Nouă din zece mașini vândute în 2035 vor fi electrice, iar piața de stații de încărcare va exploda, la 75,5 miliarde euro
Data publicarii: 30-09-2022 | AutoPotrivit raportului Digital Auto 2021/2022 realizat de departamentul de strategie al PwC, piața de încărcare a vehiculelor electrice va exploda în anii următori, urmând să ajungă la 75,5 miliarde de euro în anul 2035, la nivel global, o creștere remarcabilă de la 4,5 miliarde de euro în 2021. Estimările indică de asemenea că nouă din zece mașini vândute în anul 2035 vor fi electrice (BEV).
”Potențialul de dezvoltare a pieței este determinat de creșterea cererii pentru mașini electrice în condițiile unei legislații favorabile care interzice motoarele cu combustie în unele orașe, a obiectivelor de reducere a emisiilor de carbon și a programelor de susținere a acestor achiziții. Având în vedere estimările privind creșterea parcului de mașini electrice pe termen mediu și lung, masterplanul Uniunii Europene privind infrastructura de încărcare arată un necesar de 6,8 milioane stații publice de încărcare în 2030, față de peste 300.000 în prezent.
România deține, în prezent, puțin peste 1.500 de puncte publice de încărcare și 17.000 de mașini electrice înmatriculate. Așadar, deficitul de infrastructură semnificativ și popularitatea tot mai mare a serviciilor de mobilitate deschid o multitudine de oportunități de afaceri pentru companiile din domeniu”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Lider pentru industria Auto, PwC România.
Raportul e-Readiness amintit mai sus, a analizat dezvoltarea e-mobilității pe principalele șapte piețe din Europa. Au fost luate în calcul atât stimulentele guvernamentale și infrastructura cât și oferta și cererea. Astfel, Norvegia este cotată ca fiind cea mai pregătită țară din acest punct de vedere, din punct de vedere al infrastructurii, aceasta dispunând de peste 90.000 de puncte de încărcare pentru vehiculele electrice.
Pe cel de-al doilea loc în indicele e-Readiness s-a clasat Elveția, țară care dispune de asemenea de un nivel ridicat de cerere pentru achiziția de mașini electrice, nivel susținut de o infrastructură solidă dedicată acestora. Urmează Regatul Unit și Germania, ambele state oferind atât stimulente cât și o infrastructură pe măsură.
Pe de altă parte, din raportul amintit mai sus aflăm că nu întotdeauna cererea ține și pasul cu dezvoltarea infrastructurii. Europa, per total, rămâne deficitară la acest ultim capitol dar și la producția de materii prime precum bateriile, producție subdimensionată în raport cu cererea.
Astfel, China continuă să domine lanțul de aprovizionare cu baterii, aproximativ 80% din producția globală de celule și componente pentru baterii fiind localizată aici.
”Potențialul de dezvoltare a pieței este determinat de creșterea cererii pentru mașini electrice în condițiile unei legislații favorabile care interzice motoarele cu combustie în unele orașe, a obiectivelor de reducere a emisiilor de carbon și a programelor de susținere a acestor achiziții. Având în vedere estimările privind creșterea parcului de mașini electrice pe termen mediu și lung, masterplanul Uniunii Europene privind infrastructura de încărcare arată un necesar de 6,8 milioane stații publice de încărcare în 2030, față de peste 300.000 în prezent.
România deține, în prezent, puțin peste 1.500 de puncte publice de încărcare și 17.000 de mașini electrice înmatriculate. Așadar, deficitul de infrastructură semnificativ și popularitatea tot mai mare a serviciilor de mobilitate deschid o multitudine de oportunități de afaceri pentru companiile din domeniu”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Lider pentru industria Auto, PwC România.
Raportul e-Readiness amintit mai sus, a analizat dezvoltarea e-mobilității pe principalele șapte piețe din Europa. Au fost luate în calcul atât stimulentele guvernamentale și infrastructura cât și oferta și cererea. Astfel, Norvegia este cotată ca fiind cea mai pregătită țară din acest punct de vedere, din punct de vedere al infrastructurii, aceasta dispunând de peste 90.000 de puncte de încărcare pentru vehiculele electrice.
Pe cel de-al doilea loc în indicele e-Readiness s-a clasat Elveția, țară care dispune de asemenea de un nivel ridicat de cerere pentru achiziția de mașini electrice, nivel susținut de o infrastructură solidă dedicată acestora. Urmează Regatul Unit și Germania, ambele state oferind atât stimulente cât și o infrastructură pe măsură.
Pe de altă parte, din raportul amintit mai sus aflăm că nu întotdeauna cererea ține și pasul cu dezvoltarea infrastructurii. Europa, per total, rămâne deficitară la acest ultim capitol dar și la producția de materii prime precum bateriile, producție subdimensionată în raport cu cererea.
Astfel, China continuă să domine lanțul de aprovizionare cu baterii, aproximativ 80% din producția globală de celule și componente pentru baterii fiind localizată aici.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania isi consolideaza practica de servicii fiscale, prin promovarea a patru angajati in functiile de directori
- EY România, Claudia Sofianu: Criza talentelor în era digitală devine preocuparea nr. 1 la vârful companiilor
- Analiza Storia.ro – Cum au evoluat in luna august preturile medii ale apartamentelor de vanzare din principalele orase din tara
- Studiul Deloitte: locuintele din Romania continua sa fie printre cele mai accesibile din Europa. Cluj-Napoca este orasul cel mai scump atat pentru cumparatori, cat si pentru chiriasi
- Deloitte Romania numeste doi noi directori in cadrul departamentului Consultanta Financiara
- Analiză sectorială EY România: Randamentele așteptate de investitori înregistrează evoluții fluctuante, în contextul creșterii ratelor de dobândă de politică monetară și ale nivelurilor inflației în Europa
- sigurantaonline.ro, o nouă resursă educativă în lupta împotriva criminalității informatice
- 43% dintre Mileniali sunt dispusi sa aloce pentru achizitionarea unei locuinte un buget de peste 90.000 de euro
- Studiu Revolut: Unde au calatorit romanii in vara lui 2023? In aproape toata lumea
- EY România: E-Factura – următorul pas spre digitalizarea fiscală în România
- Studiu Deloitte: cresterea preturilor si diminuarea veniturilor, principalele motive pentru care parintii cheltuiesc mai putin anul acesta cu inceperea anului scolar
- Cushman & Wakefield: Bucurestiul, in top cinci orase din Europa Centrala si de Est preferate de operatorii hotelieri pentru investitii viitoare
- Libra Internet Bank: creșteri pe toate sursele de venit, eficiență operațională îmbunătățită, profit mai mare cu 45,9%
- EY România: Sistemul de garanție-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile intră în vigoare la 30 noiembrie 2023. Cele mai importante aspecte de luat în considerare - punct de vedere
- Cushman & Wakefield Echinox: Tranzacții de închiriere totalizând peste o jumătate de milion de metri pătrați pe piața industrială și de logistică în primele șase luni; peste o treime reprezintă preînchirieri în proiecte cu livrare în 2024