Studiu Revolut: Românii au făcut 203 milioane de plăți către comercianți cu Revolut, în 2022. O tranzacție din patru - pentru alimente și produse de larg consum
Data publicarii: 15-02-2023 | Finante-BanciPe parcursul anului trecut, clienții Revolut din România au stabilit, potrivit unui studiu realizat chiar de furnizorul de servicii financiare, un record în ceea ce privește numărul de tranzacții realizate. Au fost înregistrate nici mai mult nici mai puțin de 203 milioane de tranzacții în 2022, cu 90% mai multe decât în anul precedent în condițiile în care și baza de clienți a crescut cu 67%. România, cu 2,5 milioane de clienți Revolut a devenit astfel a doua piață ca importanță, după Regatul Unit.
Studiul Revolut relevă de asemenea faptul că toate categoriile de cheltuieli au fost pe un trend ascendent în 2022 atât ca sumă totală cât și ca număr de tranzacții, în topul cheltuielilor intrând divertismentul (+37%), cumpărăturile (+34%) și restaurantele (+33%). Valoarea medie a tranzacțiilor realizate cu această superaplicație pe parcursul anului 2022 în medie a fost de 2181 de euro/utilizator, valoarea medie a tranzacțiilor individuale fiind de 18,3 euro/tranzacție.
Totodată, anul 2022 a reprezentat și anul în care Revolut și-a consolidat poziția de lider în materie de fintech-uri pe piața locală, aplicația fiind preferată de tot mai mulți români pentru gestionarea bugetului personal și al familiei, pentru achizițiile și cumpărăturile de zi cu zi, pentru călătorii sau pentru petrecerea timpului liber. Pe parcursul anului trecut, în medie, la fiecare trei zile, un utilizator mediu al Revolut a făcut o plată către un comerciant local sau din afara țării cu cardul fizic sau virtual, cu un device mobil sau direct din aplicație.
„Din datele agregate de super-aplicația financiară se poate vedea că, anul trecut, clienții Revolut din România au cheltuit cel mai mult la shopping (18% din suma totală a plăților către comercianți), procent inferior, totuși, celui înregistrat în 2021 de aceeași categorie de cheltuieli, care a reprezentat o cincime (20%) din suma totală a plăților către comercianți. Următoarele categorii de cheltuieli după ponderea deținută în volumul total al plăților au fost divertismentul (18%) și supermarketurile și magazinele alimentare (14%)”, se arată într-un comunicat oficial transmis de Revolut.
Astfel, un utilizator obișnuit din România a utilizat cardul sau aplicația Revolut cel mai des pentru a plăti cumpărături obișnuite de alimente și produse de larg consum (o medie de 39 de tranzacții anual). Bugetul s-a împărțit între acest tip de cheltuieli și divertisment sau turism, cel mai mic buget mergând către sănătate.
În topul comercianților după numărul de tranzacții realizate cu Revolut, pe primul loc se află Bolt (peste 3,3 milioane tranzacții), urmat de Uber (3,3 milioane tranzacții), Apple (3,1 milioane tranzacții), Carrefour (3 milioane tranzacții), Tazz (1,6 milioane tranzacții), Compania de transport local Cluj-Napoca (1,1 milioane tranzacții), Emag (1,1 milioane tranzacții), Google (1 milion tranzacții), McDonalds (960.000 tranzacții).
Studiul Revolut relevă de asemenea faptul că toate categoriile de cheltuieli au fost pe un trend ascendent în 2022 atât ca sumă totală cât și ca număr de tranzacții, în topul cheltuielilor intrând divertismentul (+37%), cumpărăturile (+34%) și restaurantele (+33%). Valoarea medie a tranzacțiilor realizate cu această superaplicație pe parcursul anului 2022 în medie a fost de 2181 de euro/utilizator, valoarea medie a tranzacțiilor individuale fiind de 18,3 euro/tranzacție.
Totodată, anul 2022 a reprezentat și anul în care Revolut și-a consolidat poziția de lider în materie de fintech-uri pe piața locală, aplicația fiind preferată de tot mai mulți români pentru gestionarea bugetului personal și al familiei, pentru achizițiile și cumpărăturile de zi cu zi, pentru călătorii sau pentru petrecerea timpului liber. Pe parcursul anului trecut, în medie, la fiecare trei zile, un utilizator mediu al Revolut a făcut o plată către un comerciant local sau din afara țării cu cardul fizic sau virtual, cu un device mobil sau direct din aplicație.
„Din datele agregate de super-aplicația financiară se poate vedea că, anul trecut, clienții Revolut din România au cheltuit cel mai mult la shopping (18% din suma totală a plăților către comercianți), procent inferior, totuși, celui înregistrat în 2021 de aceeași categorie de cheltuieli, care a reprezentat o cincime (20%) din suma totală a plăților către comercianți. Următoarele categorii de cheltuieli după ponderea deținută în volumul total al plăților au fost divertismentul (18%) și supermarketurile și magazinele alimentare (14%)”, se arată într-un comunicat oficial transmis de Revolut.
Astfel, un utilizator obișnuit din România a utilizat cardul sau aplicația Revolut cel mai des pentru a plăti cumpărături obișnuite de alimente și produse de larg consum (o medie de 39 de tranzacții anual). Bugetul s-a împărțit între acest tip de cheltuieli și divertisment sau turism, cel mai mic buget mergând către sănătate.
În topul comercianților după numărul de tranzacții realizate cu Revolut, pe primul loc se află Bolt (peste 3,3 milioane tranzacții), urmat de Uber (3,3 milioane tranzacții), Apple (3,1 milioane tranzacții), Carrefour (3 milioane tranzacții), Tazz (1,6 milioane tranzacții), Compania de transport local Cluj-Napoca (1,1 milioane tranzacții), Emag (1,1 milioane tranzacții), Google (1 milion tranzacții), McDonalds (960.000 tranzacții).
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania isi consolideaza practica de servicii fiscale, prin promovarea a patru angajati in functiile de directori
- EY România, Claudia Sofianu: Criza talentelor în era digitală devine preocuparea nr. 1 la vârful companiilor
- Analiza Storia.ro – Cum au evoluat in luna august preturile medii ale apartamentelor de vanzare din principalele orase din tara
- Studiul Deloitte: locuintele din Romania continua sa fie printre cele mai accesibile din Europa. Cluj-Napoca este orasul cel mai scump atat pentru cumparatori, cat si pentru chiriasi
- Deloitte Romania numeste doi noi directori in cadrul departamentului Consultanta Financiara
- Analiză sectorială EY România: Randamentele așteptate de investitori înregistrează evoluții fluctuante, în contextul creșterii ratelor de dobândă de politică monetară și ale nivelurilor inflației în Europa
- sigurantaonline.ro, o nouă resursă educativă în lupta împotriva criminalității informatice
- 43% dintre Mileniali sunt dispusi sa aloce pentru achizitionarea unei locuinte un buget de peste 90.000 de euro
- Studiu Revolut: Unde au calatorit romanii in vara lui 2023? In aproape toata lumea
- EY România: E-Factura – următorul pas spre digitalizarea fiscală în România
- Studiu Deloitte: cresterea preturilor si diminuarea veniturilor, principalele motive pentru care parintii cheltuiesc mai putin anul acesta cu inceperea anului scolar
- Cushman & Wakefield: Bucurestiul, in top cinci orase din Europa Centrala si de Est preferate de operatorii hotelieri pentru investitii viitoare
- Libra Internet Bank: creșteri pe toate sursele de venit, eficiență operațională îmbunătățită, profit mai mare cu 45,9%
- EY România: Sistemul de garanție-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile intră în vigoare la 30 noiembrie 2023. Cele mai importante aspecte de luat în considerare - punct de vedere
- Cushman & Wakefield Echinox: Tranzacții de închiriere totalizând peste o jumătate de milion de metri pătrați pe piața industrială și de logistică în primele șase luni; peste o treime reprezintă preînchirieri în proiecte cu livrare în 2024