Nouă din zece mașini vândute în 2035 vor fi electrice, iar piața de stații de încărcare va exploda, la 75,5 miliarde euro
Data publicarii: 30-09-2022 | AutoPotrivit raportului Digital Auto 2021/2022 realizat de departamentul de strategie al PwC, piața de încărcare a vehiculelor electrice va exploda în anii următori, urmând să ajungă la 75,5 miliarde de euro în anul 2035, la nivel global, o creștere remarcabilă de la 4,5 miliarde de euro în 2021. Estimările indică de asemenea că nouă din zece mașini vândute în anul 2035 vor fi electrice (BEV).
”Potențialul de dezvoltare a pieței este determinat de creșterea cererii pentru mașini electrice în condițiile unei legislații favorabile care interzice motoarele cu combustie în unele orașe, a obiectivelor de reducere a emisiilor de carbon și a programelor de susținere a acestor achiziții. Având în vedere estimările privind creșterea parcului de mașini electrice pe termen mediu și lung, masterplanul Uniunii Europene privind infrastructura de încărcare arată un necesar de 6,8 milioane stații publice de încărcare în 2030, față de peste 300.000 în prezent.
România deține, în prezent, puțin peste 1.500 de puncte publice de încărcare și 17.000 de mașini electrice înmatriculate. Așadar, deficitul de infrastructură semnificativ și popularitatea tot mai mare a serviciilor de mobilitate deschid o multitudine de oportunități de afaceri pentru companiile din domeniu”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Lider pentru industria Auto, PwC România.
Raportul e-Readiness amintit mai sus, a analizat dezvoltarea e-mobilității pe principalele șapte piețe din Europa. Au fost luate în calcul atât stimulentele guvernamentale și infrastructura cât și oferta și cererea. Astfel, Norvegia este cotată ca fiind cea mai pregătită țară din acest punct de vedere, din punct de vedere al infrastructurii, aceasta dispunând de peste 90.000 de puncte de încărcare pentru vehiculele electrice.
Pe cel de-al doilea loc în indicele e-Readiness s-a clasat Elveția, țară care dispune de asemenea de un nivel ridicat de cerere pentru achiziția de mașini electrice, nivel susținut de o infrastructură solidă dedicată acestora. Urmează Regatul Unit și Germania, ambele state oferind atât stimulente cât și o infrastructură pe măsură.
Pe de altă parte, din raportul amintit mai sus aflăm că nu întotdeauna cererea ține și pasul cu dezvoltarea infrastructurii. Europa, per total, rămâne deficitară la acest ultim capitol dar și la producția de materii prime precum bateriile, producție subdimensionată în raport cu cererea.
Astfel, China continuă să domine lanțul de aprovizionare cu baterii, aproximativ 80% din producția globală de celule și componente pentru baterii fiind localizată aici.
”Potențialul de dezvoltare a pieței este determinat de creșterea cererii pentru mașini electrice în condițiile unei legislații favorabile care interzice motoarele cu combustie în unele orașe, a obiectivelor de reducere a emisiilor de carbon și a programelor de susținere a acestor achiziții. Având în vedere estimările privind creșterea parcului de mașini electrice pe termen mediu și lung, masterplanul Uniunii Europene privind infrastructura de încărcare arată un necesar de 6,8 milioane stații publice de încărcare în 2030, față de peste 300.000 în prezent.
România deține, în prezent, puțin peste 1.500 de puncte publice de încărcare și 17.000 de mașini electrice înmatriculate. Așadar, deficitul de infrastructură semnificativ și popularitatea tot mai mare a serviciilor de mobilitate deschid o multitudine de oportunități de afaceri pentru companiile din domeniu”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Lider pentru industria Auto, PwC România.
Raportul e-Readiness amintit mai sus, a analizat dezvoltarea e-mobilității pe principalele șapte piețe din Europa. Au fost luate în calcul atât stimulentele guvernamentale și infrastructura cât și oferta și cererea. Astfel, Norvegia este cotată ca fiind cea mai pregătită țară din acest punct de vedere, din punct de vedere al infrastructurii, aceasta dispunând de peste 90.000 de puncte de încărcare pentru vehiculele electrice.
Pe cel de-al doilea loc în indicele e-Readiness s-a clasat Elveția, țară care dispune de asemenea de un nivel ridicat de cerere pentru achiziția de mașini electrice, nivel susținut de o infrastructură solidă dedicată acestora. Urmează Regatul Unit și Germania, ambele state oferind atât stimulente cât și o infrastructură pe măsură.
Pe de altă parte, din raportul amintit mai sus aflăm că nu întotdeauna cererea ține și pasul cu dezvoltarea infrastructurii. Europa, per total, rămâne deficitară la acest ultim capitol dar și la producția de materii prime precum bateriile, producție subdimensionată în raport cu cererea.
Astfel, China continuă să domine lanțul de aprovizionare cu baterii, aproximativ 80% din producția globală de celule și componente pentru baterii fiind localizată aici.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI