Raport PwC: Consumatorii din întreaga lume se așteaptă la cheltuieli mai mari pentru alimente în următoarele șase luni și intenționează să-și reducă bugetul pentru bunuri de lux sau mese în oraș
Data publicarii: 20-06-2022 | EconomiePotrivit celui mai recent sondaj PwC „Global Consumer Insights 2022” realizat la nivel global, 75% dintre respondenți se așteaptă la cheltuieli similare sau mai mari față de nivelul actual pentru majoritatea categoriilor de produse, în următoarele șase luni. Aproape jumătate din aceștia, mai precis 47% se așteaptă la cheltuieli mai mari cu alimentele în vreme ce 37% au în vedere reducerea cheltuielilor cu bunurile premium, 34% cu mesele în oraș, 30% cu sport și cultură în vreme ce un sfert dintre respondenți vor aloca mai puțini bani pentru haine. 9069 de consumatori din 25 de state la nivel global au răspuns întrebărilor furnizate de PwC în cadrul acestui sondaj.
”Reziliența consumatorilor a fost pusă la încercare în ultimii doi ani din cauza întreruperilor în lanțului de aprovizionare și restricțiilor. Deși entuziasmul pentru consum revenise după ridicarea acestora, creșterea inflației și a dobânzilor pun noi presiuni pe cheltuieli și comportamentul de consum, care nu credem că se vor atenua prea curând. Sondajul arată că oamenii se așteaptă la noi creșteri de prețuri și caută modalități să-și adapteze preferințele de cumpărare pentru a face față noului context, fără însă a renunța la factori precum cea mai bună experiență de cumpărare sau mărcile preferate. În același timp, retailerii și producătorii trebuie să facă față atât cerințelor din partea consumatorilor, cât și propriilor presiuni legate de inflație și de lanțul de aprovizionare. Companiile care pot gestiona multiplele perturbări, menținându-și focusul pe clienți, vor fi în cea mai bună poziție pentru a ieși câștigătoare din acest context dificil”, a declarat Ruxandra Târlescu, Partener și Lider pentru Retail în cadrul PwC România.
Cât privește experiența de cumpărare, 65% dintre respondenți au indicat creșterea prețurilor la produse alimentare ca fiind cea mai mare problemă cu care se confruntă în prezent. Mai mult, 57% din cei intervievați au declarat că se confruntă aproape întotdeauna sau frecvent cu creșterea prețurilor la alimente.
O altă problemă majoră este cea a indisponibilității produselor căutate, aceasta fiind cauzată în special de problemele cu care se confruntă lanțul de aprovizionare. 42% menționează de asemenea termene mai lungi pentru livrările online în vreme ce 42% aglomerația din magazine și cozile mai lungi de la casele de marcat.
Cât privește problemele lanțului de aprovizionare, 37% dintre respondenți spun că nu ar ezita să meargă către alți comercianți pentru a-și satisface nevoile ori, dacă obișnuiesc să cumpere din magazine, să treacă la cumpărături online.
Ca urmare a pandemiei de Covid-19, s-au modificat de asemenea și obiceiurile de consum. Noile deprinderi au căpătat deja tendința de consolidare și se așteaptă la creșteri în următoarele șase luni. Discutăm în mod special de cumpărăturile online. Potrivit studiului, 63% dintre respondenți spun că au crescut numărul de cumpărături online în vreme ce 42% spun că au redus de asemenea și cumpărăturile din magazinele fizice. Nu în ultimul rând, 50% dintre aceștia spun că au început să gătească mai mult acasă și, au crescut și ponderea activităților de recreere, acasă.
”Reziliența consumatorilor a fost pusă la încercare în ultimii doi ani din cauza întreruperilor în lanțului de aprovizionare și restricțiilor. Deși entuziasmul pentru consum revenise după ridicarea acestora, creșterea inflației și a dobânzilor pun noi presiuni pe cheltuieli și comportamentul de consum, care nu credem că se vor atenua prea curând. Sondajul arată că oamenii se așteaptă la noi creșteri de prețuri și caută modalități să-și adapteze preferințele de cumpărare pentru a face față noului context, fără însă a renunța la factori precum cea mai bună experiență de cumpărare sau mărcile preferate. În același timp, retailerii și producătorii trebuie să facă față atât cerințelor din partea consumatorilor, cât și propriilor presiuni legate de inflație și de lanțul de aprovizionare. Companiile care pot gestiona multiplele perturbări, menținându-și focusul pe clienți, vor fi în cea mai bună poziție pentru a ieși câștigătoare din acest context dificil”, a declarat Ruxandra Târlescu, Partener și Lider pentru Retail în cadrul PwC România.
Cât privește experiența de cumpărare, 65% dintre respondenți au indicat creșterea prețurilor la produse alimentare ca fiind cea mai mare problemă cu care se confruntă în prezent. Mai mult, 57% din cei intervievați au declarat că se confruntă aproape întotdeauna sau frecvent cu creșterea prețurilor la alimente.
O altă problemă majoră este cea a indisponibilității produselor căutate, aceasta fiind cauzată în special de problemele cu care se confruntă lanțul de aprovizionare. 42% menționează de asemenea termene mai lungi pentru livrările online în vreme ce 42% aglomerația din magazine și cozile mai lungi de la casele de marcat.
Cât privește problemele lanțului de aprovizionare, 37% dintre respondenți spun că nu ar ezita să meargă către alți comercianți pentru a-și satisface nevoile ori, dacă obișnuiesc să cumpere din magazine, să treacă la cumpărături online.
Ca urmare a pandemiei de Covid-19, s-au modificat de asemenea și obiceiurile de consum. Noile deprinderi au căpătat deja tendința de consolidare și se așteaptă la creșteri în următoarele șase luni. Discutăm în mod special de cumpărăturile online. Potrivit studiului, 63% dintre respondenți spun că au crescut numărul de cumpărături online în vreme ce 42% spun că au redus de asemenea și cumpărăturile din magazinele fizice. Nu în ultimul rând, 50% dintre aceștia spun că au început să gătească mai mult acasă și, au crescut și ponderea activităților de recreere, acasă.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI