Studiu Deloitte Legal: companiile din Romania se asteapta la cresterea numarului de insolvente si de litigii legate de siguranta datelor cu caracter personal si de protectia consumatorilor
Data publicarii: 17-03-2023 | Economie59% dintre reprezentanții companiilor participante la studiul Deloitte Legal „New Roads to Dispute Resolution” consideră că siguranța datelor cu caracter personal este domeniul de reglementare care prezintă cel mai mare potențial de creștere a activității de litigii în următorii trei ani. Pe locul al doilea, se clasează protecția consumatorilor, idee vehiculată de 59% dintre respondenți.
Studiul mai sus amintit a fost realizat cu sprijinul Euromoney, o publicație internațională de business, la nivel global, inclusiv România. În ambele cazuri menționate anterior, cifrele din România sunt semnificative decât cele medii la nivel global de 48% respectiv 40%.
Același studiu scoate în evidență și faptul că, sunt domenii în care riscul de litigii este moderat în prezent însă acesta poate crește în următorii ani. Aici includem insolvențele, fiscalitatea sau securitatea cibernetică. De asemenea, aproximativ un sfert dintre cei care au participat la sondajul Deloitte, consideră litigiile colective și de volum ca fiind o altă zonă de îngrijorare pentru companiile de la noi din țară.
În ceea ce privește atitudinea companiilor din România față de justiție, studiul amintit mai sus indică o creștere a încrederii în tribunalele arbitrale locale dar și în cele internaționale, menționată fiind și Curtea de Justiție a Uniunii Europene. De asemenea, referitor la controversele fiscale, cei mai mulți dintre respondenți se așteaptă la litigii în zona impozitului pe profit, pe locul al doilea clasându-se disputele comerciale legate de repartizarea poverii fiscale între entitățile private.
„Suntem recunoscători pentru interesul extrem de mare exprimat de companiile din România în legătură cu studiul nostru privind managementul litigiilor, care a generat un număr de răspunsuri ce permite cristalizarea specificului local (față de rezultatele globale) şi care, totodată, confirmă că modul de gestionare a disputelor reprezintă o prioritate şi pentru mediul de business din țara noastră. Pe lângă identificarea principalelor preocupări ale clienților, studiul arată că utilizarea soluțiilor digitale și implicarea experților non-juridici reprezintă priorități în legătură cu gestionarea litigiilor, ceea ce indică o maturizare şi o sofisticare a mecanismelor de soluționare a disputelor din România”, a declarat Mihnea Galgoțiu-Săraru, Partener Reff & Asociații |Deloitte Legal, liderul practicii de litigii administrative, comerciale și arbitraje.
„Deși contextul pandemic a generat o temporizare a controverselor fiscale, pe fondul măsurilor de limitare sau de amânare a controalelor, observăm totuși că acestea reprezintă una dintre cele mai importante zone de litigii preconizate de companiile care activează în România pentru anii următori. De altfel, consultanții fiscali au fost identificați de majoritatea respondenților ca fiind printre cei mai relevanți specialiști non-juridici la care companiile apelează în litigiile în care sunt implicate”, a declarat Mircea Farcău, Managing Associate, Reff & Asociații |Deloitte Legal.
Studiul mai sus amintit a fost realizat cu sprijinul Euromoney, o publicație internațională de business, la nivel global, inclusiv România. În ambele cazuri menționate anterior, cifrele din România sunt semnificative decât cele medii la nivel global de 48% respectiv 40%.
Același studiu scoate în evidență și faptul că, sunt domenii în care riscul de litigii este moderat în prezent însă acesta poate crește în următorii ani. Aici includem insolvențele, fiscalitatea sau securitatea cibernetică. De asemenea, aproximativ un sfert dintre cei care au participat la sondajul Deloitte, consideră litigiile colective și de volum ca fiind o altă zonă de îngrijorare pentru companiile de la noi din țară.
În ceea ce privește atitudinea companiilor din România față de justiție, studiul amintit mai sus indică o creștere a încrederii în tribunalele arbitrale locale dar și în cele internaționale, menționată fiind și Curtea de Justiție a Uniunii Europene. De asemenea, referitor la controversele fiscale, cei mai mulți dintre respondenți se așteaptă la litigii în zona impozitului pe profit, pe locul al doilea clasându-se disputele comerciale legate de repartizarea poverii fiscale între entitățile private.
„Suntem recunoscători pentru interesul extrem de mare exprimat de companiile din România în legătură cu studiul nostru privind managementul litigiilor, care a generat un număr de răspunsuri ce permite cristalizarea specificului local (față de rezultatele globale) şi care, totodată, confirmă că modul de gestionare a disputelor reprezintă o prioritate şi pentru mediul de business din țara noastră. Pe lângă identificarea principalelor preocupări ale clienților, studiul arată că utilizarea soluțiilor digitale și implicarea experților non-juridici reprezintă priorități în legătură cu gestionarea litigiilor, ceea ce indică o maturizare şi o sofisticare a mecanismelor de soluționare a disputelor din România”, a declarat Mihnea Galgoțiu-Săraru, Partener Reff & Asociații |Deloitte Legal, liderul practicii de litigii administrative, comerciale și arbitraje.
„Deși contextul pandemic a generat o temporizare a controverselor fiscale, pe fondul măsurilor de limitare sau de amânare a controalelor, observăm totuși că acestea reprezintă una dintre cele mai importante zone de litigii preconizate de companiile care activează în România pentru anii următori. De altfel, consultanții fiscali au fost identificați de majoritatea respondenților ca fiind printre cei mai relevanți specialiști non-juridici la care companiile apelează în litigiile în care sunt implicate”, a declarat Mircea Farcău, Managing Associate, Reff & Asociații |Deloitte Legal.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- NN Investment Partners își schimbă denumirea în Goldman Sachs Asset Management
- Studiu Deloitte: asiguratorii au provocari legate de crestere si de profitabilitate in 2023, dar si oportunitati generate de asigurarea riscurilor cibernetice, tranzitia catre energia verde si noile standarde de raportare
- Cushman & Wakefield Echinox: Portofoliul de clădiri administrate s-a triplat în ultimii 5 ani; potențialul de creștere rămâne ridicat pe fondul dezvoltării pieței imobiliare
- Sondaj Storia.ro - Ce parere au agentii si consumatorii despre Legea Agentului Imobiliar
- Opinie Deloitte: UE a adoptat DORA, un fel de GDPR al siguranței cibernetice pentru organizațiile din sectorul financiar. Ce presupune noul cadru de reglementare pentru echipele de management?
- BCR: Dezvoltare digitala a portofoliului investitional prin George
- Raportul Anual 2021 Revolut: Primul an pe profit, EBITDA ajustata de 100 milioane GBP si profit net de 26,3 milioane GBP
- Index salarial: Cât câștigă cei care lucrează în sectorul de service & reparații
- Grupul Banca Transilvania: 1.000 de finantari in 4 luni, prin BT Mic
- Activ Property Services a implinit 30 de ani de existență,și așteaptă venituri de 1,5 milioane Euro în 2023
- Banca Transilvania: noutate in BT Pay, achizitionare polita asigurare RCA
- EY România - Claudia Sofianu și Dan Răuț: România trebuie să implementeze Venitul Minim European Adecvat până în 2024
- Studiu Deloitte: companiile din Romania sunt preocupate de incetinirea cresterii economice, somaj si inflatia ridicata
- Sondaj eJobs: Salariul, oportunitățile de creștere profesională și posibilitatea de a lucra remote sunt cele mai importante criterii la angajare ale Generației Z
- Analiză sectorială EY România: Randamentele așteptate de investitori au înregistrat o tendință de creștere pe parcursul anului 2022