Pe fondul pandemiei, tranzacțiile cu carduri au crescut cu 60% în ultimii doi ani
Data publicarii: 08-11-2021 | Finante-BanciÎn perioada cuprinsă între lunile iunie 2019 și iunie 2021, valoarea și numărul tranzacțiilor cu cardurile emise de prestatorii de servicii de plată locali au crescut cu peste 60%, procent ce ne demonstrează încă o dată tendința de accelerare a procesului de digitalizare în cadrul sistemului bancar pe fondul pandemiei de Covid-19. Analiza a fost făcută de DreptulLaBanking, pe baza datelor statistice furnizate de către Banca națională a României și ne arată faptul că restricțiile impuse de autorități în ultimii doi ani pe fondul crizei medicale au condus la o creștere sistematică a gradului de utilizare a cardurilor emise de bănci în anul 2020, tendință care nu doar că s-a menținut ci s-a și amplificat în acest an.
Astfel, numărul tranzacțiilor cu carduri emise de furnizori de servicii bancare rezidenți a crescut cu 61 de procente în 2021 raportat la valorile din urmă cu doi ani, ajungând în prezent la 327 de milioane, față de cifra de 203 milioane vehiculată în perioada care a precedat pandemia cu care ne confruntăm în prezent.
Din punct de vedere valoric, tranzacțiile de plată cu carduri emise de prestatorii de servicii bancare rezidenți s-a majorat cu peste 41 miliarde de lei la finele lunii iunie 2021 față de cele doar 25,8 miliarde de lei în urmă cu doi ani, când nu era pandemie. Creșterea din punct de vedere valoric al tranzacțiilor a fost astfel, comparativ cu luna iunie a anului 2020 de 46%, similară cu creșterea numărului tranzacțiilor.
De asemenea, trebuie să menționăm că numărul total al cardurilor aflate în circulație pe teritoriul României la finele lunii iunie a acestui an a fost de 19,2 milioane de carduri, cu 8,5% mai mare decât în luna iunie a anului 2019 când au fost raportate doar 17,7 milioane de carduri. Din acest total, un număr de 16,2 milioane de carduri reprezintă carduri de debit și 2,9 milioane carduri de credit. Înțelegem în urma acestor cifre că la sfârșitul primului semestru al acestui an, România avea aproximativ un card bancar pe cap de locuitor, cifră care se situează în coada topului european, ca urmare a preferinței încă ridicate pentru plăți în numerar.
Tendința de a trece la plățile electronice s-a accentuat în ultimii ani pe fondul digitalizării serviciilor bancare. Cu toate acestea, asistăm la o situație care în continuare plasează plățile în numerar pe primul loc în ceea ce privește piața de retail autohtonă.
Pe de altă parte, potrivit studiului amintit mai sus, ponderea celor care retrag numerar de la bancomate a scăzut cu 30% comparativ cu situația de acum cinci ani. În același timp, jumătate din cei care au conturi bancare deschise în România au declarat că nu folosesc deloc aplicația de Internet Banking în vreme ce 43 % nu o folosesc nici pe cea de mobile banking.
Astfel, numărul tranzacțiilor cu carduri emise de furnizori de servicii bancare rezidenți a crescut cu 61 de procente în 2021 raportat la valorile din urmă cu doi ani, ajungând în prezent la 327 de milioane, față de cifra de 203 milioane vehiculată în perioada care a precedat pandemia cu care ne confruntăm în prezent.
Din punct de vedere valoric, tranzacțiile de plată cu carduri emise de prestatorii de servicii bancare rezidenți s-a majorat cu peste 41 miliarde de lei la finele lunii iunie 2021 față de cele doar 25,8 miliarde de lei în urmă cu doi ani, când nu era pandemie. Creșterea din punct de vedere valoric al tranzacțiilor a fost astfel, comparativ cu luna iunie a anului 2020 de 46%, similară cu creșterea numărului tranzacțiilor.
De asemenea, trebuie să menționăm că numărul total al cardurilor aflate în circulație pe teritoriul României la finele lunii iunie a acestui an a fost de 19,2 milioane de carduri, cu 8,5% mai mare decât în luna iunie a anului 2019 când au fost raportate doar 17,7 milioane de carduri. Din acest total, un număr de 16,2 milioane de carduri reprezintă carduri de debit și 2,9 milioane carduri de credit. Înțelegem în urma acestor cifre că la sfârșitul primului semestru al acestui an, România avea aproximativ un card bancar pe cap de locuitor, cifră care se situează în coada topului european, ca urmare a preferinței încă ridicate pentru plăți în numerar.
Tendința de a trece la plățile electronice s-a accentuat în ultimii ani pe fondul digitalizării serviciilor bancare. Cu toate acestea, asistăm la o situație care în continuare plasează plățile în numerar pe primul loc în ceea ce privește piața de retail autohtonă.
Pe de altă parte, potrivit studiului amintit mai sus, ponderea celor care retrag numerar de la bancomate a scăzut cu 30% comparativ cu situația de acum cinci ani. În același timp, jumătate din cei care au conturi bancare deschise în România au declarat că nu folosesc deloc aplicația de Internet Banking în vreme ce 43 % nu o folosesc nici pe cea de mobile banking.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI