Mai mult de jumătate dintre români schimbă anvelopele mașinii personale o dată la doi sau trei ani
Data publicarii: 28-11-2022 | AutoPotrivit unui studiu realizat recent de Arcoplast Anvelope, 71,5% dintre români susțin că folosesc atât anvelope de vară cât și anvelope de iarnă pentru mașinile lor personale. Doar 28,5% dintre respondenți spun că utilizează anvelope de tip „all season”.
Sondajul amintit mai sus a fost realizat în această vară la solicitarea Arcoplast Anvelope de către Mediabook Company pe un eșantion de 645 de respondenți din mediul online.
Bugetul alocat de români pentru achiziționarea unui set complet de patru anvelope este pentru 53% dintre respondenți cuprins între 800 și 1200 de lei, în vreme ce 28,8% dintre aceștia au spus că sunt dispuși să aloce peste 1200 de lei pentru acest lucru. Pe de altă parte, avem și un procent de 18,2% care nu cheltuiesc mai mult de 800 de lei pentru un set de anvelope.
La întrebarea „cât de des înlocuiți anvelopele uzate cu unele noi?”, 57,9% dintre respondenți au spus că fac acest lucru o dată la doi sau trei ani. Doar 10,3% dintre cei care au răspuns la studiul Arcoplast Anvelope spun că înlocuiesc anvelopele mașinilor personale cu unele noi o dată pe an în vreme ce 29% spun că o fac doar o dată la patru sau cinci ani. Există și un procent de 3,2% care achiziționează anvelope noi o dată la șase ani sau chiar mai mult.
Care sunt însă principalele surse din care românii își achiziționează anvelopele noi? Ei bine, potrivit sondajului Arcoplast Anvelope, 66,1% dintre români își cumpără anvelope noi pentru mașina personală din magazinele de specialitate, service-uri auto sau dealeri locali. Pe de altă parte, studiul relevă și un procent de 24,4% deci, aproape un sfert dintre respondenți, care preferă magazinele online ca sursă principală pentru achiziționarea de noi anvelope în vreme ce 2,5% folosesc surse multiple pentru a face acest lucru.
La întrebarea cu privire la importanța prețului, 87,8% dintre respondenți au răspuns că acest criteriu este important sau foarte important în vreme ce 10,2% au afirmat că acordă o atenție/importanță de nivel mediu prețului anvelopelor. Doar 2% din respondenți au spus că acest criteriu este puțin sau chiar deloc important.
Printre alte criterii care contează atunci când luăm decizia de a schimba anvelopele mașinilor personale, remarcăm eficiența, rezistența, marca, zgomotul produs la rulare dar și manevrabilitatea și capacitatea de frânare pe diferite tipuri de carosabil și în diferite condiții meteo.
Ca sursă de informare înainte de a lua decizia de a schimba anvelopele, 64% dintre respondenți apelează la site-urile de specialitate în vreme ce 29% apelează la service-uri auto, dealeri locali sau mecanici auto. Doar 4% dintre români se bazează pe materiale promoționale și doar 2,6% pe sfatul prietenilor.
Sondajul amintit mai sus a fost realizat în această vară la solicitarea Arcoplast Anvelope de către Mediabook Company pe un eșantion de 645 de respondenți din mediul online.
Bugetul alocat de români pentru achiziționarea unui set complet de patru anvelope este pentru 53% dintre respondenți cuprins între 800 și 1200 de lei, în vreme ce 28,8% dintre aceștia au spus că sunt dispuși să aloce peste 1200 de lei pentru acest lucru. Pe de altă parte, avem și un procent de 18,2% care nu cheltuiesc mai mult de 800 de lei pentru un set de anvelope.
La întrebarea „cât de des înlocuiți anvelopele uzate cu unele noi?”, 57,9% dintre respondenți au spus că fac acest lucru o dată la doi sau trei ani. Doar 10,3% dintre cei care au răspuns la studiul Arcoplast Anvelope spun că înlocuiesc anvelopele mașinilor personale cu unele noi o dată pe an în vreme ce 29% spun că o fac doar o dată la patru sau cinci ani. Există și un procent de 3,2% care achiziționează anvelope noi o dată la șase ani sau chiar mai mult.
Care sunt însă principalele surse din care românii își achiziționează anvelopele noi? Ei bine, potrivit sondajului Arcoplast Anvelope, 66,1% dintre români își cumpără anvelope noi pentru mașina personală din magazinele de specialitate, service-uri auto sau dealeri locali. Pe de altă parte, studiul relevă și un procent de 24,4% deci, aproape un sfert dintre respondenți, care preferă magazinele online ca sursă principală pentru achiziționarea de noi anvelope în vreme ce 2,5% folosesc surse multiple pentru a face acest lucru.
La întrebarea cu privire la importanța prețului, 87,8% dintre respondenți au răspuns că acest criteriu este important sau foarte important în vreme ce 10,2% au afirmat că acordă o atenție/importanță de nivel mediu prețului anvelopelor. Doar 2% din respondenți au spus că acest criteriu este puțin sau chiar deloc important.
Printre alte criterii care contează atunci când luăm decizia de a schimba anvelopele mașinilor personale, remarcăm eficiența, rezistența, marca, zgomotul produs la rulare dar și manevrabilitatea și capacitatea de frânare pe diferite tipuri de carosabil și în diferite condiții meteo.
Ca sursă de informare înainte de a lua decizia de a schimba anvelopele, 64% dintre respondenți apelează la site-urile de specialitate în vreme ce 29% apelează la service-uri auto, dealeri locali sau mecanici auto. Doar 4% dintre români se bazează pe materiale promoționale și doar 2,6% pe sfatul prietenilor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI