Sondaj: Mai mult de jumatate dintre utilizatorii de carsharing din Bucuresti prefera SPARK
Data publicarii: 26-05-2021 | LifestyleConform unui sondaj inițiat în perioada martie-aprilie 2021 de SPARK, peste 53% dintre bucureștenii care optează pentru car sharing pentru a se deplasa prin oraș au ales serviciile companiei.
Sondajul a fost efectuat în rândul a peste 3300 de utilizatori de car sharing din capitala României, principalele motive pentru care aceștia aleg SPARK fiind ușurința cu care găsesc o mașină în apropiere, prețul de închiriere mai mic, comparativ cu alte servicii similare dar și faptul că au posibilitatea de a se deplasa prin oraș într-un mod responsabil față de mediu, SPARK oferind și cea mai mare flotă de mașini electrice. De asemenea, bucureștenii care aleg serviciile SPARK, au posibilitatea de a parca gratuit în orice parcare publică.
La mijlocul anului 2020, compania dispunea de o flotă de 50 de mașini care până în prezent a fost extinsă de nu mai puțin de 10 ori, în ciuda provocărilor sociale și economice generate de pandemia de Covid-19 care a creat și o serie de incertitudini de natură economică. Astfel, în prezent, SPARK a ajuns cel mai mare operator de car sharing din România, cu o flotă care depășește numărul de mașini de care dispun toți ceilalți operatori din aceeași nișă, la un loc. Mai mult, compania mizează în continuare pe creșterea flotei de mașini electrice și în acest an și în viitor.
Numărul mare de mașini disponibile le face viața mai ușoară clienților, care au posibilitatea de a găsi repede o mașină disponibilă atunci când au nevoie să se deplaseze. Astfel aproape 41% dintre respondenții acestui studiu spun că găsesc de obicei o mașină la o distanță mică de mers pe jos, distanța scurtă fiind și unul dintre cele mai importante criterii pe care aceștia își bazează decizia de a alege un serviciu sau altul. Urmează ca importanță costul de închiriere, gradul de încărcare a bateriei și modelul mașinii, aproape 40% dintre respondenți preferând modelul Renault Zoe, urmat de BMW i3, Nissan Leaf și Skoda Citigo în proporții de 23,5%, 22% respectiv 14,8%.
„Închirierea unei mașini electrice pentru deplasări pe distanțe scurte în oraș a devenit din ce în ce mai populară și ne bucurăm că SPARK face parte din soluția la provocările majore din orașul, inclusiv traficul intens și poluarea. Chiar dacă mulți dintre utilizatori dețin și propriul autoturism, de multe ori ei preferă alternativa de a-și lăsa mașina personală acasă și de a închiria un vehicul electric pentru o experiență ecologică, la costuri de până la 3 ori mai mici comparativ cu cele pentru a deține o mașină similară pe combustibil.
Costul lunar tipic pentru deținerea, asigurarea, combustibilul și întreținerea unei mașini convenționale este egal cu până la 275 de călătorii de cincisprezece minute folosind SPARK în fiecare lună, ceea ce înseamnă o medie de 9 drumuri pe zi. În plus, în contextul în care taxele pentru parcări cresc în București, utilizatorii SPARK nu au nici grija cheltuielilor cu parcarea, deoarece mașinile electrice pot fi parcate gratuit în parcările publice”, explică Dimitar Stoyanov, Country Manager SPARK Romania.
Sondajul a fost efectuat în rândul a peste 3300 de utilizatori de car sharing din capitala României, principalele motive pentru care aceștia aleg SPARK fiind ușurința cu care găsesc o mașină în apropiere, prețul de închiriere mai mic, comparativ cu alte servicii similare dar și faptul că au posibilitatea de a se deplasa prin oraș într-un mod responsabil față de mediu, SPARK oferind și cea mai mare flotă de mașini electrice. De asemenea, bucureștenii care aleg serviciile SPARK, au posibilitatea de a parca gratuit în orice parcare publică.
La mijlocul anului 2020, compania dispunea de o flotă de 50 de mașini care până în prezent a fost extinsă de nu mai puțin de 10 ori, în ciuda provocărilor sociale și economice generate de pandemia de Covid-19 care a creat și o serie de incertitudini de natură economică. Astfel, în prezent, SPARK a ajuns cel mai mare operator de car sharing din România, cu o flotă care depășește numărul de mașini de care dispun toți ceilalți operatori din aceeași nișă, la un loc. Mai mult, compania mizează în continuare pe creșterea flotei de mașini electrice și în acest an și în viitor.
Numărul mare de mașini disponibile le face viața mai ușoară clienților, care au posibilitatea de a găsi repede o mașină disponibilă atunci când au nevoie să se deplaseze. Astfel aproape 41% dintre respondenții acestui studiu spun că găsesc de obicei o mașină la o distanță mică de mers pe jos, distanța scurtă fiind și unul dintre cele mai importante criterii pe care aceștia își bazează decizia de a alege un serviciu sau altul. Urmează ca importanță costul de închiriere, gradul de încărcare a bateriei și modelul mașinii, aproape 40% dintre respondenți preferând modelul Renault Zoe, urmat de BMW i3, Nissan Leaf și Skoda Citigo în proporții de 23,5%, 22% respectiv 14,8%.
„Închirierea unei mașini electrice pentru deplasări pe distanțe scurte în oraș a devenit din ce în ce mai populară și ne bucurăm că SPARK face parte din soluția la provocările majore din orașul, inclusiv traficul intens și poluarea. Chiar dacă mulți dintre utilizatori dețin și propriul autoturism, de multe ori ei preferă alternativa de a-și lăsa mașina personală acasă și de a închiria un vehicul electric pentru o experiență ecologică, la costuri de până la 3 ori mai mici comparativ cu cele pentru a deține o mașină similară pe combustibil.
Costul lunar tipic pentru deținerea, asigurarea, combustibilul și întreținerea unei mașini convenționale este egal cu până la 275 de călătorii de cincisprezece minute folosind SPARK în fiecare lună, ceea ce înseamnă o medie de 9 drumuri pe zi. În plus, în contextul în care taxele pentru parcări cresc în București, utilizatorii SPARK nu au nici grija cheltuielilor cu parcarea, deoarece mașinile electrice pot fi parcate gratuit în parcările publice”, explică Dimitar Stoyanov, Country Manager SPARK Romania.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI