CEO Survey PwC România: Intenția de a face mai multe angajări, la minimul ultimilor 7 ani
Data publicarii: 03-08-2021 | EconomiePotrivit raportului PwC CEO Survey România 2021, doar 46% dintre directorii generali din România prevăd o creștere a numărului de angajați în următoarele 12 luni. Sunt cifre care dovedesc că ponderea liderilor de companii care intenționează să facă angajări a coborât la valoarea minimă raportat la ultimii șapte ani, după ce maximul fusese atins în anul 2017, când 61% dintre aceștia prevedeau angajari. De asemenea, în perioada cuprinsă între anii 2018 și 2020, ponderea acestora s-a menținut constant la un procent de 53%.
Directorii generali din România nu sunt însă la fel de pesimiști pe termen lung. Astfel, 80% dintre aceștia estimează că vor avea mai mulți salariați în următorii trei ani, un orizont de altfel nu foarte îndepărtat. Acest procent este peste media țărilor din Europa Centrală și de Est unde doar două treimi dintre respondenți împărtășesc aceeași opinie.
”Păstrarea angajaților a fost o prioritate de la apariția crizei sanitare pentru toate companiile. Chiar dacă unele sectoare au suferit pierderi mari și au renunțat la o parte dintre angajați, alte domenii, cum ar fi livrările sau curieratul, au crescut și au atras din forța de muncă disponibilizată. Astfel s-a produs o redistribuire în economie și vedem că numărul salariaților din România a rămas constant, în jur de 5,6 milioane de persoane.
Observăm această tendință în răspunsurile pe care directorii generali le-au oferit în sondajul nostru: 30% au redus numărul salariaților, în timp ce 30% au reușit să îl suplimenteze, iar 40% l-au menținut. Deși mulți rămân reticenți în privința noilor angajări din cauza incertitudinii și dificultăților pe care le-au întâmpinat în ultimul an și jumătate, liderii de afaceri sunt încrezători în viitor”, a declarat Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC România.
Pe de altă parte, directorii generali din România rămân în continuare preocupați de disponibilitatea abilităților cheie, un lucru pe care îl văd ca o amenințare pentru dezvoltarea organizațiilor pe care le conduc, 82% fiind preocupați de acest aspect.
De asemenea, 41% dintre respondenți consideră adaptarea strategiei forței de muncă și creșterea productivității prin automatizare și tehnologizare drept una dintre cele mai bune căi de răspuns la acest factor perturbator, amintit mai sus. Mai mult, 39% sunt interesați să asigure competențele necesare angajaților, 37% declarând că vor crește cu cel puțin zece procente sumele alocate pentru dezvoltarea talentelor. Nu în ultimul rând, 30% dintre respondenți au în vedere creșterea productivității prin intermediul unor oferte de angajare cu aranjamente de lucru flexibile care să asigure echilibru între muncă și viața personală a angajaților.
Directorii generali din România nu sunt însă la fel de pesimiști pe termen lung. Astfel, 80% dintre aceștia estimează că vor avea mai mulți salariați în următorii trei ani, un orizont de altfel nu foarte îndepărtat. Acest procent este peste media țărilor din Europa Centrală și de Est unde doar două treimi dintre respondenți împărtășesc aceeași opinie.
”Păstrarea angajaților a fost o prioritate de la apariția crizei sanitare pentru toate companiile. Chiar dacă unele sectoare au suferit pierderi mari și au renunțat la o parte dintre angajați, alte domenii, cum ar fi livrările sau curieratul, au crescut și au atras din forța de muncă disponibilizată. Astfel s-a produs o redistribuire în economie și vedem că numărul salariaților din România a rămas constant, în jur de 5,6 milioane de persoane.
Observăm această tendință în răspunsurile pe care directorii generali le-au oferit în sondajul nostru: 30% au redus numărul salariaților, în timp ce 30% au reușit să îl suplimenteze, iar 40% l-au menținut. Deși mulți rămân reticenți în privința noilor angajări din cauza incertitudinii și dificultăților pe care le-au întâmpinat în ultimul an și jumătate, liderii de afaceri sunt încrezători în viitor”, a declarat Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC România.
Pe de altă parte, directorii generali din România rămân în continuare preocupați de disponibilitatea abilităților cheie, un lucru pe care îl văd ca o amenințare pentru dezvoltarea organizațiilor pe care le conduc, 82% fiind preocupați de acest aspect.
De asemenea, 41% dintre respondenți consideră adaptarea strategiei forței de muncă și creșterea productivității prin automatizare și tehnologizare drept una dintre cele mai bune căi de răspuns la acest factor perturbator, amintit mai sus. Mai mult, 39% sunt interesați să asigure competențele necesare angajaților, 37% declarând că vor crește cu cel puțin zece procente sumele alocate pentru dezvoltarea talentelor. Nu în ultimul rând, 30% dintre respondenți au în vedere creșterea productivității prin intermediul unor oferte de angajare cu aranjamente de lucru flexibile care să asigure echilibru între muncă și viața personală a angajaților.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall