Cât câștigă angajații din merchandising și promoții: Un promoter câștigă aproximativ 2.500 de lei net, iar un decorator de vitrine 2.800 de lei
Data publicarii: 13-12-2022 | HR/CariereNu mai puțin de 30.000 de locuri de muncă sunt disponibile în acest moment pe cea mai mare platformă de recrutare din România, eJobs. Pe de altă parte, peste 480.000 de specialiști și-au introdus salariile până în prezent pe platforma Salario, comparatorul de salarii oferit de eJobs.
Conform statisticilor oficiale, luna decembrie este și cea mai importantă lună în domeniul merchandising-ului. Cifrele vorbesc de la sine, cu peste 1800 de joburi disponibile în ultimele zile în acest domeniu, companiile încercând să-și pregătească încă din timp evenimentele și promoțiile de la sfârșit de an. Cele mai multe oferte aparțin angajatorilor din industria alimentară, retail și turism și se adresează aproape în exclusivitate tinerilor care se află la început de carieră. De asemenea, mai mult de jumătate din posturile publicate pentru promoteri și decoratori de vitrine sunt disponibile în capitală în timp ce topul ofertelor este completat de alte orașe mari precum Timișoara, Iași, Cluj-Napoca sau Craiova.
„Este un segment de activitate în care media salarială este sub nivelul salariului mediu net pe economie și asta se întâmplă pentru că vorbim de joburi care nu cer nici foarte multă experiență, nici un nivel ridicat de specializare. În cea mai mare parte, vizează candidații din segmentul entry level, iar acest lucru se reflectă în salariile oferite. În plus, este un sector puternic influențat de sezonalitate, ale cărui vârfuri sunt înregistrate vara, înaintea sezonului estival, și iarna, înaintea sărbătorilor”, spune Roxana Drăghici, head of Sales în cadrul eJobs România.
Salariile vehiculate în merchandising nu sunt însă și printre cele mai atractive de pe piața muncii din România. Astfel, potrivit Salario, salariul mediu al celor care lucrează în promoții și merchandising este de 2800 de lei pe lună. Un promoter câștigă aproximativ 2500 de lei în vreme ce media salariilor decoratorilor de vitrine ajunge la 2800 de lei. Un job de ambalator ajunge la 2000 de lei în vreme ce unul de hostess la 2500 de lei. În domeniu, cel mai bine câștigă coordonatorii comerciali, cu salarii medii de 3000 de lei.
„Vedem, în acest domeniu, destul de mulți tineri care caută joburi de tipul project based sau part time. Este vorba în special de studenți, dornici să își suplimenteze veniturile în timpul liber, cu ajutorul unui job care să le permită, în același timp, să meargă și la cursuri. Este un sector foarte accesibil pentru ei, însă în care vedem și o rată de fluctuație considerabilă. Aproape jumătate din numărul total de aplicări din ultima lună pentru joburile din merchandising / promoții aparține candidaților din categoria de vârstă 18-24 de ani”, mai spune Roxana Drăghici.
În merchandising, potrivit eJobs și Salario, cele mai bine plătite sunt posturile care necesită studii superioare și experiență. Astfel un brand manager poate avea un salariu mediu de 8000 de lei iar un designer grafic 5500 de lei. Pentru posturile de key account manager și manager de proiect, salariile medii variază între 4500 și 5000 de lei.
Conform statisticilor oficiale, luna decembrie este și cea mai importantă lună în domeniul merchandising-ului. Cifrele vorbesc de la sine, cu peste 1800 de joburi disponibile în ultimele zile în acest domeniu, companiile încercând să-și pregătească încă din timp evenimentele și promoțiile de la sfârșit de an. Cele mai multe oferte aparțin angajatorilor din industria alimentară, retail și turism și se adresează aproape în exclusivitate tinerilor care se află la început de carieră. De asemenea, mai mult de jumătate din posturile publicate pentru promoteri și decoratori de vitrine sunt disponibile în capitală în timp ce topul ofertelor este completat de alte orașe mari precum Timișoara, Iași, Cluj-Napoca sau Craiova.
„Este un segment de activitate în care media salarială este sub nivelul salariului mediu net pe economie și asta se întâmplă pentru că vorbim de joburi care nu cer nici foarte multă experiență, nici un nivel ridicat de specializare. În cea mai mare parte, vizează candidații din segmentul entry level, iar acest lucru se reflectă în salariile oferite. În plus, este un sector puternic influențat de sezonalitate, ale cărui vârfuri sunt înregistrate vara, înaintea sezonului estival, și iarna, înaintea sărbătorilor”, spune Roxana Drăghici, head of Sales în cadrul eJobs România.
Salariile vehiculate în merchandising nu sunt însă și printre cele mai atractive de pe piața muncii din România. Astfel, potrivit Salario, salariul mediu al celor care lucrează în promoții și merchandising este de 2800 de lei pe lună. Un promoter câștigă aproximativ 2500 de lei în vreme ce media salariilor decoratorilor de vitrine ajunge la 2800 de lei. Un job de ambalator ajunge la 2000 de lei în vreme ce unul de hostess la 2500 de lei. În domeniu, cel mai bine câștigă coordonatorii comerciali, cu salarii medii de 3000 de lei.
„Vedem, în acest domeniu, destul de mulți tineri care caută joburi de tipul project based sau part time. Este vorba în special de studenți, dornici să își suplimenteze veniturile în timpul liber, cu ajutorul unui job care să le permită, în același timp, să meargă și la cursuri. Este un sector foarte accesibil pentru ei, însă în care vedem și o rată de fluctuație considerabilă. Aproape jumătate din numărul total de aplicări din ultima lună pentru joburile din merchandising / promoții aparține candidaților din categoria de vârstă 18-24 de ani”, mai spune Roxana Drăghici.
În merchandising, potrivit eJobs și Salario, cele mai bine plătite sunt posturile care necesită studii superioare și experiență. Astfel un brand manager poate avea un salariu mediu de 8000 de lei iar un designer grafic 5500 de lei. Pentru posturile de key account manager și manager de proiect, salariile medii variază între 4500 și 5000 de lei.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiză EY - Cristian Cârstoiu: Vehiculele electrice continuă să se îndrepte spre dominația vânzărilor
- Studiu EY: Majoritatea directorilor generali se tem că recesiunea va fi mai gravă decât criza financiară - comunicat de presă
- Schneider Electric îl numește pe Marc Garner în funcția de Senior Vice President al diviziei Secure Power în Europa
- Sondaj Storia.ro: Proprietarii si cumparatorii din Romania fac un sumar al pietei imobiliare din 2022
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă