EY România, Claudia Sofianu: Criza talentelor în era digitală devine preocuparea nr. 1 la vârful companiilor
Data publicarii: 26-09-2023 | HR/CariereÎn ultimii ani, au apărut noi provocări pentru companii, în contextul noilor inovații digitale și a apariției a numeroase tehnologii emergente. Amintim aici realitatea virtuală, metaversul sau inteligența artificială, trei dintre cele mai importante astfel de tehnologii care au dus la revoluționarea modului în care organizațiile interacționează cu clienții lor. Vor avea succes evident, companiile și organizațiile care vor reuși să transpună aceste noi variații ale lumii digitale în rezultate tangibile, asigurând un flux continuu de talente durabile, motivate și care să posede competențele necesare în prezent și în viitorul apropiat.
În urma unei analize efectuate recent în rândul a 600 de directori de tehnologie din Statele Unite ale Americii, EY relevă o nevoie acută a companiilor de a găsi soluții în contextul în care atragerea de talente cu competențe digitale dezvoltate este din ce în ce mai dificilă. Companiile se confruntă cu fluctuații de personal în creștere în ultima perioadă prin urmare, găsirea talentelor competente care să ajute la continuarea activității, dezvoltarea și inovația digitală este o urgență de nivel maxim.
De asemenea, una dintre principalele priorități în strategiile acestor organizații a devenit și politica de retenție a angajaților. Conform cercetării EY menționate anterior, 67% dintre organizații au menționat o creștere a fluctuației personalului cu competențe în sfera digitală, fluctuație care a început odată cu criza generată de pandemia de Covid din anii trecuți. Cel mai mare obstacol din prezent în calea inovației digitale este de altfel dificultatea de a identifica, recruta și reține talentul.
„Pentru a contracara acest fenomen, cea mai mare parte dintre participanții la studiu (60%) au indicat faptul că, în prezent, responsabilitatea atragerii și reținerii talentelor cu competențe digitale este împărțită între directorul executiv (CEO), directorul de operațiuni (COO) și directorul financiar (CFO). Restul de 40% spun că responsabilitatea revine în prezent directorului de tehnologie (CTO). Astfel, deși talentul din sfera digitală a fost asociat în trecut doar cu Chief Technology Operation (CTO) și funcțiunea condusă de acesta, de acum va fi necesară extinderea responsabilității până la nivel de CEO”, scrie Claudia Sofianu, Partener, liderul departamentului Impozit pe venit şi contribuţii sociale, EY România.
„Implicarea CEO reprezintă cel puțin una dintre căile de diferențiere față de competitori, întrucât atragerea și păstrarea talentului nu se referă doar la competențe și recompensare; este, de asemenea, o chestiune de scop și misiune organizațională. În acest sens, managementul de top trebuie să colaboreze în vederea proiectării unui cadru potrivit pentru angajați, un mediu confortabil în care să performeze și să creeze, să se simtă valorizați și apreciați. Crearea unei astfel de propuneri de valoare pentru a atrage talentul, inclusiv pe cei cu abilități de analiză a datelor și competențe digitale, necesită o abordare de recrutare colaborativă între departamente, precum și o colaborare mai mare între membrii managementului de top. Identificarea unei misiuni care să rezoneze cu actualii și viitorii angajați va necesita o abordare din toate unghiurile, nu doar din perspectiva angajaților și a ceea ce li se oferă, ci și în ceea ce privește modul de lucru la vârful companiilor”, adaugă acesta.
În urma unei analize efectuate recent în rândul a 600 de directori de tehnologie din Statele Unite ale Americii, EY relevă o nevoie acută a companiilor de a găsi soluții în contextul în care atragerea de talente cu competențe digitale dezvoltate este din ce în ce mai dificilă. Companiile se confruntă cu fluctuații de personal în creștere în ultima perioadă prin urmare, găsirea talentelor competente care să ajute la continuarea activității, dezvoltarea și inovația digitală este o urgență de nivel maxim.
De asemenea, una dintre principalele priorități în strategiile acestor organizații a devenit și politica de retenție a angajaților. Conform cercetării EY menționate anterior, 67% dintre organizații au menționat o creștere a fluctuației personalului cu competențe în sfera digitală, fluctuație care a început odată cu criza generată de pandemia de Covid din anii trecuți. Cel mai mare obstacol din prezent în calea inovației digitale este de altfel dificultatea de a identifica, recruta și reține talentul.
„Pentru a contracara acest fenomen, cea mai mare parte dintre participanții la studiu (60%) au indicat faptul că, în prezent, responsabilitatea atragerii și reținerii talentelor cu competențe digitale este împărțită între directorul executiv (CEO), directorul de operațiuni (COO) și directorul financiar (CFO). Restul de 40% spun că responsabilitatea revine în prezent directorului de tehnologie (CTO). Astfel, deși talentul din sfera digitală a fost asociat în trecut doar cu Chief Technology Operation (CTO) și funcțiunea condusă de acesta, de acum va fi necesară extinderea responsabilității până la nivel de CEO”, scrie Claudia Sofianu, Partener, liderul departamentului Impozit pe venit şi contribuţii sociale, EY România.
„Implicarea CEO reprezintă cel puțin una dintre căile de diferențiere față de competitori, întrucât atragerea și păstrarea talentului nu se referă doar la competențe și recompensare; este, de asemenea, o chestiune de scop și misiune organizațională. În acest sens, managementul de top trebuie să colaboreze în vederea proiectării unui cadru potrivit pentru angajați, un mediu confortabil în care să performeze și să creeze, să se simtă valorizați și apreciați. Crearea unei astfel de propuneri de valoare pentru a atrage talentul, inclusiv pe cei cu abilități de analiză a datelor și competențe digitale, necesită o abordare de recrutare colaborativă între departamente, precum și o colaborare mai mare între membrii managementului de top. Identificarea unei misiuni care să rezoneze cu actualii și viitorii angajați va necesita o abordare din toate unghiurile, nu doar din perspectiva angajaților și a ceea ce li se oferă, ci și în ceea ce privește modul de lucru la vârful companiilor”, adaugă acesta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI