Creșterea costului vieții îi obligă pe consumatori să își restrângă controlul asupra finanțelor și să devină creativi în ceea ce privește sustenabilitatea
Data publicarii: 16-07-2022 | EconomiePotrivit celui mai recent indice EY Future Consumer Index (FCI), consumatorii la nivel global se pregătesc de o perioadă de criză financiară, pe fondul încrederii economice scăzute și a prețurilor din ce în ce mai mari pentru produsele de bază obligându-i să își controleze mai bine finanțele.
Pentru cea de-a zecea ediție a acestui studiu, au fost chestionați 18.000 de consumatori din întreaga lume în perioada cuprinsă între 18 mai și 7 iunie 2022. Potrivit acestuia, 79% dintre respondenți se arată preocupați de propriile finanțe în vreme ce 62% dintre aceștia se așteaptă la o creștere semnificativă în ceea ce privește costurile vieții în următoarele șase luni. Sunt preocupări care afectează toate nivelurile de venituri, de la cele mici (87%) și până la venituri mari (64%).
Totodată, studiul relevă o perspectivă economică pesimistă din partea piețelor occidentale în comparație cu cele emergente, în condițiile în care încrederea consumatorilor la nivel global este în scădere. Mai concret, 54% din consumatorii din SUA, 65% din Regatul Unit, 84% din Germania și 85% din Franța, sunt de părere că viața va rămâne la fel sau se va înrăutăți în următorii trei ani. La polul opus se află cei din Brazilia (21%), India (24%), Arabia Saudita (37%) și China (38%), care manifestă niveluri mai mici de pesimism din acest punct de vedere. Cu toate acestea, mentalitatea de urgență permanentă adoptată de consumatori odată cu pandemia de Covid-19, continuă să se manifeste și să fie prezentă la nivel global.
„Sectorul bunurilor de larg consum se află din nou la o răscruce de drumuri. Văzând cum consumatorii caută să preia controlul asupra finanțelor lor și să facă față inflației în creștere, producătorii și comercianții deopotrivă vor trebui să acționeze agil şi rapid pentru a adresa temerile consumatorilor, în special cele legate de preț, folosindu-se de brandurile private ca o ancoră pentru loialitatea clientelei. Fidelizarea consumatorilor va ajuta furnizorii să culeagă beneficiile atunci când clienții se vor putea întoarce cu mai multe venituri disponibile”, a declarat Georgiana Iancu, Partener, Lider Consumer Products & Retail, EY România.
„O altă provocare pentru sectorul bunurilor de larg consum este aceea de a asigura sustenabilitatea produselor la preţuri accesibile. Şi nu în ultimul rând, odată cu extinderea online-ului peste offline, comercianții vor trebui să investească în securitatea cibernetică în toate elementele afacerii lor pentru a putea capta beneficiile accesului la datele şi preferințele consumatorilor – neîncrederea vizavi de protecția datelor arătată chiar şi în rândul consumatorilor tineri, cu un apetit mai mare pentru experiențe digitale de consum, ridică un semnal de alarmă pentru comerțul online şi o zonă de focus pentru operatorii care acționează în domeniu,” a adăugat aceasta.
În condițiile în care costurile cu viața cresc de la o săptămână la alta, 35% dintre consumatori cred că nu vor avea suficienți bani pentru a-și cumpăra și altceva decât bunurile de necesitate imediată (cele necesare pentru trai).
Mai mult, 33% declară că vor încerca noi branduri pentru a-și ajusta bugetul la noua situație de pe piață în vreme ce 21% vor trece la branduri private sau mărci proprii pentru a contracara problemele cu care se confruntă.
Pentru cea de-a zecea ediție a acestui studiu, au fost chestionați 18.000 de consumatori din întreaga lume în perioada cuprinsă între 18 mai și 7 iunie 2022. Potrivit acestuia, 79% dintre respondenți se arată preocupați de propriile finanțe în vreme ce 62% dintre aceștia se așteaptă la o creștere semnificativă în ceea ce privește costurile vieții în următoarele șase luni. Sunt preocupări care afectează toate nivelurile de venituri, de la cele mici (87%) și până la venituri mari (64%).
Totodată, studiul relevă o perspectivă economică pesimistă din partea piețelor occidentale în comparație cu cele emergente, în condițiile în care încrederea consumatorilor la nivel global este în scădere. Mai concret, 54% din consumatorii din SUA, 65% din Regatul Unit, 84% din Germania și 85% din Franța, sunt de părere că viața va rămâne la fel sau se va înrăutăți în următorii trei ani. La polul opus se află cei din Brazilia (21%), India (24%), Arabia Saudita (37%) și China (38%), care manifestă niveluri mai mici de pesimism din acest punct de vedere. Cu toate acestea, mentalitatea de urgență permanentă adoptată de consumatori odată cu pandemia de Covid-19, continuă să se manifeste și să fie prezentă la nivel global.
„Sectorul bunurilor de larg consum se află din nou la o răscruce de drumuri. Văzând cum consumatorii caută să preia controlul asupra finanțelor lor și să facă față inflației în creștere, producătorii și comercianții deopotrivă vor trebui să acționeze agil şi rapid pentru a adresa temerile consumatorilor, în special cele legate de preț, folosindu-se de brandurile private ca o ancoră pentru loialitatea clientelei. Fidelizarea consumatorilor va ajuta furnizorii să culeagă beneficiile atunci când clienții se vor putea întoarce cu mai multe venituri disponibile”, a declarat Georgiana Iancu, Partener, Lider Consumer Products & Retail, EY România.
„O altă provocare pentru sectorul bunurilor de larg consum este aceea de a asigura sustenabilitatea produselor la preţuri accesibile. Şi nu în ultimul rând, odată cu extinderea online-ului peste offline, comercianții vor trebui să investească în securitatea cibernetică în toate elementele afacerii lor pentru a putea capta beneficiile accesului la datele şi preferințele consumatorilor – neîncrederea vizavi de protecția datelor arătată chiar şi în rândul consumatorilor tineri, cu un apetit mai mare pentru experiențe digitale de consum, ridică un semnal de alarmă pentru comerțul online şi o zonă de focus pentru operatorii care acționează în domeniu,” a adăugat aceasta.
În condițiile în care costurile cu viața cresc de la o săptămână la alta, 35% dintre consumatori cred că nu vor avea suficienți bani pentru a-și cumpăra și altceva decât bunurile de necesitate imediată (cele necesare pentru trai).
Mai mult, 33% declară că vor încerca noi branduri pentru a-și ajusta bugetul la noua situație de pe piață în vreme ce 21% vor trece la branduri private sau mărci proprii pentru a contracara problemele cu care se confruntă.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall