Analiza Storia.ro – Cum au evoluat preturile apartamentelor de vanzare din tara in luna februarie
Data publicarii: 03-04-2023 | ImobiliarePotrivit Storia.ro, în luna februarie a acestui an, românii au vizualizat cu 10% mai puține anunțuri imobiliare decât în luna precedentă. În același timp, au fost și cu 10% mai puține contactări față de luna ianuarie.
Tendința este însă previzibilă, dacă ținem cont de faptul că februarie este luna cea mai scurtă din an și că, conform cifrelor calculate de Storia.ro, media zilnică a vizitelor a fost cu 3% mai mare comparativ cu luna anterioară, numărul de contactări zilnice rămânând unul constant. Cel mai important aspect este însă faptul că durata de viață a unui anunț, adică timpul necesar ca acesta să fie prezent pe platformă înainte de a se găsi un cumpărător, a scăzut în februarie cu 8% față de luna ianuarie.
Conform datelor furnizate de ANCPI, tranzacțiile individuale încheiate în luna februarie au fost de asemenea, în creștere cu 37% față de luna precedentă. Comparativ cu luna februarie a anului trecut pe de altă parte, asistăm la o scădere de 24% în ceea ce privește numărul de tranzacții încheiate. Mai mult, prețul mediu al apartamentelor din București a crescut cu 4% față de luna februarie a anului 2022.
În ceea ce privește apartamentele vechi de vânzare, comparativ cu luna ianuarie, prețurile din anumite zone ale capitalei, precum Sectorul 1 și 4 au stagnat, în vreme ce cele din sectoarele 2 și 3 s-au înregistrat scăderi de 1%, respectiv 2%. O creștere temperată de 1% s-a înregistrat în sectoarele 5 și 6.
Pe de altă parte, prețurile de vânzare ale apartamentelor noi au înregistrat creșteri de 1% în sectorul 4, de 2% în sectorul 3, de 3% în sectorul 1 și de 4% în sectorul 2. Doar în sectorul 5 s-au înregistrat scăderi ușoare, media fiind de 1% de la o lună la alta.
ANCPI a înregistrat astfel 3.296 de tranzacții cu unități individuale doar în București, o creștere de 16% față de luna anterioară.
În restul țării, dacă ne raportăm la numărul de anunțuri pe oraș, în primele zece orașe din punct de vedere al numărului de anunțuri, se observă o creștere medie anuală ponderată de 7,4% și un mediu ponderat de 1.489 de euro pe metru pătrat. Din punct de vedere al prețurilor, s-au înregistrat stagnări în Brașov, Iași sau Craiova, în vreme ce cea mai mare creștere a fost în Cluj-Napoca, +3%.
Tendința este însă previzibilă, dacă ținem cont de faptul că februarie este luna cea mai scurtă din an și că, conform cifrelor calculate de Storia.ro, media zilnică a vizitelor a fost cu 3% mai mare comparativ cu luna anterioară, numărul de contactări zilnice rămânând unul constant. Cel mai important aspect este însă faptul că durata de viață a unui anunț, adică timpul necesar ca acesta să fie prezent pe platformă înainte de a se găsi un cumpărător, a scăzut în februarie cu 8% față de luna ianuarie.
Conform datelor furnizate de ANCPI, tranzacțiile individuale încheiate în luna februarie au fost de asemenea, în creștere cu 37% față de luna precedentă. Comparativ cu luna februarie a anului trecut pe de altă parte, asistăm la o scădere de 24% în ceea ce privește numărul de tranzacții încheiate. Mai mult, prețul mediu al apartamentelor din București a crescut cu 4% față de luna februarie a anului 2022.
În ceea ce privește apartamentele vechi de vânzare, comparativ cu luna ianuarie, prețurile din anumite zone ale capitalei, precum Sectorul 1 și 4 au stagnat, în vreme ce cele din sectoarele 2 și 3 s-au înregistrat scăderi de 1%, respectiv 2%. O creștere temperată de 1% s-a înregistrat în sectoarele 5 și 6.
Pe de altă parte, prețurile de vânzare ale apartamentelor noi au înregistrat creșteri de 1% în sectorul 4, de 2% în sectorul 3, de 3% în sectorul 1 și de 4% în sectorul 2. Doar în sectorul 5 s-au înregistrat scăderi ușoare, media fiind de 1% de la o lună la alta.
ANCPI a înregistrat astfel 3.296 de tranzacții cu unități individuale doar în București, o creștere de 16% față de luna anterioară.
În restul țării, dacă ne raportăm la numărul de anunțuri pe oraș, în primele zece orașe din punct de vedere al numărului de anunțuri, se observă o creștere medie anuală ponderată de 7,4% și un mediu ponderat de 1.489 de euro pe metru pătrat. Din punct de vedere al prețurilor, s-au înregistrat stagnări în Brașov, Iași sau Craiova, în vreme ce cea mai mare creștere a fost în Cluj-Napoca, +3%.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI