Opinie Deloitte: Cum pot verificarile de fond si demersul de due diligence sa contribuie la reputatia, stabilitatea si credibilitatea unei organizatii?
Data publicarii: 30-05-2023 | EconomieDe fiecare dată când o companie își alege un furnizor nou, un nou partener de afaceri ori când se decide achiziționarea unei alte companii, aceasta se expune inevitabil și la riscurile de asociere cu reputația terților. Cunoașterea din acest punct de vedere este prin urmare esențială pentru a rămâne în legalitate și pentru a nu pierde din reputație.
Reputație care depind eîn mare măsură de felul în care o companie gestionează riscurile legate de terți, mai ales atunci când aceasta este în plin proces de extindere și de asociere cu noi clienți sau furnizori. În acest sens, verificările de fond și due diligence pot permite liderilor unei organizații să ia decizii bine informați cu privire la cei cu care fac afaceri.
Demersul de due diligence, pe de o parte, reprezintă o formă de verificare amănunțită a unui potențial partener de business sau a companiei care urmează a fi preluată. Acesta include o serie de rapoarte precum cele financiare, reputația pe piață, istoricul de business și așa mai departe. Scopul final este cel de a înțelege din timp o eventuală incidență a legislației anticorupție sau a altor legi odată ce asocierea devine o certitudine.
„Există două acte legislative importante privind prevenirea criminalității economice, și anume UK Bribery Act (2010) și US Foreign Corrupt Practices Act (FCPA). Deși ambele sunt reglementări naționale pentru Marea Britanie și, respectiv, Statele Unite ale Americii, unicitatea lor le-a conferit în timp anvergură internațională. În plus, în iunie 2021, parlamentul german a adoptat Germany’s Supply Chain Due Diligence Act, o nouă lege care impune companiilor cu peste 3.000 de angajați să efectueze demersuri de due diligence în rândul furnizorilor” scriu Burcin Atakan, Partener, Deloitte România, și Lider Servicii de investigare a fraudelor, Deloitte Europa Centrală și de Est, și de Alina Badea, Senior Associate, Consultanță Financiară, Deloitte România.
Astfel, verificările de fond și due diligence pot fi utile în varii situații precum obținerea de informații detaliate cu privire la trecutul și obiectivele unui partener de afaceri mai ales în procesele de fuziuni și achiziții.
„Procesul de due diligence ar trebui să parcurgă următoarele aspecte importante: identificarea membrilor din echipa de conducere executivă a companiei, a acționarilor și a beneficiarilor finali și a altor afilieri corporative; sediul central, care se referă la verificarea tuturor adreselor înregistrate; verificări în listele de sancțiuni, pentru identificarea persoanelor, organizațiilor sau statelor care fac obiectul unor sancțiuni economice emise de un guvern sau de o organizație internațională; apariții negative în mass-media, care se referă la acuzații apărute în publicații de știri sau în alte surse reputate, care leagă persoana sau o companie afiliată ei de activități de fraudă, spălare de bani, corupție, terorism sau de alte ilegalități; verificarea persoanelor expuse politic și a entităților deținute de stat; rezultatele financiare și bilanțurile entității, precum și activele și pasivele; calificarea angajaților, prin verificarea pregătirii academice, a istoricului profesional și a licențelor și certificărilor profesionale obținute; analiza altor date disponibile, în funcție de contextul în care se realizează demersul de due diligence”, adaugă experții Deloitte.
Reputație care depind eîn mare măsură de felul în care o companie gestionează riscurile legate de terți, mai ales atunci când aceasta este în plin proces de extindere și de asociere cu noi clienți sau furnizori. În acest sens, verificările de fond și due diligence pot permite liderilor unei organizații să ia decizii bine informați cu privire la cei cu care fac afaceri.
Demersul de due diligence, pe de o parte, reprezintă o formă de verificare amănunțită a unui potențial partener de business sau a companiei care urmează a fi preluată. Acesta include o serie de rapoarte precum cele financiare, reputația pe piață, istoricul de business și așa mai departe. Scopul final este cel de a înțelege din timp o eventuală incidență a legislației anticorupție sau a altor legi odată ce asocierea devine o certitudine.
„Există două acte legislative importante privind prevenirea criminalității economice, și anume UK Bribery Act (2010) și US Foreign Corrupt Practices Act (FCPA). Deși ambele sunt reglementări naționale pentru Marea Britanie și, respectiv, Statele Unite ale Americii, unicitatea lor le-a conferit în timp anvergură internațională. În plus, în iunie 2021, parlamentul german a adoptat Germany’s Supply Chain Due Diligence Act, o nouă lege care impune companiilor cu peste 3.000 de angajați să efectueze demersuri de due diligence în rândul furnizorilor” scriu Burcin Atakan, Partener, Deloitte România, și Lider Servicii de investigare a fraudelor, Deloitte Europa Centrală și de Est, și de Alina Badea, Senior Associate, Consultanță Financiară, Deloitte România.
Astfel, verificările de fond și due diligence pot fi utile în varii situații precum obținerea de informații detaliate cu privire la trecutul și obiectivele unui partener de afaceri mai ales în procesele de fuziuni și achiziții.
„Procesul de due diligence ar trebui să parcurgă următoarele aspecte importante: identificarea membrilor din echipa de conducere executivă a companiei, a acționarilor și a beneficiarilor finali și a altor afilieri corporative; sediul central, care se referă la verificarea tuturor adreselor înregistrate; verificări în listele de sancțiuni, pentru identificarea persoanelor, organizațiilor sau statelor care fac obiectul unor sancțiuni economice emise de un guvern sau de o organizație internațională; apariții negative în mass-media, care se referă la acuzații apărute în publicații de știri sau în alte surse reputate, care leagă persoana sau o companie afiliată ei de activități de fraudă, spălare de bani, corupție, terorism sau de alte ilegalități; verificarea persoanelor expuse politic și a entităților deținute de stat; rezultatele financiare și bilanțurile entității, precum și activele și pasivele; calificarea angajaților, prin verificarea pregătirii academice, a istoricului profesional și a licențelor și certificărilor profesionale obținute; analiza altor date disponibile, în funcție de contextul în care se realizează demersul de due diligence”, adaugă experții Deloitte.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI