Studiu EY: Companiile din România consideră că măsurile de plafonare a prețului la energie nu și-au atins scopul pentru consumatori
Data publicarii: 21-04-2023 | EconomieAnul trecut, autoritățile au luat o serie de măsuri menite să plafoneze prețurile la energie, pentru a diminua impactul imediat creat de creșterile de prețuri din acest sector, afectat mai întâi de pandemia de Covid-19 și mai apoi de războiul care s-a declanșat anul trecut la granițele României, între Rusia și Ucraina.
Una dintre principalele măsuri luate de autoritățile din România, și anume plafonarea prețurilor la energie, a fost resimțită de 63% dintre contribuabili, potrivit celui mai recent studiu EY pe această temă. Pe de altă parte, 21% dintre aceștia au spus că acest lucru a avut un impact marginal, mic și foarte mic, în vreme ce 16% au resimțit că nu au simțit niciun efect al acestei măsuri.
Teoretic, măsura de plafonare a prețurilor a fost benefică pentru majoritatea companiilor. În practică, 75% dintre cei care au participat la studiul amintit mai sus spun că nu au reușit să își recupereze sumele de la bugetul de stat într-un termen rezonabil astfel încât să nu le fie afectat fluxul de numerar. Doar 25% dintre respondenți s-au declarat mulțumiți de acest proces.
Astfel, 46% dintre companii și-au recuperat banii după mai mult de 90 de zile. În plus, 61% dintre respondenți au declarat că deficitul de cash flow cauzat de aceste întârzieri a fost dificil de finanțat.
Ținând cont de toate aceste probleme dar și de alți factori, 67% dintre respondenți se așteaptă la modificări privind măsurile de plafonare ale prețurilor la energie. De asemenea, 80% dintre aceștia consideră că modul de declarare și calcul nu este deloc facil în ceea ce privește contribuția la Fondul de Tranziție Energetic.
“Se impun consultări mai ample între autorități și contribuabili, ceea ce ar putea reduce nevoia unor schimbări, dacă avem în vedere că, în prezent, aproximativ 67% dintre respondenți anticipează schimbări viitoare ale regulilor actuale. Mai mult, aproximativ 59% dintre respondenți estimează că actualele măsuri nu și-au atins scopul economic din perspectiva consumatorilor, ceea ce întărește necesitatea unor reașezări ale regulilor actuale”, consideră Costin Manta, Partener, Taxe Indirecte, EY România.
„Faptul că majoritatea companiilor intervievate au declarat că își vor continua investițiile în România este un semn bun pentru economia românească, pe fondul optimismului acestora privind scăderea prețurilor la energie în următoarea perioadă”, a adăugat Costin Manta.
Una dintre principalele măsuri luate de autoritățile din România, și anume plafonarea prețurilor la energie, a fost resimțită de 63% dintre contribuabili, potrivit celui mai recent studiu EY pe această temă. Pe de altă parte, 21% dintre aceștia au spus că acest lucru a avut un impact marginal, mic și foarte mic, în vreme ce 16% au resimțit că nu au simțit niciun efect al acestei măsuri.
Teoretic, măsura de plafonare a prețurilor a fost benefică pentru majoritatea companiilor. În practică, 75% dintre cei care au participat la studiul amintit mai sus spun că nu au reușit să își recupereze sumele de la bugetul de stat într-un termen rezonabil astfel încât să nu le fie afectat fluxul de numerar. Doar 25% dintre respondenți s-au declarat mulțumiți de acest proces.
Astfel, 46% dintre companii și-au recuperat banii după mai mult de 90 de zile. În plus, 61% dintre respondenți au declarat că deficitul de cash flow cauzat de aceste întârzieri a fost dificil de finanțat.
Ținând cont de toate aceste probleme dar și de alți factori, 67% dintre respondenți se așteaptă la modificări privind măsurile de plafonare ale prețurilor la energie. De asemenea, 80% dintre aceștia consideră că modul de declarare și calcul nu este deloc facil în ceea ce privește contribuția la Fondul de Tranziție Energetic.
“Se impun consultări mai ample între autorități și contribuabili, ceea ce ar putea reduce nevoia unor schimbări, dacă avem în vedere că, în prezent, aproximativ 67% dintre respondenți anticipează schimbări viitoare ale regulilor actuale. Mai mult, aproximativ 59% dintre respondenți estimează că actualele măsuri nu și-au atins scopul economic din perspectiva consumatorilor, ceea ce întărește necesitatea unor reașezări ale regulilor actuale”, consideră Costin Manta, Partener, Taxe Indirecte, EY România.
„Faptul că majoritatea companiilor intervievate au declarat că își vor continua investițiile în România este un semn bun pentru economia românească, pe fondul optimismului acestora privind scăderea prețurilor la energie în următoarea perioadă”, a adăugat Costin Manta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI