Jumătate dintre românii care au cont în bancă, utilizează serviciile de mobile banking pentru a efectua plăți
Data publicarii: 28-09-2022 | Finante-BanciPotrivit studiului "Sistemul bancar în percepția românilor: creditarea și incluziunea financiară a românilor" realizată în luna iulie 2022 de Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES) și comandată de Asociația Română a Băncilor, 46% dintre românii care utilizează servicii bancare, efectuează în mod regulat plăți prin intermediul serviciilor de internet sau mobile banking. Procentul reprezintă o creștere de 70% comparativ cu luna decembrie a anului 2020, atunci când doar 27% dintre români utilizau astfel de servicii.
Aproape 90% din cei care au participat la acest studiu au spus că utilizează în mod special telefoanele inteligente pentru a accesa serviciile de internet sau mobile banking. Doar un sfert dintre respondenți utilizează laptopul în același scop. La nivel de gospodărie, doar 5% spun că nu utilizează astfel de servicii.
Sondajul amintit mai sus a fost realizat în luna iulie a acestui an (2022) pe un eșantion de 1066 de respondenți adulți din România care utilizează servicii bancare, la solicitarea Asociației Române a Băncilor, cu sprijinul Institutului Bancar Român.
Acesta relevă de asemenea o accelerare a digitalizării în sistemul bancar românesc, tendința de trecere de la numerar la alte metode de plată fiind confirmată de felul în care românii aleg să efectueze plățile în prezent.
Cât privește tranzacțiile de zi cu zi, 4% dintre respondenți utilizează exclusiv cardul bancar, 26% mai mult cardul iar 34% numerarul și cardul bancar într-o măsură egală. Pe de altă parte, sunt și 23% care folosesc mai mult numerarul, respectiv 13% care utilizează doar numerar pentru a efectua plăți.
Tendințele sunt evidente, dacă ținem cont de faptul că în urmă cu doar șase ani, 94% din plățile de retail din România erau realizate exclusiv prin numerar. Între timp însă, am avut parte și de doi ani de pandemie, în care lucrurile s-au schimbat drastic din toate punctele de vedere în ceea ce privește felul în care facem plățile. Astfel, 37% dintre cei care au participat la acest studiu consideră că folosesc mai mult cardul decât înainte de această perioadă dificilă în vreme ce doar 14% consideră că folosesc mai mult numerar decât o făceau înainte de 2020. Pe de altă parte, pentru 49% dintre respondenți, nimic nu s-a schimbat în ultimii 2 ani.
Nu în ultimul rând, din decembrie 2019 și până în decembrie 2021, valoarea și numărul tranzacțiilor cu cardul bancar au crescut cu 53,3%. Valoarea tranzacţiilor de plată cu cardurile se cifrează în prezent la 48,5 miliarde lei, iar numărul tranzacţiilor de plată este de 365 milioane.
Aproape 90% din cei care au participat la acest studiu au spus că utilizează în mod special telefoanele inteligente pentru a accesa serviciile de internet sau mobile banking. Doar un sfert dintre respondenți utilizează laptopul în același scop. La nivel de gospodărie, doar 5% spun că nu utilizează astfel de servicii.
Sondajul amintit mai sus a fost realizat în luna iulie a acestui an (2022) pe un eșantion de 1066 de respondenți adulți din România care utilizează servicii bancare, la solicitarea Asociației Române a Băncilor, cu sprijinul Institutului Bancar Român.
Acesta relevă de asemenea o accelerare a digitalizării în sistemul bancar românesc, tendința de trecere de la numerar la alte metode de plată fiind confirmată de felul în care românii aleg să efectueze plățile în prezent.
Cât privește tranzacțiile de zi cu zi, 4% dintre respondenți utilizează exclusiv cardul bancar, 26% mai mult cardul iar 34% numerarul și cardul bancar într-o măsură egală. Pe de altă parte, sunt și 23% care folosesc mai mult numerarul, respectiv 13% care utilizează doar numerar pentru a efectua plăți.
Tendințele sunt evidente, dacă ținem cont de faptul că în urmă cu doar șase ani, 94% din plățile de retail din România erau realizate exclusiv prin numerar. Între timp însă, am avut parte și de doi ani de pandemie, în care lucrurile s-au schimbat drastic din toate punctele de vedere în ceea ce privește felul în care facem plățile. Astfel, 37% dintre cei care au participat la acest studiu consideră că folosesc mai mult cardul decât înainte de această perioadă dificilă în vreme ce doar 14% consideră că folosesc mai mult numerar decât o făceau înainte de 2020. Pe de altă parte, pentru 49% dintre respondenți, nimic nu s-a schimbat în ultimii 2 ani.
Nu în ultimul rând, din decembrie 2019 și până în decembrie 2021, valoarea și numărul tranzacțiilor cu cardul bancar au crescut cu 53,3%. Valoarea tranzacţiilor de plată cu cardurile se cifrează în prezent la 48,5 miliarde lei, iar numărul tranzacţiilor de plată este de 365 milioane.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare
- BNR a decis să mențină rata dobânzii de politică monetară la 7,00% pe an
- Proiectul GirlPower Network: Transformarea Educației în Mediul Rural Românesc
- Opinie Deloitte: Sanctiunile aplicabile in cazul neconformarii la sistemul de raportare RO e-Factura
- NN Romania o numeste pe Eszter Martin in rolul de Chief HR Officer