PwC - Companiile pot opta din această lună pentru emiterea de facturi electronice prin sistemul RO e-Factura

Data publicarii: 15-11-2021 | Economie
Sistemul național de facturare electronică denumit RO e-factura va deveni operațional în această lună. Astfel, companiile vor avea posibilitatea de a emite facturi electronice prin intermediul acestuia atât în cazul livrărilor/prestărilor de servicii către entități publice (B2G) cât și în relația cu alți operatori economici (B2B).

Facturile electronice reglementate prin Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 120/2021 sunt emise în format electronic structurat în fișiere de tip XML, format ce permite prelucrarea lor automată.

Atât forma de transmitere a acestor facturi, prin intermediul platformei puse la dispoziție de Ministerul Finanțelor cât și formatul de tip XML sunt două elemente noi față de factura electronică definită în Codul Fiscal, ca fiind o simplă factură care a fost emisă și primită în format electronic.Mai mult, facturile emise prin intermediul platformei RO e-Factura, vor avea atașate și semnătura electronică aplicată de către Ministerul Finanțelor Publice, lucru care certifică faptul că asupra conținutului acestora nu mai sunt permise intervenții ulterioare.

În ceea ce privește achizițiile publice, companiile care optează pentru utilizarea acestei platforme vor avea obligația de a emite doar facturi electronice și de a utiliza sistemul respectiv în toate relațiile cu autoritățile contractante. Prelucrarea facturilor se va face fie prin intermediul sistemelor informatice, fie prin conversia informațiilor din format electronic într-unul care permite citirea și listarea. Potrivit Ordonanței amintite mai sus, prin prelucrare înțelegem inclusiv parcurgerea fazelor execuției bugetare.

„În relațiile comerciale B2B, în vederea utilizării sistemului RO e-Factura, atât emitentul facturii electronice, cât şi destinatarul acesteia trebuie să fie înscriși în Registrul RO e-Factura. Facturile emise de către operatorii economici înscrişi în Registrul RO e-Factura către destinatari care nu utilizează acest sistem vor urma regulile obișnuite prevăzute de Codul Fiscal”, scriu Izabela Stoicescu, senior manager și Corina Mortici, senior associate, PwC România.

Înscrierea în Registrul RO e-Factura se va efectua prin depunerea unui formular (084), același formular fiind utilizat și pentru radiere. Detaliile legate de operarea acestui Registru sunt prevăzute de Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1713/2021. Registrul va putea fi interogat pe site-ul oficial al ANAF.

„Rămâne de văzut cât de atractiv va fi acest sistem pentru fiecare din cele două categorii pentru care se inițiază utilizarea lui în luna noiembrie (B2G, respectiv B2B). În viitor, se urmărește extinderea utilizării sistemului național RO e-Factura pentru tranzacții între toți operatorii economici”, conchid cele două experte PwC.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG