EY Romania: Creșterea puternică a modelelor de tip as-a-service va genera o creștere puternică a veniturilor dincolo de sectorul tehnologic
Data publicarii: 14-11-2022 | EconomiePotrivit raportului EY „As a Service Business Operations & Transformation: When Customers change the way they buy, should not you change the way you sell?”, rapport bazat pe interviuri realizate în rândul a 1200 de organizații din întreaga lume cu scopul de a evalua tendințele de adoptare a XaaS în toate industriile, disponibilitatea companiilor de a adopta modelele „as a service” XaaS a crescut de la debutul pandemiei de Covid-19 și până acum. Cele mai mari creșteri din acest punct de vedere s-au înregistrat în sectorul tehnologic.
Astfel, potrivit raportului, deși doar 9% dintre companiile respondente au finalizat deha transformările XaaS, 85% dintre acestea se află în stadiul de progres, fie în faza de pilot, fie în cea de operare pe scară largă.
“Digitalizarea forţată de COVID-19 a determinat consumatorii nu doar să migreze către modelul online, dar şi să îşi regândească priorităţile şi modul de interacţiune cu serviciile publice şi private. Vedem inclusiv în România o accelerare a mentalităţii consumatorilor către modele de business care îmbină necesitatea cu sustenabilitatea, altele care nu vând doar un produs, ci un ecosistem de servicii şi produse integrate sau modele care şi-au schimbat modul de abordare a clienţilor fiind gata să investească alături de ei pentru un succes comun.
Ceea ce înainte era doar tranzacţional va migra către un schimb continuu de informaţie, în care ambele părţi vor primi şi da informaţii pentru a se putea îmbunătăţi şi oferi servicii mai performante şi mai precise clienţilor sau furnizorilor. Având în vedere deficitul major al pieţei de muncă din România în zona de vânzare şi marketing, sfătuim firmele din România să îşi regândească fluxul interacţiunii cu clienţii pentru îmbunătăţirea experienţei online şi offline şi înţelegerea nevoilor lor, cât şi a furnizorilor pentru a investi rapid şi adapta organizaţia către modelul de business optim,” spune Cristian Cârstoiu, Chief Innovation Officer, EY România.
54% dintre companiile care au răspuns la sondajul EY sunt deja pregătite pentru a adopta XaaS, în timp ce numărul companiilor care nu sunt pregătite încă pentru acest pas a scăzut de la 13% în 2019, înainte de pandemie, la doar 2% în prezent. Asistăm de asemenea la un optimism remarcabil cu privire la impactul financiar al XaaS, 67% dintre respondenți așteptându-se la creșteri care să genereze 100 de milioane de dolari în vreme ce 21% anticipează creșteri de peste 1 miliard de dolari. Mai mult, peste jumătate din cei care au participat la studiu cred că evaluarea companiilor lor va crește cu 50% dacă vor trece la XaaS.
Astfel, potrivit raportului, deși doar 9% dintre companiile respondente au finalizat deha transformările XaaS, 85% dintre acestea se află în stadiul de progres, fie în faza de pilot, fie în cea de operare pe scară largă.
“Digitalizarea forţată de COVID-19 a determinat consumatorii nu doar să migreze către modelul online, dar şi să îşi regândească priorităţile şi modul de interacţiune cu serviciile publice şi private. Vedem inclusiv în România o accelerare a mentalităţii consumatorilor către modele de business care îmbină necesitatea cu sustenabilitatea, altele care nu vând doar un produs, ci un ecosistem de servicii şi produse integrate sau modele care şi-au schimbat modul de abordare a clienţilor fiind gata să investească alături de ei pentru un succes comun.
Ceea ce înainte era doar tranzacţional va migra către un schimb continuu de informaţie, în care ambele părţi vor primi şi da informaţii pentru a se putea îmbunătăţi şi oferi servicii mai performante şi mai precise clienţilor sau furnizorilor. Având în vedere deficitul major al pieţei de muncă din România în zona de vânzare şi marketing, sfătuim firmele din România să îşi regândească fluxul interacţiunii cu clienţii pentru îmbunătăţirea experienţei online şi offline şi înţelegerea nevoilor lor, cât şi a furnizorilor pentru a investi rapid şi adapta organizaţia către modelul de business optim,” spune Cristian Cârstoiu, Chief Innovation Officer, EY România.
54% dintre companiile care au răspuns la sondajul EY sunt deja pregătite pentru a adopta XaaS, în timp ce numărul companiilor care nu sunt pregătite încă pentru acest pas a scăzut de la 13% în 2019, înainte de pandemie, la doar 2% în prezent. Asistăm de asemenea la un optimism remarcabil cu privire la impactul financiar al XaaS, 67% dintre respondenți așteptându-se la creșteri care să genereze 100 de milioane de dolari în vreme ce 21% anticipează creșteri de peste 1 miliard de dolari. Mai mult, peste jumătate din cei care au participat la studiu cred că evaluarea companiilor lor va crește cu 50% dacă vor trece la XaaS.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI