai populară și ne bucurăm că SPARK face parte din soluția la provocările majore din orașul, inclusiv traficul intens și poluarea. Chiar dacă mulți dintre utilizatori dețin și propriul autoturism, de multe ori ei preferă alternativa de a-și lăsa mașina personală acasă și de a închiria un vehicul electric pentru o experiență ecologică, la costuri de până la 3 ori mai mici comparativ cu cele pentru a deține o mașină similară pe combustibil.
Costul lunar tipic pentru deținerea, asigurarea, combustibilul și întreținerea unei mașini convenționale este egal cu până la 275 de călătorii de cincisprezece minute folosind SPARK în fiecare lună, ceea ce înseamnă o medie de 9 drumuri pe zi. În plus, în contextul în care taxele pentru parcări cresc în București, utilizatorii SPARK nu au nici grija cheltuielilor cu parcarea, deoarece mașinile electrice pot fi parcate gratuit în parcările publice”, explică Dimitar Stoyanov, Country Manager SPARK Romania.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Focus pe Ferentari
- Analiza EY: Evoluția pieței de fuziuni și achiziții din România în primele nouă luni din 2023
- EY România: Aplicarea beneficiilor fiscale ar contribui major la optimizarea fluxurilor financiare și la consolidarea fiscală a afacerilor din România
- Black Friday crește cu 20% numărul de joburi disponibile în piață
- Studiu Black Friday: Românii sunt pregătiți să profite de oferte, dar trebuie să fie atenți și la tentativele de fraudă
- EY Law România: Prima înregistrare din oficiu a unui sediu permanent din industria farmaceutică anulată definitiv de instanța de judecată
- Sondaj eJobs: 7 din 10 români trec printr-o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional. Problemele financiare și cele legate de job îi apasă cel mai mult
- EY România - Sistemul garanție-returnare a apărut din necesitatea identificării unor soluții de optimizare a gestionării ambalajelor primare nereutilizabile
- EY a asistat MidEuropa în vânzarea lanțului de supermarketuri Profi către Ahold Delhaize
- Studiu EY: Piața globală a ofertelor publice inițiale: apetitul investitorilor se mută de la creștere la valoare, pe fondul unei lichidități mai restrânse
- 21.000 de joburi noi au fost scoase în piață de start-up-uri și companiile mici, cu cel mult 50 de angajați, în această toamnă
- Opinie Deloitte: Directiva europeana privind impozitul minim pe profit - o schimbare majora in fiscalitatea internationala si impactul sau in Romania
- Opinie Deloitte: Facturarea electronica generalizata, la un pas de implementare. Cand dispare factura pe hartie?
- Studiu EY: Scade încrederea liderilor din domeniul securității cibernetice în sistemele de apărare ale organizației, iar costurile cresc
- Impactul IRCC după creşterea de 0,02% în ratele creditelor