Sondaj eJobs: Salariul, oportunitățile de creștere profesională și posibilitatea de a lucra remote sunt cele mai importante criterii la angajare ale Generației Z
Data publicarii: 08-03-2023 | HR/CariereDe la începutul anului și până în prezent, peste 36.000 de noi anunțuri de locuri de muncă pentru angajați fără experiență au fost publicate pe platforma eJobs. Pe segmentul de vârstă 18-24 de ani, au fost înregistrate și 434.000 de aplicări ceea ce ne dovedește încă o dată că tinerii din Generația Z sunt unul dintre cele mai dinamice grupuri de vârstă sau categorii de candidați pe piața muncii din România, atât din perspectiva joburilor disponibile pentru ei cât și din perspectiva numărului de aplicări lunare.
Potrivit eJobs, tinerii sunt de asemenea conștienți de faptul că se află la un moment favorabil lor pe piața muncii, privind cu optimism spre viitor, la șansele de a se angaja și de a-și construi o carieră. Astfel aproape o treime dintre tineri spun că au reușit să se angajeze în mai puțin de o lună (32%) în vreme ce pentru 21,4% dintre aceștia, procesul de recrutare a durat între una și două luni. În vreme ce 14% au avut nevoie de până la trei luni pentru a-și găsi un loc de muncă, doar 6,6% dintre tinerii Generației Z au spus că au avut nevoie de mai mult de șase luni pentru a-și găsi locul de muncă potrivit.
„Datele acestea ne arată un segment de candidați din ce în ce mai încrezători în ei înșiși. Nu doar că sunt multe joburi în piață care li se adresează, dar reușesc foarte repede să se angajeze. Vedem din ce în ce mai rar candidați care se plâng că sunt refuzați din cauza lipsei de experiență, una dintre problemele vechi pe care le aveau cei aflați la început de carieră. Sunt, în schimb, mult mai bine orientați către ce vor să facă și știu ce așteptări specifice au de la un angajator”, spune Raluca Dumitra, Head of Marketing în cadrul eJobs România.
Pentru 86,2% dintre participanții la sondaj, pe primul loc în topul celor mai importante trei criterii în funcție de care acceptă un job este salariul. 55,9% menționează oportunitatea de a crește profesional, iar 43,7% spun că, pentru ei, cel mai important este să poată lucra de acasă. 24,9% punctează că un manager înțelegător este crucial, 20,2% acordă o atenție sporită pachetului de beneficii extrasalariale, pentru 17,1% este important să se angajeze într-un domeniu care le place, 14,1% vor să lucreze aproape de casă, iar 13,1% să facă parte dintr-o echipă tânără. „Nu sunt foarte legați, în schimb, de profilul companiei. Spre deosebire de alte categorii de vârstă, pentru cei foarte tineri contează mai puțin dacă angajatorul este un start up sau o companie multinațională atâta vreme cât celelalte criterii sunt îndeplinite. Sunt, însă, mai atrași decât orice alt segment de vârstă de joburile remote sau hibrid, în condițiile în care doar 13,6% vor să lucreze de la birou. 34,6% preferă să lucreze complet de acasă, iar 51,8% hibrid, dar ei să fie cei care decid câte zile vin la birou”, completează Raluca Dumitra.
În ceea ce privește durata medie de timp pe care ar petrece-o la un job înainte de a-l schimba, pentru 30 dintre tineri aceasta este cuprinsă între unul și doi ani, 18,3 și-ar dori o schimbare după o perioadă cuprinsă între doi și trei ani în vreme ce 22% sunt de părere că doar după trei ani se pot considera ca fiind suficient de experimentați pentru o schimbare în carieră.
„Aceste răspunsuri ne arată că vorbim despre candidați tot mai ancorați în realitate și informați cu privire la cerințele de pe piața muncii și la așteptările pe care le au angajatorii de la ei. Iar acest lucru reiese și din competențele de care cred că este cea mai mare nevoie în acest moment. Perspectiva lor se pliază foarte bine pe cea a angajatorilor: 67,6% cred că, acum, competențele digitale sunt cele mai importante în ochii recrutorilor. 47,7% sunt de părere că abilitățile de buni comunicatori îi pot ajuta să își găsească rapid un job, iar 45% menționează competențele tehnice, specifice jobului și domeniului”, explică Raluca Dumitra.
Potrivit eJobs, tinerii sunt de asemenea conștienți de faptul că se află la un moment favorabil lor pe piața muncii, privind cu optimism spre viitor, la șansele de a se angaja și de a-și construi o carieră. Astfel aproape o treime dintre tineri spun că au reușit să se angajeze în mai puțin de o lună (32%) în vreme ce pentru 21,4% dintre aceștia, procesul de recrutare a durat între una și două luni. În vreme ce 14% au avut nevoie de până la trei luni pentru a-și găsi un loc de muncă, doar 6,6% dintre tinerii Generației Z au spus că au avut nevoie de mai mult de șase luni pentru a-și găsi locul de muncă potrivit.
„Datele acestea ne arată un segment de candidați din ce în ce mai încrezători în ei înșiși. Nu doar că sunt multe joburi în piață care li se adresează, dar reușesc foarte repede să se angajeze. Vedem din ce în ce mai rar candidați care se plâng că sunt refuzați din cauza lipsei de experiență, una dintre problemele vechi pe care le aveau cei aflați la început de carieră. Sunt, în schimb, mult mai bine orientați către ce vor să facă și știu ce așteptări specifice au de la un angajator”, spune Raluca Dumitra, Head of Marketing în cadrul eJobs România.
Pentru 86,2% dintre participanții la sondaj, pe primul loc în topul celor mai importante trei criterii în funcție de care acceptă un job este salariul. 55,9% menționează oportunitatea de a crește profesional, iar 43,7% spun că, pentru ei, cel mai important este să poată lucra de acasă. 24,9% punctează că un manager înțelegător este crucial, 20,2% acordă o atenție sporită pachetului de beneficii extrasalariale, pentru 17,1% este important să se angajeze într-un domeniu care le place, 14,1% vor să lucreze aproape de casă, iar 13,1% să facă parte dintr-o echipă tânără. „Nu sunt foarte legați, în schimb, de profilul companiei. Spre deosebire de alte categorii de vârstă, pentru cei foarte tineri contează mai puțin dacă angajatorul este un start up sau o companie multinațională atâta vreme cât celelalte criterii sunt îndeplinite. Sunt, însă, mai atrași decât orice alt segment de vârstă de joburile remote sau hibrid, în condițiile în care doar 13,6% vor să lucreze de la birou. 34,6% preferă să lucreze complet de acasă, iar 51,8% hibrid, dar ei să fie cei care decid câte zile vin la birou”, completează Raluca Dumitra.
În ceea ce privește durata medie de timp pe care ar petrece-o la un job înainte de a-l schimba, pentru 30 dintre tineri aceasta este cuprinsă între unul și doi ani, 18,3 și-ar dori o schimbare după o perioadă cuprinsă între doi și trei ani în vreme ce 22% sunt de părere că doar după trei ani se pot considera ca fiind suficient de experimentați pentru o schimbare în carieră.
„Aceste răspunsuri ne arată că vorbim despre candidați tot mai ancorați în realitate și informați cu privire la cerințele de pe piața muncii și la așteptările pe care le au angajatorii de la ei. Iar acest lucru reiese și din competențele de care cred că este cea mai mare nevoie în acest moment. Perspectiva lor se pliază foarte bine pe cea a angajatorilor: 67,6% cred că, acum, competențele digitale sunt cele mai importante în ochii recrutorilor. 47,7% sunt de părere că abilitățile de buni comunicatori îi pot ajuta să își găsească rapid un job, iar 45% menționează competențele tehnice, specifice jobului și domeniului”, explică Raluca Dumitra.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- NN Investment Partners își schimbă denumirea în Goldman Sachs Asset Management
- Studiu Deloitte: asiguratorii au provocari legate de crestere si de profitabilitate in 2023, dar si oportunitati generate de asigurarea riscurilor cibernetice, tranzitia catre energia verde si noile standarde de raportare
- Cushman & Wakefield Echinox: Portofoliul de clădiri administrate s-a triplat în ultimii 5 ani; potențialul de creștere rămâne ridicat pe fondul dezvoltării pieței imobiliare
- Studiu Deloitte Legal: companiile din Romania se asteapta la cresterea numarului de insolvente si de litigii legate de siguranta datelor cu caracter personal si de protectia consumatorilor
- Sondaj Storia.ro - Ce parere au agentii si consumatorii despre Legea Agentului Imobiliar
- Opinie Deloitte: UE a adoptat DORA, un fel de GDPR al siguranței cibernetice pentru organizațiile din sectorul financiar. Ce presupune noul cadru de reglementare pentru echipele de management?
- BCR: Dezvoltare digitala a portofoliului investitional prin George
- Raportul Anual 2021 Revolut: Primul an pe profit, EBITDA ajustata de 100 milioane GBP si profit net de 26,3 milioane GBP
- Index salarial: Cât câștigă cei care lucrează în sectorul de service & reparații
- Grupul Banca Transilvania: 1.000 de finantari in 4 luni, prin BT Mic
- Activ Property Services a implinit 30 de ani de existență,și așteaptă venituri de 1,5 milioane Euro în 2023
- Banca Transilvania: noutate in BT Pay, achizitionare polita asigurare RCA
- EY România - Claudia Sofianu și Dan Răuț: România trebuie să implementeze Venitul Minim European Adecvat până în 2024
- Studiu Deloitte: companiile din Romania sunt preocupate de incetinirea cresterii economice, somaj si inflatia ridicata
- Analiză sectorială EY România: Randamentele așteptate de investitori au înregistrat o tendință de creștere pe parcursul anului 2022