XTB in 2021: 93% mai multi clienti activi si depozite nete in crestere cu 50%, la 638 miliarde EUR
Data publicarii: 17-02-2022 | BursaXTB este una dintre cele mai respectate case de brokeraj pe burse internaționale din România iar anul trecut, a fost unul al recordurilor pentru această companie, cel puțin în ceea ce privește numărul de clienți noi. Numărul acestora a crescut pe parcursul anului 2021 cu 189.000 până la un total de 429.000 la sfârșitul anului. Remarcăm de asemenea o creștere semnificativă și în ceea ce privește numărul de clienți activi, și anume cei care au efectuat cel puțin o tranzacție pa parcursul anului trecut. Din acest punct de vedere, XTB raportează o creștere cu 92,9% raportat la 2020.
Tot anul trecut, a crescut cu 49,6% și valoarea depozitelor nete ale clienților XTB, de la 425 de miliarde de euro în 2020, la nu mai puțin de 637,8 miliarde de euro în 2021. De asemenea, veniturile consolidate au ajuns la 136,7 milioane de euro iar costurile operaționale la 76,2 milioane de euro.
„Am observat recent o schimbare în abordarea față de investiții. Nu mai este domeniul profesioniștilor, ci a devenit subiect de interes pentru aproape toată lumea. Din cauza inflației ridicate, mulți investitori din întreaga lume caută modalități mai eficiente de a economisi”, explică Omar Arnout, CEO-ul XTB.
„Aceste rezultate de-a dreptul remarcabile vin pe fondul unui context favorabil de piață (volatilitatea generată de pandemie a creat multiple oportunități de valorificat prin tranzacționare) și se datorează efortului întregii echipe de a valorifica la maxim această perioadă fără precedent”, spune, la rândul său, Irina Cristescu, General Manager al XTB România.
Printre măsurile luate la nivel local, care au condus la creșteri ale rezultatelor XTB, amintim mărirea echipei de specialiști, creșterea numărului de proiecte educaționale și a complexității acestora, amplificarea activităților de marketing și comunicare, creșterea bazei de parteneri optimizare și adaptare continuă la nevoile clienților dar și investiții în dezvoltarea continuă a platformei de tranzacționare.
Mai mult, luăm în calcul și faptul că cele mai populare instrumente financiare sunt în România acțiunile, circa 80% din totalul clienților XTB tranzacționând acțiuni și ETF-uri cu deținere în ultimul trimestru al anului trecut.
„La XTB încurajăm fiecare client să își descopere profilul de risc care i se potrivește cel mai bine și să aleagă în cunoștință de cauză acele instrumente care sunt compatibile cu profilul de risc al fiecăruia. Indiferent dacă sunt speculatori pe termen scurt sau investitori pe termen lung, indiferent de posibilitățile financiare, în platforma XTB găsesc toată gama de instrumente financiare, potrivite pentru orice tip de investitor și profil de risc”, explică Irina Cristescu.
Tot anul trecut, a crescut cu 49,6% și valoarea depozitelor nete ale clienților XTB, de la 425 de miliarde de euro în 2020, la nu mai puțin de 637,8 miliarde de euro în 2021. De asemenea, veniturile consolidate au ajuns la 136,7 milioane de euro iar costurile operaționale la 76,2 milioane de euro.
„Am observat recent o schimbare în abordarea față de investiții. Nu mai este domeniul profesioniștilor, ci a devenit subiect de interes pentru aproape toată lumea. Din cauza inflației ridicate, mulți investitori din întreaga lume caută modalități mai eficiente de a economisi”, explică Omar Arnout, CEO-ul XTB.
„Aceste rezultate de-a dreptul remarcabile vin pe fondul unui context favorabil de piață (volatilitatea generată de pandemie a creat multiple oportunități de valorificat prin tranzacționare) și se datorează efortului întregii echipe de a valorifica la maxim această perioadă fără precedent”, spune, la rândul său, Irina Cristescu, General Manager al XTB România.
Printre măsurile luate la nivel local, care au condus la creșteri ale rezultatelor XTB, amintim mărirea echipei de specialiști, creșterea numărului de proiecte educaționale și a complexității acestora, amplificarea activităților de marketing și comunicare, creșterea bazei de parteneri optimizare și adaptare continuă la nevoile clienților dar și investiții în dezvoltarea continuă a platformei de tranzacționare.
Mai mult, luăm în calcul și faptul că cele mai populare instrumente financiare sunt în România acțiunile, circa 80% din totalul clienților XTB tranzacționând acțiuni și ETF-uri cu deținere în ultimul trimestru al anului trecut.
„La XTB încurajăm fiecare client să își descopere profilul de risc care i se potrivește cel mai bine și să aleagă în cunoștință de cauză acele instrumente care sunt compatibile cu profilul de risc al fiecăruia. Indiferent dacă sunt speculatori pe termen scurt sau investitori pe termen lung, indiferent de posibilitățile financiare, în platforma XTB găsesc toată gama de instrumente financiare, potrivite pentru orice tip de investitor și profil de risc”, explică Irina Cristescu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități