Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
Data publicarii: 13-01-2023 | IT&CPotrivit raportului EY „Top 10 riscuri în telecom în 2023”, eșecul companiilor din domeniul telecomunicațiilor de a răspunde la schimbarea de atitudine generată de creșterea costului vieții pentru consumatori și implicit de reajustarea priorităților acestora, reprezintă acum cea mai mare amenințare cu care acestea se vor confrunta în anul 2023.
De asemenea, conform raportului EY Decoding the digital home, în condițiile în care cheltuielile gospodăriilor sunt supuse unor presiuni din ce în ce mai mari ca urmare a inflației și a celorlalte probleme cauzate de situația geopolitică, 60% dintre consumatori se arată îngrijorați de creșterile de prețuri în ceea ce privește abonamentele de bandă largă în vreme ce 45% dintre respondenți consideră că plătesc deja prea mult pentru serviciile de conținut.
În același timp, potrivit EY,reziliența și raza de acțiune a infrastructurii a coborât de pe locul 1 în clasament pentru prima dată de la debutul pandemiei de Covid-19 din urmă cu mai bine de doi ani, în timp ce fiabilitatea rețelelor a rămas o problemă stringentă pentru consumatori. Din punct de vedere al fiabilității, infrastructura este în prezent pe un neverosimil loc cinci, pe măsură ce provocările devin și mai presante.
"În timp ce conectivitatea a reprezentat un colac de salvare pentru mulți în perioada de apogeu a pandemiei COVID-19, acum peisajul s-a schimbat. În climatul economic actual, consumatorii sunt hiper-concentrați pe valoarea pe care o obțin de la furnizori, iar companiile telecom ignoră această schimbare pe riscul lor. Amenințarea este agravată de presiunea din ce în ce mai mare din partea autorităților de reglementare, unele dintre acestea cerând ca operatorii de telecomunicații să facă mai mult pentru a oferi consumatorilor "tarife sociale". Ca răspuns, companiile telecom trebuie să creeze propuneri clare, simple și sigure, care să reasigure și să atragă clienții," spune Tom Loozen, EY Global Telecommunications Leader.
În radarul de risc al segmentului de piață reprezentat de industria telecomunicațiilor, subestimarea imperativelor în schimbare în ceea ce privește securitatea și încrederea a urcat de pe al treilea, pe al doilea loc în acest an, potrivit unui alt raport EY, „Global Information Security Survey”. Astfel, 76% dintre companiile telecom raportează o creștere a numărului de atacuri cibernetice de la an la an.
"Sustenabilitatea este mai mult decât un adaos la produsele premium, ea ar trebui să fie o parte vitală a promisiunii oferite clienților telecom. Consumatorii doresc să vadă dovezi mai clare de acțiune, în timp ce companiile vor acorda prioritate furnizorilor care le pot sprijini inițiativele de sustenabilitate. Privind în viitor, companiile telecom au un rol central de jucat în calitate de catalizatori ai unei societăți mai sustenabile," a adăugat Adrian Baschnonga, EY Global TMT Lead Analyst.
De asemenea, conform raportului EY Decoding the digital home, în condițiile în care cheltuielile gospodăriilor sunt supuse unor presiuni din ce în ce mai mari ca urmare a inflației și a celorlalte probleme cauzate de situația geopolitică, 60% dintre consumatori se arată îngrijorați de creșterile de prețuri în ceea ce privește abonamentele de bandă largă în vreme ce 45% dintre respondenți consideră că plătesc deja prea mult pentru serviciile de conținut.
În același timp, potrivit EY,reziliența și raza de acțiune a infrastructurii a coborât de pe locul 1 în clasament pentru prima dată de la debutul pandemiei de Covid-19 din urmă cu mai bine de doi ani, în timp ce fiabilitatea rețelelor a rămas o problemă stringentă pentru consumatori. Din punct de vedere al fiabilității, infrastructura este în prezent pe un neverosimil loc cinci, pe măsură ce provocările devin și mai presante.
"În timp ce conectivitatea a reprezentat un colac de salvare pentru mulți în perioada de apogeu a pandemiei COVID-19, acum peisajul s-a schimbat. În climatul economic actual, consumatorii sunt hiper-concentrați pe valoarea pe care o obțin de la furnizori, iar companiile telecom ignoră această schimbare pe riscul lor. Amenințarea este agravată de presiunea din ce în ce mai mare din partea autorităților de reglementare, unele dintre acestea cerând ca operatorii de telecomunicații să facă mai mult pentru a oferi consumatorilor "tarife sociale". Ca răspuns, companiile telecom trebuie să creeze propuneri clare, simple și sigure, care să reasigure și să atragă clienții," spune Tom Loozen, EY Global Telecommunications Leader.
În radarul de risc al segmentului de piață reprezentat de industria telecomunicațiilor, subestimarea imperativelor în schimbare în ceea ce privește securitatea și încrederea a urcat de pe al treilea, pe al doilea loc în acest an, potrivit unui alt raport EY, „Global Information Security Survey”. Astfel, 76% dintre companiile telecom raportează o creștere a numărului de atacuri cibernetice de la an la an.
"Sustenabilitatea este mai mult decât un adaos la produsele premium, ea ar trebui să fie o parte vitală a promisiunii oferite clienților telecom. Consumatorii doresc să vadă dovezi mai clare de acțiune, în timp ce companiile vor acorda prioritate furnizorilor care le pot sprijini inițiativele de sustenabilitate. Privind în viitor, companiile telecom au un rol central de jucat în calitate de catalizatori ai unei societăți mai sustenabile," a adăugat Adrian Baschnonga, EY Global TMT Lead Analyst.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare
- BNR a decis să mențină rata dobânzii de politică monetară la 7,00% pe an
- Proiectul GirlPower Network: Transformarea Educației în Mediul Rural Românesc
- Opinie Deloitte: Sanctiunile aplicabile in cazul neconformarii la sistemul de raportare RO e-Factura
- NN Romania o numeste pe Eszter Martin in rolul de Chief HR Officer