Studiu Deloitte Legal: companiile din Romania se asteapta la cresterea numarului de insolvente si de litigii legate de siguranta datelor cu caracter personal si de protectia consumatorilor
Data publicarii: 17-03-2023 | Economie59% dintre reprezentanții companiilor participante la studiul Deloitte Legal „New Roads to Dispute Resolution” consideră că siguranța datelor cu caracter personal este domeniul de reglementare care prezintă cel mai mare potențial de creștere a activității de litigii în următorii trei ani. Pe locul al doilea, se clasează protecția consumatorilor, idee vehiculată de 59% dintre respondenți.
Studiul mai sus amintit a fost realizat cu sprijinul Euromoney, o publicație internațională de business, la nivel global, inclusiv România. În ambele cazuri menționate anterior, cifrele din România sunt semnificative decât cele medii la nivel global de 48% respectiv 40%.
Același studiu scoate în evidență și faptul că, sunt domenii în care riscul de litigii este moderat în prezent însă acesta poate crește în următorii ani. Aici includem insolvențele, fiscalitatea sau securitatea cibernetică. De asemenea, aproximativ un sfert dintre cei care au participat la sondajul Deloitte, consideră litigiile colective și de volum ca fiind o altă zonă de îngrijorare pentru companiile de la noi din țară.
În ceea ce privește atitudinea companiilor din România față de justiție, studiul amintit mai sus indică o creștere a încrederii în tribunalele arbitrale locale dar și în cele internaționale, menționată fiind și Curtea de Justiție a Uniunii Europene. De asemenea, referitor la controversele fiscale, cei mai mulți dintre respondenți se așteaptă la litigii în zona impozitului pe profit, pe locul al doilea clasându-se disputele comerciale legate de repartizarea poverii fiscale între entitățile private.
„Suntem recunoscători pentru interesul extrem de mare exprimat de companiile din România în legătură cu studiul nostru privind managementul litigiilor, care a generat un număr de răspunsuri ce permite cristalizarea specificului local (față de rezultatele globale) şi care, totodată, confirmă că modul de gestionare a disputelor reprezintă o prioritate şi pentru mediul de business din țara noastră. Pe lângă identificarea principalelor preocupări ale clienților, studiul arată că utilizarea soluțiilor digitale și implicarea experților non-juridici reprezintă priorități în legătură cu gestionarea litigiilor, ceea ce indică o maturizare şi o sofisticare a mecanismelor de soluționare a disputelor din România”, a declarat Mihnea Galgoțiu-Săraru, Partener Reff & Asociații |Deloitte Legal, liderul practicii de litigii administrative, comerciale și arbitraje.
„Deși contextul pandemic a generat o temporizare a controverselor fiscale, pe fondul măsurilor de limitare sau de amânare a controalelor, observăm totuși că acestea reprezintă una dintre cele mai importante zone de litigii preconizate de companiile care activează în România pentru anii următori. De altfel, consultanții fiscali au fost identificați de majoritatea respondenților ca fiind printre cei mai relevanți specialiști non-juridici la care companiile apelează în litigiile în care sunt implicate”, a declarat Mircea Farcău, Managing Associate, Reff & Asociații |Deloitte Legal.
Studiul mai sus amintit a fost realizat cu sprijinul Euromoney, o publicație internațională de business, la nivel global, inclusiv România. În ambele cazuri menționate anterior, cifrele din România sunt semnificative decât cele medii la nivel global de 48% respectiv 40%.
Același studiu scoate în evidență și faptul că, sunt domenii în care riscul de litigii este moderat în prezent însă acesta poate crește în următorii ani. Aici includem insolvențele, fiscalitatea sau securitatea cibernetică. De asemenea, aproximativ un sfert dintre cei care au participat la sondajul Deloitte, consideră litigiile colective și de volum ca fiind o altă zonă de îngrijorare pentru companiile de la noi din țară.
În ceea ce privește atitudinea companiilor din România față de justiție, studiul amintit mai sus indică o creștere a încrederii în tribunalele arbitrale locale dar și în cele internaționale, menționată fiind și Curtea de Justiție a Uniunii Europene. De asemenea, referitor la controversele fiscale, cei mai mulți dintre respondenți se așteaptă la litigii în zona impozitului pe profit, pe locul al doilea clasându-se disputele comerciale legate de repartizarea poverii fiscale între entitățile private.
„Suntem recunoscători pentru interesul extrem de mare exprimat de companiile din România în legătură cu studiul nostru privind managementul litigiilor, care a generat un număr de răspunsuri ce permite cristalizarea specificului local (față de rezultatele globale) şi care, totodată, confirmă că modul de gestionare a disputelor reprezintă o prioritate şi pentru mediul de business din țara noastră. Pe lângă identificarea principalelor preocupări ale clienților, studiul arată că utilizarea soluțiilor digitale și implicarea experților non-juridici reprezintă priorități în legătură cu gestionarea litigiilor, ceea ce indică o maturizare şi o sofisticare a mecanismelor de soluționare a disputelor din România”, a declarat Mihnea Galgoțiu-Săraru, Partener Reff & Asociații |Deloitte Legal, liderul practicii de litigii administrative, comerciale și arbitraje.
„Deși contextul pandemic a generat o temporizare a controverselor fiscale, pe fondul măsurilor de limitare sau de amânare a controalelor, observăm totuși că acestea reprezintă una dintre cele mai importante zone de litigii preconizate de companiile care activează în România pentru anii următori. De altfel, consultanții fiscali au fost identificați de majoritatea respondenților ca fiind printre cei mai relevanți specialiști non-juridici la care companiile apelează în litigiile în care sunt implicate”, a declarat Mircea Farcău, Managing Associate, Reff & Asociații |Deloitte Legal.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial