Libra Internet Bank: creșteri pe toate sursele de venit, eficiență operațională îmbunătățită, profit mai mare cu 45,9%
Data publicarii: 28-08-2023 | Finante-BanciLibra Internet Bank a încheiat primul semestru al acestui an cu un profit net total de 160,7 milioane de lei, cifră ce reprezintă o creștere de 45,9% față de primele șase luni ale anului trecut. Activele nete totale sunt de asemenea în creștere cu șase procente față de perioada similară a anului 2022, ajungând în prezent la 10,3 miliarde de lei.
Aceste rezultate financiare pozitive vin pe fondul unor creșteri semnificative pe toate sursele de venituri. Venitul din dobânzi a crescut cu 44,5% față de primul trimestru al anului trecut, cel de comisioane cu 48,5% iar cel din schimburi valutare cu 5,4%. Sunt creșteri care vin pe fondul unor condiții macroeconomice nefavorabile, presiuni inflaționiste și incertitudini cauzate de războiul din Ucraina.
De asemenea, Libra Internet Bank și-a continuat progresul și din punct de vedere al indicatorului Cost to income (Cost/Venit), indicator reprezentativ pentru eficiența operațională a companiilor din acest segment de activitate.
Portofoliul de credite al Libra Internet Bank a crescut la rândul său cu un procent de 7,5% față de primul semestru al anului trecut, ajungând la nivelul de 6,4 miliarde de lei. DIn punctul de vedere al domeniilor finanțate, cele mai mari creșteri au fost înregistrate pentru Agribusiness (20%) și Microfinanțare (15%).
Mai mult, în luna mai a acestui an, Finch a confirmat perspectiva stabilă a ratingului Libra Internet Bank, instituția financiar bancară dând dovadă de o reziliență peste așteptări în contextul riscurilor generate de pandemie și de conflictul armat din Ucraina.
“Aceste rezultate financiare, ce indică o continuare a trendului crescător în privința profitabilității și eficienței operaționale a Libra Internet Bank, sunt o confirmare că banca a luat deciziile potrivite, într-un context complicat, cu multe provocări. Am rămas fideli strategiei de nișă, dar și focusului în zona de IT & Tehnologie, cu o permanentă preocupare pentru oferirea unei experiențe la cele mai înalte standarde pentru clienții noștri”, a declarat Cristina Mahika-Voiconi, Director General Adjunct al Libra Internet Bank.
Aceste rezultate financiare pozitive vin pe fondul unor creșteri semnificative pe toate sursele de venituri. Venitul din dobânzi a crescut cu 44,5% față de primul trimestru al anului trecut, cel de comisioane cu 48,5% iar cel din schimburi valutare cu 5,4%. Sunt creșteri care vin pe fondul unor condiții macroeconomice nefavorabile, presiuni inflaționiste și incertitudini cauzate de războiul din Ucraina.
De asemenea, Libra Internet Bank și-a continuat progresul și din punct de vedere al indicatorului Cost to income (Cost/Venit), indicator reprezentativ pentru eficiența operațională a companiilor din acest segment de activitate.
Portofoliul de credite al Libra Internet Bank a crescut la rândul său cu un procent de 7,5% față de primul semestru al anului trecut, ajungând la nivelul de 6,4 miliarde de lei. DIn punctul de vedere al domeniilor finanțate, cele mai mari creșteri au fost înregistrate pentru Agribusiness (20%) și Microfinanțare (15%).
Mai mult, în luna mai a acestui an, Finch a confirmat perspectiva stabilă a ratingului Libra Internet Bank, instituția financiar bancară dând dovadă de o reziliență peste așteptări în contextul riscurilor generate de pandemie și de conflictul armat din Ucraina.
“Aceste rezultate financiare, ce indică o continuare a trendului crescător în privința profitabilității și eficienței operaționale a Libra Internet Bank, sunt o confirmare că banca a luat deciziile potrivite, într-un context complicat, cu multe provocări. Am rămas fideli strategiei de nișă, dar și focusului în zona de IT & Tehnologie, cu o permanentă preocupare pentru oferirea unei experiențe la cele mai înalte standarde pentru clienții noștri”, a declarat Cristina Mahika-Voiconi, Director General Adjunct al Libra Internet Bank.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut