Sondaj: Mai mult de jumatate dintre utilizatorii de carsharing din Bucuresti prefera SPARK
Data publicarii: 26-05-2021 | LifestyleConform unui sondaj inițiat în perioada martie-aprilie 2021 de SPARK, peste 53% dintre bucureștenii care optează pentru car sharing pentru a se deplasa prin oraș au ales serviciile companiei.
Sondajul a fost efectuat în rândul a peste 3300 de utilizatori de car sharing din capitala României, principalele motive pentru care aceștia aleg SPARK fiind ușurința cu care găsesc o mașină în apropiere, prețul de închiriere mai mic, comparativ cu alte servicii similare dar și faptul că au posibilitatea de a se deplasa prin oraș într-un mod responsabil față de mediu, SPARK oferind și cea mai mare flotă de mașini electrice. De asemenea, bucureștenii care aleg serviciile SPARK, au posibilitatea de a parca gratuit în orice parcare publică.
La mijlocul anului 2020, compania dispunea de o flotă de 50 de mașini care până în prezent a fost extinsă de nu mai puțin de 10 ori, în ciuda provocărilor sociale și economice generate de pandemia de Covid-19 care a creat și o serie de incertitudini de natură economică. Astfel, în prezent, SPARK a ajuns cel mai mare operator de car sharing din România, cu o flotă care depășește numărul de mașini de care dispun toți ceilalți operatori din aceeași nișă, la un loc. Mai mult, compania mizează în continuare pe creșterea flotei de mașini electrice și în acest an și în viitor.
Numărul mare de mașini disponibile le face viața mai ușoară clienților, care au posibilitatea de a găsi repede o mașină disponibilă atunci când au nevoie să se deplaseze. Astfel aproape 41% dintre respondenții acestui studiu spun că găsesc de obicei o mașină la o distanță mică de mers pe jos, distanța scurtă fiind și unul dintre cele mai importante criterii pe care aceștia își bazează decizia de a alege un serviciu sau altul. Urmează ca importanță costul de închiriere, gradul de încărcare a bateriei și modelul mașinii, aproape 40% dintre respondenți preferând modelul Renault Zoe, urmat de BMW i3, Nissan Leaf și Skoda Citigo în proporții de 23,5%, 22% respectiv 14,8%.
„Închirierea unei mașini electrice pentru deplasări pe distanțe scurte în oraș a devenit din ce în ce mai populară și ne bucurăm că SPARK face parte din soluția la provocările majore din orașul, inclusiv traficul intens și poluarea. Chiar dacă mulți dintre utilizatori dețin și propriul autoturism, de multe ori ei preferă alternativa de a-și lăsa mașina personală acasă și de a închiria un vehicul electric pentru o experiență ecologică, la costuri de până la 3 ori mai mici comparativ cu cele pentru a deține o mașină similară pe combustibil.
Costul lunar tipic pentru deținerea, asigurarea, combustibilul și întreținerea unei mașini convenționale este egal cu până la 275 de călătorii de cincisprezece minute folosind SPARK în fiecare lună, ceea ce înseamnă o medie de 9 drumuri pe zi. În plus, în contextul în care taxele pentru parcări cresc în București, utilizatorii SPARK nu au nici grija cheltuielilor cu parcarea, deoarece mașinile electrice pot fi parcate gratuit în parcările publice”, explică Dimitar Stoyanov, Country Manager SPARK Romania.
Sondajul a fost efectuat în rândul a peste 3300 de utilizatori de car sharing din capitala României, principalele motive pentru care aceștia aleg SPARK fiind ușurința cu care găsesc o mașină în apropiere, prețul de închiriere mai mic, comparativ cu alte servicii similare dar și faptul că au posibilitatea de a se deplasa prin oraș într-un mod responsabil față de mediu, SPARK oferind și cea mai mare flotă de mașini electrice. De asemenea, bucureștenii care aleg serviciile SPARK, au posibilitatea de a parca gratuit în orice parcare publică.
La mijlocul anului 2020, compania dispunea de o flotă de 50 de mașini care până în prezent a fost extinsă de nu mai puțin de 10 ori, în ciuda provocărilor sociale și economice generate de pandemia de Covid-19 care a creat și o serie de incertitudini de natură economică. Astfel, în prezent, SPARK a ajuns cel mai mare operator de car sharing din România, cu o flotă care depășește numărul de mașini de care dispun toți ceilalți operatori din aceeași nișă, la un loc. Mai mult, compania mizează în continuare pe creșterea flotei de mașini electrice și în acest an și în viitor.
Numărul mare de mașini disponibile le face viața mai ușoară clienților, care au posibilitatea de a găsi repede o mașină disponibilă atunci când au nevoie să se deplaseze. Astfel aproape 41% dintre respondenții acestui studiu spun că găsesc de obicei o mașină la o distanță mică de mers pe jos, distanța scurtă fiind și unul dintre cele mai importante criterii pe care aceștia își bazează decizia de a alege un serviciu sau altul. Urmează ca importanță costul de închiriere, gradul de încărcare a bateriei și modelul mașinii, aproape 40% dintre respondenți preferând modelul Renault Zoe, urmat de BMW i3, Nissan Leaf și Skoda Citigo în proporții de 23,5%, 22% respectiv 14,8%.
„Închirierea unei mașini electrice pentru deplasări pe distanțe scurte în oraș a devenit din ce în ce mai populară și ne bucurăm că SPARK face parte din soluția la provocările majore din orașul, inclusiv traficul intens și poluarea. Chiar dacă mulți dintre utilizatori dețin și propriul autoturism, de multe ori ei preferă alternativa de a-și lăsa mașina personală acasă și de a închiria un vehicul electric pentru o experiență ecologică, la costuri de până la 3 ori mai mici comparativ cu cele pentru a deține o mașină similară pe combustibil.
Costul lunar tipic pentru deținerea, asigurarea, combustibilul și întreținerea unei mașini convenționale este egal cu până la 275 de călătorii de cincisprezece minute folosind SPARK în fiecare lună, ceea ce înseamnă o medie de 9 drumuri pe zi. În plus, în contextul în care taxele pentru parcări cresc în București, utilizatorii SPARK nu au nici grija cheltuielilor cu parcarea, deoarece mașinile electrice pot fi parcate gratuit în parcările publice”, explică Dimitar Stoyanov, Country Manager SPARK Romania.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?
- Hidroelectrica inaugurează Microcentrala Poiana Ruscă
- Deloitte Romania a asistat Alior Bank in vanzarea catre Patria Bank a unui portofoliu de credite performante acordate persoanelor fizice in valoare de 97 mil. lei
- SigurantaOnline.ro oferă recomandări de vacanță în siguranță: cum să eviți capcanele din mediul online
- Ines Rocha devine noul Director Regional al IFC pentru Europa
- Studiu EY: politici și controverse fiscale - ce ar trebui să aibă în vedere companiile în acest an?
- Fondul ETF BET Patria – Tradeville depaseste 300 milioane lei in active totale