XTB in 2021: 93% mai multi clienti activi si depozite nete in crestere cu 50%, la 638 miliarde EUR
Data publicarii: 17-02-2022 | BursaXTB este una dintre cele mai respectate case de brokeraj pe burse internaționale din România iar anul trecut, a fost unul al recordurilor pentru această companie, cel puțin în ceea ce privește numărul de clienți noi. Numărul acestora a crescut pe parcursul anului 2021 cu 189.000 până la un total de 429.000 la sfârșitul anului. Remarcăm de asemenea o creștere semnificativă și în ceea ce privește numărul de clienți activi, și anume cei care au efectuat cel puțin o tranzacție pa parcursul anului trecut. Din acest punct de vedere, XTB raportează o creștere cu 92,9% raportat la 2020.
Tot anul trecut, a crescut cu 49,6% și valoarea depozitelor nete ale clienților XTB, de la 425 de miliarde de euro în 2020, la nu mai puțin de 637,8 miliarde de euro în 2021. De asemenea, veniturile consolidate au ajuns la 136,7 milioane de euro iar costurile operaționale la 76,2 milioane de euro.
„Am observat recent o schimbare în abordarea față de investiții. Nu mai este domeniul profesioniștilor, ci a devenit subiect de interes pentru aproape toată lumea. Din cauza inflației ridicate, mulți investitori din întreaga lume caută modalități mai eficiente de a economisi”, explică Omar Arnout, CEO-ul XTB.
„Aceste rezultate de-a dreptul remarcabile vin pe fondul unui context favorabil de piață (volatilitatea generată de pandemie a creat multiple oportunități de valorificat prin tranzacționare) și se datorează efortului întregii echipe de a valorifica la maxim această perioadă fără precedent”, spune, la rândul său, Irina Cristescu, General Manager al XTB România.
Printre măsurile luate la nivel local, care au condus la creșteri ale rezultatelor XTB, amintim mărirea echipei de specialiști, creșterea numărului de proiecte educaționale și a complexității acestora, amplificarea activităților de marketing și comunicare, creșterea bazei de parteneri optimizare și adaptare continuă la nevoile clienților dar și investiții în dezvoltarea continuă a platformei de tranzacționare.
Mai mult, luăm în calcul și faptul că cele mai populare instrumente financiare sunt în România acțiunile, circa 80% din totalul clienților XTB tranzacționând acțiuni și ETF-uri cu deținere în ultimul trimestru al anului trecut.
„La XTB încurajăm fiecare client să își descopere profilul de risc care i se potrivește cel mai bine și să aleagă în cunoștință de cauză acele instrumente care sunt compatibile cu profilul de risc al fiecăruia. Indiferent dacă sunt speculatori pe termen scurt sau investitori pe termen lung, indiferent de posibilitățile financiare, în platforma XTB găsesc toată gama de instrumente financiare, potrivite pentru orice tip de investitor și profil de risc”, explică Irina Cristescu.
Tot anul trecut, a crescut cu 49,6% și valoarea depozitelor nete ale clienților XTB, de la 425 de miliarde de euro în 2020, la nu mai puțin de 637,8 miliarde de euro în 2021. De asemenea, veniturile consolidate au ajuns la 136,7 milioane de euro iar costurile operaționale la 76,2 milioane de euro.
„Am observat recent o schimbare în abordarea față de investiții. Nu mai este domeniul profesioniștilor, ci a devenit subiect de interes pentru aproape toată lumea. Din cauza inflației ridicate, mulți investitori din întreaga lume caută modalități mai eficiente de a economisi”, explică Omar Arnout, CEO-ul XTB.
„Aceste rezultate de-a dreptul remarcabile vin pe fondul unui context favorabil de piață (volatilitatea generată de pandemie a creat multiple oportunități de valorificat prin tranzacționare) și se datorează efortului întregii echipe de a valorifica la maxim această perioadă fără precedent”, spune, la rândul său, Irina Cristescu, General Manager al XTB România.
Printre măsurile luate la nivel local, care au condus la creșteri ale rezultatelor XTB, amintim mărirea echipei de specialiști, creșterea numărului de proiecte educaționale și a complexității acestora, amplificarea activităților de marketing și comunicare, creșterea bazei de parteneri optimizare și adaptare continuă la nevoile clienților dar și investiții în dezvoltarea continuă a platformei de tranzacționare.
Mai mult, luăm în calcul și faptul că cele mai populare instrumente financiare sunt în România acțiunile, circa 80% din totalul clienților XTB tranzacționând acțiuni și ETF-uri cu deținere în ultimul trimestru al anului trecut.
„La XTB încurajăm fiecare client să își descopere profilul de risc care i se potrivește cel mai bine și să aleagă în cunoștință de cauză acele instrumente care sunt compatibile cu profilul de risc al fiecăruia. Indiferent dacă sunt speculatori pe termen scurt sau investitori pe termen lung, indiferent de posibilitățile financiare, în platforma XTB găsesc toată gama de instrumente financiare, potrivite pentru orice tip de investitor și profil de risc”, explică Irina Cristescu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza
- Cushman & Wakefield Echinox: Cererea noua de spatii industriale si logistice in primul semestru, de două ori mai mare fata de suprafata livrata in aceeasi perioada
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?