XTB in 2021: 93% mai multi clienti activi si depozite nete in crestere cu 50%, la 638 miliarde EUR
Data publicarii: 17-02-2022 | BursaXTB este una dintre cele mai respectate case de brokeraj pe burse internaționale din România iar anul trecut, a fost unul al recordurilor pentru această companie, cel puțin în ceea ce privește numărul de clienți noi. Numărul acestora a crescut pe parcursul anului 2021 cu 189.000 până la un total de 429.000 la sfârșitul anului. Remarcăm de asemenea o creștere semnificativă și în ceea ce privește numărul de clienți activi, și anume cei care au efectuat cel puțin o tranzacție pa parcursul anului trecut. Din acest punct de vedere, XTB raportează o creștere cu 92,9% raportat la 2020.
Tot anul trecut, a crescut cu 49,6% și valoarea depozitelor nete ale clienților XTB, de la 425 de miliarde de euro în 2020, la nu mai puțin de 637,8 miliarde de euro în 2021. De asemenea, veniturile consolidate au ajuns la 136,7 milioane de euro iar costurile operaționale la 76,2 milioane de euro.
„Am observat recent o schimbare în abordarea față de investiții. Nu mai este domeniul profesioniștilor, ci a devenit subiect de interes pentru aproape toată lumea. Din cauza inflației ridicate, mulți investitori din întreaga lume caută modalități mai eficiente de a economisi”, explică Omar Arnout, CEO-ul XTB.
„Aceste rezultate de-a dreptul remarcabile vin pe fondul unui context favorabil de piață (volatilitatea generată de pandemie a creat multiple oportunități de valorificat prin tranzacționare) și se datorează efortului întregii echipe de a valorifica la maxim această perioadă fără precedent”, spune, la rândul său, Irina Cristescu, General Manager al XTB România.
Printre măsurile luate la nivel local, care au condus la creșteri ale rezultatelor XTB, amintim mărirea echipei de specialiști, creșterea numărului de proiecte educaționale și a complexității acestora, amplificarea activităților de marketing și comunicare, creșterea bazei de parteneri optimizare și adaptare continuă la nevoile clienților dar și investiții în dezvoltarea continuă a platformei de tranzacționare.
Mai mult, luăm în calcul și faptul că cele mai populare instrumente financiare sunt în România acțiunile, circa 80% din totalul clienților XTB tranzacționând acțiuni și ETF-uri cu deținere în ultimul trimestru al anului trecut.
„La XTB încurajăm fiecare client să își descopere profilul de risc care i se potrivește cel mai bine și să aleagă în cunoștință de cauză acele instrumente care sunt compatibile cu profilul de risc al fiecăruia. Indiferent dacă sunt speculatori pe termen scurt sau investitori pe termen lung, indiferent de posibilitățile financiare, în platforma XTB găsesc toată gama de instrumente financiare, potrivite pentru orice tip de investitor și profil de risc”, explică Irina Cristescu.
Tot anul trecut, a crescut cu 49,6% și valoarea depozitelor nete ale clienților XTB, de la 425 de miliarde de euro în 2020, la nu mai puțin de 637,8 miliarde de euro în 2021. De asemenea, veniturile consolidate au ajuns la 136,7 milioane de euro iar costurile operaționale la 76,2 milioane de euro.
„Am observat recent o schimbare în abordarea față de investiții. Nu mai este domeniul profesioniștilor, ci a devenit subiect de interes pentru aproape toată lumea. Din cauza inflației ridicate, mulți investitori din întreaga lume caută modalități mai eficiente de a economisi”, explică Omar Arnout, CEO-ul XTB.
„Aceste rezultate de-a dreptul remarcabile vin pe fondul unui context favorabil de piață (volatilitatea generată de pandemie a creat multiple oportunități de valorificat prin tranzacționare) și se datorează efortului întregii echipe de a valorifica la maxim această perioadă fără precedent”, spune, la rândul său, Irina Cristescu, General Manager al XTB România.
Printre măsurile luate la nivel local, care au condus la creșteri ale rezultatelor XTB, amintim mărirea echipei de specialiști, creșterea numărului de proiecte educaționale și a complexității acestora, amplificarea activităților de marketing și comunicare, creșterea bazei de parteneri optimizare și adaptare continuă la nevoile clienților dar și investiții în dezvoltarea continuă a platformei de tranzacționare.
Mai mult, luăm în calcul și faptul că cele mai populare instrumente financiare sunt în România acțiunile, circa 80% din totalul clienților XTB tranzacționând acțiuni și ETF-uri cu deținere în ultimul trimestru al anului trecut.
„La XTB încurajăm fiecare client să își descopere profilul de risc care i se potrivește cel mai bine și să aleagă în cunoștință de cauză acele instrumente care sunt compatibile cu profilul de risc al fiecăruia. Indiferent dacă sunt speculatori pe termen scurt sau investitori pe termen lung, indiferent de posibilitățile financiare, în platforma XTB găsesc toată gama de instrumente financiare, potrivite pentru orice tip de investitor și profil de risc”, explică Irina Cristescu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI