Raport PwC: Fenomenul ”Marea demisie” continuă cu presiune și mai mare pe salarii
Data publicarii: 27-05-2022 | Finante-BanciPotrivit sondajului realizat de PwC la nivel global, „Workforce Hopes and Fears”, sondaj publicat la data de 24 mai 2022, fenomenul „marea demisie” continuă, punând o presiune din ce în ce mai mare asupra angajatorilor. Astfel, la nivel local, 40% dintre angajații din România intenționează să ceară o majorare salarială în acest an în vreme ce 16% își doresc chiar să își schimbe locurile de muncă. La nivel global, pe de altă parte, procentul celor care doresc să își schimbe angajatorul este de 19% în vreme ce procentul celor care vor să ceară o mărire de salariu este de 35%.
Același sondaj relevă faptul că doar 13% dintre angajații din România sunt „foarte de acord” cu afirmația că sunt plătiți corect în vreme ce 26% dintre respondenți sunt „moderat de acord”. Procente similare, de 19% respectiv 23% au fost înregistrate și la nivel global. Doar 25% dintre respondenți, atât la nivel global cât și la nivel local, se declară foarte de acord cu afirmația că actualul loc de muncă îi împlinește din punct de vedere personal.
”Încrederea și atașamentul angajaților față de angajatori s-au deteriorat în ultimii doi ani, pe fondul pandemiei care a impus restricții și a redus spre zero interacțiunea directă, personală pentru bună perioadă de timp. În România, doar 1 din 5 angajați este foarte mulțumit în prezent (21%) de actualul loc de muncă, iar la nivel global au această părere 28% dintre respondenți.
Desigur, recompensa financiară rămâne cea mai importantă, atunci când angajaților li se cere să arate care sunt principalele lor motivații. Totuși, împlinirea personală prin muncă este menționată la mică distanță de salariu, ceea ce ne face să credem că schimbările dramatice din ultimii doi ani și-au pus amprenta asupra întregului mod de a lucra, diminuând angajamentul și satisfacția față de muncă. Incertitudinea sanitară, socială, mai nou provocările economice, în special inflația, războiul au amplificat anxietatea și epuizarea (starea de ”burn out”)”, a declarat Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC România.
Principalul motiv pentru schimbarea locului de muncă este pentru 78% din angajați plata unui salariu corect. Dorința de a avea un loc de muncă în care să se poată simți ei însăși este menționată de asemenea de 76% din angajați. Acestea sunt procentele furnizate de respondenții români. La nivel global, acestea sunt similare, de 76%, respectiv 71% din totalul respondenților.
Sondajul amintit mai sus a fost realizat de PwC la nivel global în rândul a peste 52.000 de angajați din 44 de țări. Din România, au participat la sondaj 520 de angajați.
Același sondaj relevă faptul că doar 13% dintre angajații din România sunt „foarte de acord” cu afirmația că sunt plătiți corect în vreme ce 26% dintre respondenți sunt „moderat de acord”. Procente similare, de 19% respectiv 23% au fost înregistrate și la nivel global. Doar 25% dintre respondenți, atât la nivel global cât și la nivel local, se declară foarte de acord cu afirmația că actualul loc de muncă îi împlinește din punct de vedere personal.
”Încrederea și atașamentul angajaților față de angajatori s-au deteriorat în ultimii doi ani, pe fondul pandemiei care a impus restricții și a redus spre zero interacțiunea directă, personală pentru bună perioadă de timp. În România, doar 1 din 5 angajați este foarte mulțumit în prezent (21%) de actualul loc de muncă, iar la nivel global au această părere 28% dintre respondenți.
Desigur, recompensa financiară rămâne cea mai importantă, atunci când angajaților li se cere să arate care sunt principalele lor motivații. Totuși, împlinirea personală prin muncă este menționată la mică distanță de salariu, ceea ce ne face să credem că schimbările dramatice din ultimii doi ani și-au pus amprenta asupra întregului mod de a lucra, diminuând angajamentul și satisfacția față de muncă. Incertitudinea sanitară, socială, mai nou provocările economice, în special inflația, războiul au amplificat anxietatea și epuizarea (starea de ”burn out”)”, a declarat Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC România.
Principalul motiv pentru schimbarea locului de muncă este pentru 78% din angajați plata unui salariu corect. Dorința de a avea un loc de muncă în care să se poată simți ei însăși este menționată de asemenea de 76% din angajați. Acestea sunt procentele furnizate de respondenții români. La nivel global, acestea sunt similare, de 76%, respectiv 71% din totalul respondenților.
Sondajul amintit mai sus a fost realizat de PwC la nivel global în rândul a peste 52.000 de angajați din 44 de țări. Din România, au participat la sondaj 520 de angajați.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI