Mai mult de jumătate dintre români schimbă anvelopele mașinii personale o dată la doi sau trei ani
Data publicarii: 28-11-2022 | AutoPotrivit unui studiu realizat recent de Arcoplast Anvelope, 71,5% dintre români susțin că folosesc atât anvelope de vară cât și anvelope de iarnă pentru mașinile lor personale. Doar 28,5% dintre respondenți spun că utilizează anvelope de tip „all season”.
Sondajul amintit mai sus a fost realizat în această vară la solicitarea Arcoplast Anvelope de către Mediabook Company pe un eșantion de 645 de respondenți din mediul online.
Bugetul alocat de români pentru achiziționarea unui set complet de patru anvelope este pentru 53% dintre respondenți cuprins între 800 și 1200 de lei, în vreme ce 28,8% dintre aceștia au spus că sunt dispuși să aloce peste 1200 de lei pentru acest lucru. Pe de altă parte, avem și un procent de 18,2% care nu cheltuiesc mai mult de 800 de lei pentru un set de anvelope.
La întrebarea „cât de des înlocuiți anvelopele uzate cu unele noi?”, 57,9% dintre respondenți au spus că fac acest lucru o dată la doi sau trei ani. Doar 10,3% dintre cei care au răspuns la studiul Arcoplast Anvelope spun că înlocuiesc anvelopele mașinilor personale cu unele noi o dată pe an în vreme ce 29% spun că o fac doar o dată la patru sau cinci ani. Există și un procent de 3,2% care achiziționează anvelope noi o dată la șase ani sau chiar mai mult.
Care sunt însă principalele surse din care românii își achiziționează anvelopele noi? Ei bine, potrivit sondajului Arcoplast Anvelope, 66,1% dintre români își cumpără anvelope noi pentru mașina personală din magazinele de specialitate, service-uri auto sau dealeri locali. Pe de altă parte, studiul relevă și un procent de 24,4% deci, aproape un sfert dintre respondenți, care preferă magazinele online ca sursă principală pentru achiziționarea de noi anvelope în vreme ce 2,5% folosesc surse multiple pentru a face acest lucru.
La întrebarea cu privire la importanța prețului, 87,8% dintre respondenți au răspuns că acest criteriu este important sau foarte important în vreme ce 10,2% au afirmat că acordă o atenție/importanță de nivel mediu prețului anvelopelor. Doar 2% din respondenți au spus că acest criteriu este puțin sau chiar deloc important.
Printre alte criterii care contează atunci când luăm decizia de a schimba anvelopele mașinilor personale, remarcăm eficiența, rezistența, marca, zgomotul produs la rulare dar și manevrabilitatea și capacitatea de frânare pe diferite tipuri de carosabil și în diferite condiții meteo.
Ca sursă de informare înainte de a lua decizia de a schimba anvelopele, 64% dintre respondenți apelează la site-urile de specialitate în vreme ce 29% apelează la service-uri auto, dealeri locali sau mecanici auto. Doar 4% dintre români se bazează pe materiale promoționale și doar 2,6% pe sfatul prietenilor.
Sondajul amintit mai sus a fost realizat în această vară la solicitarea Arcoplast Anvelope de către Mediabook Company pe un eșantion de 645 de respondenți din mediul online.
Bugetul alocat de români pentru achiziționarea unui set complet de patru anvelope este pentru 53% dintre respondenți cuprins între 800 și 1200 de lei, în vreme ce 28,8% dintre aceștia au spus că sunt dispuși să aloce peste 1200 de lei pentru acest lucru. Pe de altă parte, avem și un procent de 18,2% care nu cheltuiesc mai mult de 800 de lei pentru un set de anvelope.
La întrebarea „cât de des înlocuiți anvelopele uzate cu unele noi?”, 57,9% dintre respondenți au spus că fac acest lucru o dată la doi sau trei ani. Doar 10,3% dintre cei care au răspuns la studiul Arcoplast Anvelope spun că înlocuiesc anvelopele mașinilor personale cu unele noi o dată pe an în vreme ce 29% spun că o fac doar o dată la patru sau cinci ani. Există și un procent de 3,2% care achiziționează anvelope noi o dată la șase ani sau chiar mai mult.
Care sunt însă principalele surse din care românii își achiziționează anvelopele noi? Ei bine, potrivit sondajului Arcoplast Anvelope, 66,1% dintre români își cumpără anvelope noi pentru mașina personală din magazinele de specialitate, service-uri auto sau dealeri locali. Pe de altă parte, studiul relevă și un procent de 24,4% deci, aproape un sfert dintre respondenți, care preferă magazinele online ca sursă principală pentru achiziționarea de noi anvelope în vreme ce 2,5% folosesc surse multiple pentru a face acest lucru.
La întrebarea cu privire la importanța prețului, 87,8% dintre respondenți au răspuns că acest criteriu este important sau foarte important în vreme ce 10,2% au afirmat că acordă o atenție/importanță de nivel mediu prețului anvelopelor. Doar 2% din respondenți au spus că acest criteriu este puțin sau chiar deloc important.
Printre alte criterii care contează atunci când luăm decizia de a schimba anvelopele mașinilor personale, remarcăm eficiența, rezistența, marca, zgomotul produs la rulare dar și manevrabilitatea și capacitatea de frânare pe diferite tipuri de carosabil și în diferite condiții meteo.
Ca sursă de informare înainte de a lua decizia de a schimba anvelopele, 64% dintre respondenți apelează la site-urile de specialitate în vreme ce 29% apelează la service-uri auto, dealeri locali sau mecanici auto. Doar 4% dintre români se bazează pe materiale promoționale și doar 2,6% pe sfatul prietenilor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania - rezultate financiare pe primele trei luni ale anului
- Studiu Deloitte: 90% din companii considera ca tehnologia cloud este esentiala pentru dezvoltare, transformare digitala si competitivitate pe piata
- Reff & Asociatii obtine pro bono o hotarare definitiva care protejeaza proprietatea asupra terenului si investitia Asociatiei Daruieste Viata pt extinderea si modernizarea Spitalului Marie Curie
- Studiu Deloitte: producatorii globali de semiconductoare vor investi 300 mi. USD in 2023 in AI; piata comertului social se extinde rapid, iar cererea de servicii de streaming video pe baza de publicitate va creste
- Opinie Deloitte: Romania impune noi obligatii de raportare fiscala pentru multinationale. Ce trebuie sa stie companiile vizate?
- Studiu WEBCON: Solutiile de automatizare a proceselor de business genereaza o crestere a productivitatii de pana la 87%, cu o recuperare totala a investitiei in mai putin de 3 ani
- Opinie Deloitte: Cum pot verificarile de fond si demersul de due diligence sa contribuie la reputatia, stabilitatea si credibilitatea unei organizatii?
- Vanzarile Flanco au crescut cu 40% in primul trimestru al anului
- EY a asistat Carrefour în preluarea activităţilor Cora din România
- Fabrica de sârmă Dan Steel Group din Beclean, acum în procedură de faliment, caută investitori. Prețul de pornire este de 25,9 milioane de euro
- Raportul Revolut privind cheltuielile realizate de clientii romani in trim. I 2023
- Sondaj EY: Impactul noilor reglementări fiscale în economia națională și așteptările companiilor românești
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal obtine la ICCJ o solutie definitiva de anulare a refacerii unei inspectii fiscale invocand exclusiv argumente de procedura
- Studiu Deloitte: noua din zece organizatii au raportat cel putin un incident sau o bresa de securitate cibernetica anul trecut
- Catalin Vasile este noul Chief Sales Officer al NN Romania