XTB in 2021: 93% mai multi clienti activi si depozite nete in crestere cu 50%, la 638 miliarde EUR
Data publicarii: 17-02-2022 | BursaXTB este una dintre cele mai respectate case de brokeraj pe burse internaționale din România iar anul trecut, a fost unul al recordurilor pentru această companie, cel puțin în ceea ce privește numărul de clienți noi. Numărul acestora a crescut pe parcursul anului 2021 cu 189.000 până la un total de 429.000 la sfârșitul anului. Remarcăm de asemenea o creștere semnificativă și în ceea ce privește numărul de clienți activi, și anume cei care au efectuat cel puțin o tranzacție pa parcursul anului trecut. Din acest punct de vedere, XTB raportează o creștere cu 92,9% raportat la 2020.
Tot anul trecut, a crescut cu 49,6% și valoarea depozitelor nete ale clienților XTB, de la 425 de miliarde de euro în 2020, la nu mai puțin de 637,8 miliarde de euro în 2021. De asemenea, veniturile consolidate au ajuns la 136,7 milioane de euro iar costurile operaționale la 76,2 milioane de euro.
„Am observat recent o schimbare în abordarea față de investiții. Nu mai este domeniul profesioniștilor, ci a devenit subiect de interes pentru aproape toată lumea. Din cauza inflației ridicate, mulți investitori din întreaga lume caută modalități mai eficiente de a economisi”, explică Omar Arnout, CEO-ul XTB.
„Aceste rezultate de-a dreptul remarcabile vin pe fondul unui context favorabil de piață (volatilitatea generată de pandemie a creat multiple oportunități de valorificat prin tranzacționare) și se datorează efortului întregii echipe de a valorifica la maxim această perioadă fără precedent”, spune, la rândul său, Irina Cristescu, General Manager al XTB România.
Printre măsurile luate la nivel local, care au condus la creșteri ale rezultatelor XTB, amintim mărirea echipei de specialiști, creșterea numărului de proiecte educaționale și a complexității acestora, amplificarea activităților de marketing și comunicare, creșterea bazei de parteneri optimizare și adaptare continuă la nevoile clienților dar și investiții în dezvoltarea continuă a platformei de tranzacționare.
Mai mult, luăm în calcul și faptul că cele mai populare instrumente financiare sunt în România acțiunile, circa 80% din totalul clienților XTB tranzacționând acțiuni și ETF-uri cu deținere în ultimul trimestru al anului trecut.
„La XTB încurajăm fiecare client să își descopere profilul de risc care i se potrivește cel mai bine și să aleagă în cunoștință de cauză acele instrumente care sunt compatibile cu profilul de risc al fiecăruia. Indiferent dacă sunt speculatori pe termen scurt sau investitori pe termen lung, indiferent de posibilitățile financiare, în platforma XTB găsesc toată gama de instrumente financiare, potrivite pentru orice tip de investitor și profil de risc”, explică Irina Cristescu.
Tot anul trecut, a crescut cu 49,6% și valoarea depozitelor nete ale clienților XTB, de la 425 de miliarde de euro în 2020, la nu mai puțin de 637,8 miliarde de euro în 2021. De asemenea, veniturile consolidate au ajuns la 136,7 milioane de euro iar costurile operaționale la 76,2 milioane de euro.
„Am observat recent o schimbare în abordarea față de investiții. Nu mai este domeniul profesioniștilor, ci a devenit subiect de interes pentru aproape toată lumea. Din cauza inflației ridicate, mulți investitori din întreaga lume caută modalități mai eficiente de a economisi”, explică Omar Arnout, CEO-ul XTB.
„Aceste rezultate de-a dreptul remarcabile vin pe fondul unui context favorabil de piață (volatilitatea generată de pandemie a creat multiple oportunități de valorificat prin tranzacționare) și se datorează efortului întregii echipe de a valorifica la maxim această perioadă fără precedent”, spune, la rândul său, Irina Cristescu, General Manager al XTB România.
Printre măsurile luate la nivel local, care au condus la creșteri ale rezultatelor XTB, amintim mărirea echipei de specialiști, creșterea numărului de proiecte educaționale și a complexității acestora, amplificarea activităților de marketing și comunicare, creșterea bazei de parteneri optimizare și adaptare continuă la nevoile clienților dar și investiții în dezvoltarea continuă a platformei de tranzacționare.
Mai mult, luăm în calcul și faptul că cele mai populare instrumente financiare sunt în România acțiunile, circa 80% din totalul clienților XTB tranzacționând acțiuni și ETF-uri cu deținere în ultimul trimestru al anului trecut.
„La XTB încurajăm fiecare client să își descopere profilul de risc care i se potrivește cel mai bine și să aleagă în cunoștință de cauză acele instrumente care sunt compatibile cu profilul de risc al fiecăruia. Indiferent dacă sunt speculatori pe termen scurt sau investitori pe termen lung, indiferent de posibilitățile financiare, în platforma XTB găsesc toată gama de instrumente financiare, potrivite pentru orice tip de investitor și profil de risc”, explică Irina Cristescu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice