Opinie Deloitte: Cum pot verificarile de fond si demersul de due diligence sa contribuie la reputatia, stabilitatea si credibilitatea unei organizatii?
Data publicarii: 30-05-2023 | EconomieDe fiecare dată când o companie își alege un furnizor nou, un nou partener de afaceri ori când se decide achiziționarea unei alte companii, aceasta se expune inevitabil și la riscurile de asociere cu reputația terților. Cunoașterea din acest punct de vedere este prin urmare esențială pentru a rămâne în legalitate și pentru a nu pierde din reputație.
Reputație care depind eîn mare măsură de felul în care o companie gestionează riscurile legate de terți, mai ales atunci când aceasta este în plin proces de extindere și de asociere cu noi clienți sau furnizori. În acest sens, verificările de fond și due diligence pot permite liderilor unei organizații să ia decizii bine informați cu privire la cei cu care fac afaceri.
Demersul de due diligence, pe de o parte, reprezintă o formă de verificare amănunțită a unui potențial partener de business sau a companiei care urmează a fi preluată. Acesta include o serie de rapoarte precum cele financiare, reputația pe piață, istoricul de business și așa mai departe. Scopul final este cel de a înțelege din timp o eventuală incidență a legislației anticorupție sau a altor legi odată ce asocierea devine o certitudine.
„Există două acte legislative importante privind prevenirea criminalității economice, și anume UK Bribery Act (2010) și US Foreign Corrupt Practices Act (FCPA). Deși ambele sunt reglementări naționale pentru Marea Britanie și, respectiv, Statele Unite ale Americii, unicitatea lor le-a conferit în timp anvergură internațională. În plus, în iunie 2021, parlamentul german a adoptat Germany’s Supply Chain Due Diligence Act, o nouă lege care impune companiilor cu peste 3.000 de angajați să efectueze demersuri de due diligence în rândul furnizorilor” scriu Burcin Atakan, Partener, Deloitte România, și Lider Servicii de investigare a fraudelor, Deloitte Europa Centrală și de Est, și de Alina Badea, Senior Associate, Consultanță Financiară, Deloitte România.
Astfel, verificările de fond și due diligence pot fi utile în varii situații precum obținerea de informații detaliate cu privire la trecutul și obiectivele unui partener de afaceri mai ales în procesele de fuziuni și achiziții.
„Procesul de due diligence ar trebui să parcurgă următoarele aspecte importante: identificarea membrilor din echipa de conducere executivă a companiei, a acționarilor și a beneficiarilor finali și a altor afilieri corporative; sediul central, care se referă la verificarea tuturor adreselor înregistrate; verificări în listele de sancțiuni, pentru identificarea persoanelor, organizațiilor sau statelor care fac obiectul unor sancțiuni economice emise de un guvern sau de o organizație internațională; apariții negative în mass-media, care se referă la acuzații apărute în publicații de știri sau în alte surse reputate, care leagă persoana sau o companie afiliată ei de activități de fraudă, spălare de bani, corupție, terorism sau de alte ilegalități; verificarea persoanelor expuse politic și a entităților deținute de stat; rezultatele financiare și bilanțurile entității, precum și activele și pasivele; calificarea angajaților, prin verificarea pregătirii academice, a istoricului profesional și a licențelor și certificărilor profesionale obținute; analiza altor date disponibile, în funcție de contextul în care se realizează demersul de due diligence”, adaugă experții Deloitte.
Reputație care depind eîn mare măsură de felul în care o companie gestionează riscurile legate de terți, mai ales atunci când aceasta este în plin proces de extindere și de asociere cu noi clienți sau furnizori. În acest sens, verificările de fond și due diligence pot permite liderilor unei organizații să ia decizii bine informați cu privire la cei cu care fac afaceri.
Demersul de due diligence, pe de o parte, reprezintă o formă de verificare amănunțită a unui potențial partener de business sau a companiei care urmează a fi preluată. Acesta include o serie de rapoarte precum cele financiare, reputația pe piață, istoricul de business și așa mai departe. Scopul final este cel de a înțelege din timp o eventuală incidență a legislației anticorupție sau a altor legi odată ce asocierea devine o certitudine.
„Există două acte legislative importante privind prevenirea criminalității economice, și anume UK Bribery Act (2010) și US Foreign Corrupt Practices Act (FCPA). Deși ambele sunt reglementări naționale pentru Marea Britanie și, respectiv, Statele Unite ale Americii, unicitatea lor le-a conferit în timp anvergură internațională. În plus, în iunie 2021, parlamentul german a adoptat Germany’s Supply Chain Due Diligence Act, o nouă lege care impune companiilor cu peste 3.000 de angajați să efectueze demersuri de due diligence în rândul furnizorilor” scriu Burcin Atakan, Partener, Deloitte România, și Lider Servicii de investigare a fraudelor, Deloitte Europa Centrală și de Est, și de Alina Badea, Senior Associate, Consultanță Financiară, Deloitte România.
Astfel, verificările de fond și due diligence pot fi utile în varii situații precum obținerea de informații detaliate cu privire la trecutul și obiectivele unui partener de afaceri mai ales în procesele de fuziuni și achiziții.
„Procesul de due diligence ar trebui să parcurgă următoarele aspecte importante: identificarea membrilor din echipa de conducere executivă a companiei, a acționarilor și a beneficiarilor finali și a altor afilieri corporative; sediul central, care se referă la verificarea tuturor adreselor înregistrate; verificări în listele de sancțiuni, pentru identificarea persoanelor, organizațiilor sau statelor care fac obiectul unor sancțiuni economice emise de un guvern sau de o organizație internațională; apariții negative în mass-media, care se referă la acuzații apărute în publicații de știri sau în alte surse reputate, care leagă persoana sau o companie afiliată ei de activități de fraudă, spălare de bani, corupție, terorism sau de alte ilegalități; verificarea persoanelor expuse politic și a entităților deținute de stat; rezultatele financiare și bilanțurile entității, precum și activele și pasivele; calificarea angajaților, prin verificarea pregătirii academice, a istoricului profesional și a licențelor și certificărilor profesionale obținute; analiza altor date disponibile, în funcție de contextul în care se realizează demersul de due diligence”, adaugă experții Deloitte.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania isi consolideaza practica de servicii fiscale, prin promovarea a patru angajati in functiile de directori
- EY România, Claudia Sofianu: Criza talentelor în era digitală devine preocuparea nr. 1 la vârful companiilor
- Analiza Storia.ro – Cum au evoluat in luna august preturile medii ale apartamentelor de vanzare din principalele orase din tara
- Studiul Deloitte: locuintele din Romania continua sa fie printre cele mai accesibile din Europa. Cluj-Napoca este orasul cel mai scump atat pentru cumparatori, cat si pentru chiriasi
- Deloitte Romania numeste doi noi directori in cadrul departamentului Consultanta Financiara
- Analiză sectorială EY România: Randamentele așteptate de investitori înregistrează evoluții fluctuante, în contextul creșterii ratelor de dobândă de politică monetară și ale nivelurilor inflației în Europa
- sigurantaonline.ro, o nouă resursă educativă în lupta împotriva criminalității informatice
- 43% dintre Mileniali sunt dispusi sa aloce pentru achizitionarea unei locuinte un buget de peste 90.000 de euro
- Studiu Revolut: Unde au calatorit romanii in vara lui 2023? In aproape toata lumea
- EY România: E-Factura – următorul pas spre digitalizarea fiscală în România
- Studiu Deloitte: cresterea preturilor si diminuarea veniturilor, principalele motive pentru care parintii cheltuiesc mai putin anul acesta cu inceperea anului scolar
- Cushman & Wakefield: Bucurestiul, in top cinci orase din Europa Centrala si de Est preferate de operatorii hotelieri pentru investitii viitoare
- Libra Internet Bank: creșteri pe toate sursele de venit, eficiență operațională îmbunătățită, profit mai mare cu 45,9%
- EY România: Sistemul de garanție-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile intră în vigoare la 30 noiembrie 2023. Cele mai importante aspecte de luat în considerare - punct de vedere
- Cushman & Wakefield Echinox: Tranzacții de închiriere totalizând peste o jumătate de milion de metri pătrați pe piața industrială și de logistică în primele șase luni; peste o treime reprezintă preînchirieri în proiecte cu livrare în 2024