XTB: UiPath are sansa de a oferi satisfactii investitorilor dispusi sa astepte 2-3 ani
Data publicarii: 23-11-2021 | BursaÎnaintea listării UIPath, speranțele uriașe adunate în rândul celor interesați au generat un preț pe măsură. Doar dacă ne gândim la multiplii de evaluare, compania fondată în România a fost mai scumpă la listare decât alți giganți din domeniul tehnologiei. Astfel, în raport cu veniturile UIPath, prețurile acțiunilor erau la acel moment de 58,3 mai mari, în comparație cu Amazon (de 4,1 ori mai mare) sau Google (de 7,9 ori mai mare). Sunt date valabile pentru toate aceste companii în prima zi de tranzacționare a acțiunilor UIPath.
De aceea, este și de înțeles faptul că prețul a intrat încă de a doua zi pe o pantă descendentă, acțiunile având un cost în prezent cu 16,7% mai puțin decât în prima zi. Interesul foarte mare de la început, și entuziasmul cu care investitorii au privit această lansare, s-a transformat treptat într-un realism care pentru mulți, a căpătat aspecte de dezamăgire.
În ultimii ani, veniturile companiei au crescut. Acest lucru nu se reflectă însă și în profitabilitate care, rămâne deocamdată la un nivel scăzut în raport cu evaluarea totală dată pe piață. Mai mult, potrivit standardului GAAP de contabilitate, UIPath a înregistrat de fapt pierderi de 100 de milioane de dolari în trimestrul care s-a încheiat în luna septembrie.
„Presiunea de a menține profitabilitatea în timpul unei inflații ridicate, și cu dificultăți în găsirea forței de muncă ar împinge firmele să utilizeze tot mai mult automatizări de tipul celor oferite de UiPath. Un profit de 4 sau 5 cenți pe acțiune nu pare de neatins. Mai departe, însă, drumul poate să fie cu oscilații ample, și trimestre de pierdere pot reapărea. Pe termen mediu, nevoia de a investi constant pentru dezvoltarea businessului și captarea de cotă de piață suplimentară poate eroda profitabilitatea”, scrie Claudiu Cazacu, XTB.
Mai mult, sunt șanse ca concurența să se intensifice în perioada imediat următoare și nu doar dinspre firme din același domeniu ci și din alte divizii ale unor firme de talia Mic sau SAP care investesc deja în linii de business din această categorie care aparent pot aduce profituri mari.
„Cu toate acestea, perspectiva noastră pentru următorii 3 ani este optimistă. Compania are o foarte bună vizibilitate, clienți mulțumiți oferind în procent înalt venituri recurente, un culoar de finanțare larg și produse atractive. Concurența este densă, dar poziționarea UiPath, inclusiv forța de brand, protejează într-o bună măsură” adaugă Cazacu.
„Potrivit Gartner, firma fondată în București depășește toți competitorii la capitolul abilitate de a livra, cel mai aproape aflându-se Automation Anywhere (AA), cu care e aproape la egalitate în privința "viziunii". Potrivit Forrester, atât oferta de produse cât și strategia o transformă în lider, la distanță mică totuși de AA și Microsoft. Urmând culoarul actual, UiPath are șansa să ofere satisfacții celor dispuși să aștepte 2-3 ani, încât dinamica reală a business-ului mai întâi să „prindă din urmă” și apoi să depășească, cu valori care să compenseze riscul, nivelul actual al acțiunilor pe bursa de la New York”, conchide el.
De aceea, este și de înțeles faptul că prețul a intrat încă de a doua zi pe o pantă descendentă, acțiunile având un cost în prezent cu 16,7% mai puțin decât în prima zi. Interesul foarte mare de la început, și entuziasmul cu care investitorii au privit această lansare, s-a transformat treptat într-un realism care pentru mulți, a căpătat aspecte de dezamăgire.
În ultimii ani, veniturile companiei au crescut. Acest lucru nu se reflectă însă și în profitabilitate care, rămâne deocamdată la un nivel scăzut în raport cu evaluarea totală dată pe piață. Mai mult, potrivit standardului GAAP de contabilitate, UIPath a înregistrat de fapt pierderi de 100 de milioane de dolari în trimestrul care s-a încheiat în luna septembrie.
„Presiunea de a menține profitabilitatea în timpul unei inflații ridicate, și cu dificultăți în găsirea forței de muncă ar împinge firmele să utilizeze tot mai mult automatizări de tipul celor oferite de UiPath. Un profit de 4 sau 5 cenți pe acțiune nu pare de neatins. Mai departe, însă, drumul poate să fie cu oscilații ample, și trimestre de pierdere pot reapărea. Pe termen mediu, nevoia de a investi constant pentru dezvoltarea businessului și captarea de cotă de piață suplimentară poate eroda profitabilitatea”, scrie Claudiu Cazacu, XTB.
Mai mult, sunt șanse ca concurența să se intensifice în perioada imediat următoare și nu doar dinspre firme din același domeniu ci și din alte divizii ale unor firme de talia Mic sau SAP care investesc deja în linii de business din această categorie care aparent pot aduce profituri mari.
„Cu toate acestea, perspectiva noastră pentru următorii 3 ani este optimistă. Compania are o foarte bună vizibilitate, clienți mulțumiți oferind în procent înalt venituri recurente, un culoar de finanțare larg și produse atractive. Concurența este densă, dar poziționarea UiPath, inclusiv forța de brand, protejează într-o bună măsură” adaugă Cazacu.
„Potrivit Gartner, firma fondată în București depășește toți competitorii la capitolul abilitate de a livra, cel mai aproape aflându-se Automation Anywhere (AA), cu care e aproape la egalitate în privința "viziunii". Potrivit Forrester, atât oferta de produse cât și strategia o transformă în lider, la distanță mică totuși de AA și Microsoft. Urmând culoarul actual, UiPath are șansa să ofere satisfacții celor dispuși să aștepte 2-3 ani, încât dinamica reală a business-ului mai întâi să „prindă din urmă” și apoi să depășească, cu valori care să compenseze riscul, nivelul actual al acțiunilor pe bursa de la New York”, conchide el.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania - rezultate financiare pe primele trei luni ale anului
- Studiu Deloitte: 90% din companii considera ca tehnologia cloud este esentiala pentru dezvoltare, transformare digitala si competitivitate pe piata
- Reff & Asociatii obtine pro bono o hotarare definitiva care protejeaza proprietatea asupra terenului si investitia Asociatiei Daruieste Viata pt extinderea si modernizarea Spitalului Marie Curie
- Studiu Deloitte: producatorii globali de semiconductoare vor investi 300 mi. USD in 2023 in AI; piata comertului social se extinde rapid, iar cererea de servicii de streaming video pe baza de publicitate va creste
- Opinie Deloitte: Romania impune noi obligatii de raportare fiscala pentru multinationale. Ce trebuie sa stie companiile vizate?
- Studiu WEBCON: Solutiile de automatizare a proceselor de business genereaza o crestere a productivitatii de pana la 87%, cu o recuperare totala a investitiei in mai putin de 3 ani
- Opinie Deloitte: Cum pot verificarile de fond si demersul de due diligence sa contribuie la reputatia, stabilitatea si credibilitatea unei organizatii?
- Vanzarile Flanco au crescut cu 40% in primul trimestru al anului
- EY a asistat Carrefour în preluarea activităţilor Cora din România
- Fabrica de sârmă Dan Steel Group din Beclean, acum în procedură de faliment, caută investitori. Prețul de pornire este de 25,9 milioane de euro
- Raportul Revolut privind cheltuielile realizate de clientii romani in trim. I 2023
- Sondaj EY: Impactul noilor reglementări fiscale în economia națională și așteptările companiilor românești
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal obtine la ICCJ o solutie definitiva de anulare a refacerii unei inspectii fiscale invocand exclusiv argumente de procedura
- Studiu Deloitte: noua din zece organizatii au raportat cel putin un incident sau o bresa de securitate cibernetica anul trecut
- Catalin Vasile este noul Chief Sales Officer al NN Romania