Studiu Deloitte: companiile din Europa Centrala continua sa investeasca in cercetare-dezvoltare in ciuda incertitudinii economice
Data publicarii: 05-12-2022 | EconomiePotrivit celui mai recent studiu Deloitte Central European Corporate R&D Report 2022, companiile din zona Europei Centrale intenționează să investească în continuare în activități de cercetare și dezvoltare în următorii doi ani. Sumele vehiculate sunt similare cu cele din ultimii ani, în vreme ce 25% dintre respondenți estimează bugete chiar mai mari. Studiul a fost realizat în șapte țări din această regiune, precum Cehia, Croația, Lituania, Polonia, Slovacia, Ungaria și România. Peste 130 de companii din cele șapte țări au participat la studiu.
De asemenea, companiile se arată optimiste din acest punct de vedere și pe termen mediu, 40% dintre respondenți estimând investiții mai mari decât până acum, în următorii 3 până la 5 ani. Vorbim evident, despre domeniul cercetare-dezvoltare.
Printre principalii factori care influențează decizia unei companii de a investi în cercetare-dezvoltare regăsim disponibilitatea personalului calificat și experimentat (38% dintre respondenți), volumul de stimulente financiare și fiscale de care dispun (26% dintre respondenți) ori transparența și stabilitatea legislației în domeniu (20% dintre respondenți).
„Investițiile în cercetare-dezvoltare aduc beneficii pe termen lung, de la stimularea sistemului de învățământ, la creșterea productivității, a salariilor și, implicit, îmbunătățirea standardelor de viață. Rezultatele studiului nostru confirmă intenția companiilor de a continua să investească în activități de cercetare-dezvoltare, fiind preocupate atât de identificarea și de atragerea personalului calificat, cât și de disponibilitatea stimulentelor fiscale și financiare. Și în România, companiile sunt tot mai interesate de activitățile de cercetare-dezvoltare, iar autoritățile iau măsuri pentru a simplifica legislația în domeniu, pentru a le asigura un acces mai facil la finanțare”, a declarat Alexandra Smedoiu, Partener, Deloitte România.
Investițiile cele mai mari, cu bugete de până la 10 milioane de euro, vizează dezvoltarea unor produse și procese noi inovative pentru 38% dintre respondenți, proiecte de automatizare și digitalizare pentru 34% dintre aceștia. Companiile plănuiesc de asemenea investiții de până la 1 milion de euro pentru a îndeplini standardele ESG.
De asemenea, 65% dintre companii colaborează cu entități terțe cum ar fi institutele de cercetare sau universitățile pentru a-și îndeplini aceste obiective. Nu în ultimul rând, companiile încearcă să protejeze cât mai mult și proprietatea intelectuală și expertiza, folosind practici de confidențialitate, înregistrări de mărci sau brevete.
De asemenea, companiile se arată optimiste din acest punct de vedere și pe termen mediu, 40% dintre respondenți estimând investiții mai mari decât până acum, în următorii 3 până la 5 ani. Vorbim evident, despre domeniul cercetare-dezvoltare.
Printre principalii factori care influențează decizia unei companii de a investi în cercetare-dezvoltare regăsim disponibilitatea personalului calificat și experimentat (38% dintre respondenți), volumul de stimulente financiare și fiscale de care dispun (26% dintre respondenți) ori transparența și stabilitatea legislației în domeniu (20% dintre respondenți).
„Investițiile în cercetare-dezvoltare aduc beneficii pe termen lung, de la stimularea sistemului de învățământ, la creșterea productivității, a salariilor și, implicit, îmbunătățirea standardelor de viață. Rezultatele studiului nostru confirmă intenția companiilor de a continua să investească în activități de cercetare-dezvoltare, fiind preocupate atât de identificarea și de atragerea personalului calificat, cât și de disponibilitatea stimulentelor fiscale și financiare. Și în România, companiile sunt tot mai interesate de activitățile de cercetare-dezvoltare, iar autoritățile iau măsuri pentru a simplifica legislația în domeniu, pentru a le asigura un acces mai facil la finanțare”, a declarat Alexandra Smedoiu, Partener, Deloitte România.
Investițiile cele mai mari, cu bugete de până la 10 milioane de euro, vizează dezvoltarea unor produse și procese noi inovative pentru 38% dintre respondenți, proiecte de automatizare și digitalizare pentru 34% dintre aceștia. Companiile plănuiesc de asemenea investiții de până la 1 milion de euro pentru a îndeplini standardele ESG.
De asemenea, 65% dintre companii colaborează cu entități terțe cum ar fi institutele de cercetare sau universitățile pentru a-și îndeplini aceste obiective. Nu în ultimul rând, companiile încearcă să protejeze cât mai mult și proprietatea intelectuală și expertiza, folosind practici de confidențialitate, înregistrări de mărci sau brevete.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI