Mai mult de jumătate dintre români schimbă anvelopele mașinii personale o dată la doi sau trei ani
Data publicarii: 28-11-2022 | AutoPotrivit unui studiu realizat recent de Arcoplast Anvelope, 71,5% dintre români susțin că folosesc atât anvelope de vară cât și anvelope de iarnă pentru mașinile lor personale. Doar 28,5% dintre respondenți spun că utilizează anvelope de tip „all season”.
Sondajul amintit mai sus a fost realizat în această vară la solicitarea Arcoplast Anvelope de către Mediabook Company pe un eșantion de 645 de respondenți din mediul online.
Bugetul alocat de români pentru achiziționarea unui set complet de patru anvelope este pentru 53% dintre respondenți cuprins între 800 și 1200 de lei, în vreme ce 28,8% dintre aceștia au spus că sunt dispuși să aloce peste 1200 de lei pentru acest lucru. Pe de altă parte, avem și un procent de 18,2% care nu cheltuiesc mai mult de 800 de lei pentru un set de anvelope.
La întrebarea „cât de des înlocuiți anvelopele uzate cu unele noi?”, 57,9% dintre respondenți au spus că fac acest lucru o dată la doi sau trei ani. Doar 10,3% dintre cei care au răspuns la studiul Arcoplast Anvelope spun că înlocuiesc anvelopele mașinilor personale cu unele noi o dată pe an în vreme ce 29% spun că o fac doar o dată la patru sau cinci ani. Există și un procent de 3,2% care achiziționează anvelope noi o dată la șase ani sau chiar mai mult.
Care sunt însă principalele surse din care românii își achiziționează anvelopele noi? Ei bine, potrivit sondajului Arcoplast Anvelope, 66,1% dintre români își cumpără anvelope noi pentru mașina personală din magazinele de specialitate, service-uri auto sau dealeri locali. Pe de altă parte, studiul relevă și un procent de 24,4% deci, aproape un sfert dintre respondenți, care preferă magazinele online ca sursă principală pentru achiziționarea de noi anvelope în vreme ce 2,5% folosesc surse multiple pentru a face acest lucru.
La întrebarea cu privire la importanța prețului, 87,8% dintre respondenți au răspuns că acest criteriu este important sau foarte important în vreme ce 10,2% au afirmat că acordă o atenție/importanță de nivel mediu prețului anvelopelor. Doar 2% din respondenți au spus că acest criteriu este puțin sau chiar deloc important.
Printre alte criterii care contează atunci când luăm decizia de a schimba anvelopele mașinilor personale, remarcăm eficiența, rezistența, marca, zgomotul produs la rulare dar și manevrabilitatea și capacitatea de frânare pe diferite tipuri de carosabil și în diferite condiții meteo.
Ca sursă de informare înainte de a lua decizia de a schimba anvelopele, 64% dintre respondenți apelează la site-urile de specialitate în vreme ce 29% apelează la service-uri auto, dealeri locali sau mecanici auto. Doar 4% dintre români se bazează pe materiale promoționale și doar 2,6% pe sfatul prietenilor.
Sondajul amintit mai sus a fost realizat în această vară la solicitarea Arcoplast Anvelope de către Mediabook Company pe un eșantion de 645 de respondenți din mediul online.
Bugetul alocat de români pentru achiziționarea unui set complet de patru anvelope este pentru 53% dintre respondenți cuprins între 800 și 1200 de lei, în vreme ce 28,8% dintre aceștia au spus că sunt dispuși să aloce peste 1200 de lei pentru acest lucru. Pe de altă parte, avem și un procent de 18,2% care nu cheltuiesc mai mult de 800 de lei pentru un set de anvelope.
La întrebarea „cât de des înlocuiți anvelopele uzate cu unele noi?”, 57,9% dintre respondenți au spus că fac acest lucru o dată la doi sau trei ani. Doar 10,3% dintre cei care au răspuns la studiul Arcoplast Anvelope spun că înlocuiesc anvelopele mașinilor personale cu unele noi o dată pe an în vreme ce 29% spun că o fac doar o dată la patru sau cinci ani. Există și un procent de 3,2% care achiziționează anvelope noi o dată la șase ani sau chiar mai mult.
Care sunt însă principalele surse din care românii își achiziționează anvelopele noi? Ei bine, potrivit sondajului Arcoplast Anvelope, 66,1% dintre români își cumpără anvelope noi pentru mașina personală din magazinele de specialitate, service-uri auto sau dealeri locali. Pe de altă parte, studiul relevă și un procent de 24,4% deci, aproape un sfert dintre respondenți, care preferă magazinele online ca sursă principală pentru achiziționarea de noi anvelope în vreme ce 2,5% folosesc surse multiple pentru a face acest lucru.
La întrebarea cu privire la importanța prețului, 87,8% dintre respondenți au răspuns că acest criteriu este important sau foarte important în vreme ce 10,2% au afirmat că acordă o atenție/importanță de nivel mediu prețului anvelopelor. Doar 2% din respondenți au spus că acest criteriu este puțin sau chiar deloc important.
Printre alte criterii care contează atunci când luăm decizia de a schimba anvelopele mașinilor personale, remarcăm eficiența, rezistența, marca, zgomotul produs la rulare dar și manevrabilitatea și capacitatea de frânare pe diferite tipuri de carosabil și în diferite condiții meteo.
Ca sursă de informare înainte de a lua decizia de a schimba anvelopele, 64% dintre respondenți apelează la site-urile de specialitate în vreme ce 29% apelează la service-uri auto, dealeri locali sau mecanici auto. Doar 4% dintre români se bazează pe materiale promoționale și doar 2,6% pe sfatul prietenilor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza
- Cushman & Wakefield Echinox: Cererea noua de spatii industriale si logistice in primul semestru, de două ori mai mare fata de suprafata livrata in aceeasi perioada
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?