EY România, Claudia Sofianu: Criza talentelor în era digitală devine preocuparea nr. 1 la vârful companiilor
Data publicarii: 26-09-2023 | HR/CariereÎn ultimii ani, au apărut noi provocări pentru companii, în contextul noilor inovații digitale și a apariției a numeroase tehnologii emergente. Amintim aici realitatea virtuală, metaversul sau inteligența artificială, trei dintre cele mai importante astfel de tehnologii care au dus la revoluționarea modului în care organizațiile interacționează cu clienții lor. Vor avea succes evident, companiile și organizațiile care vor reuși să transpună aceste noi variații ale lumii digitale în rezultate tangibile, asigurând un flux continuu de talente durabile, motivate și care să posede competențele necesare în prezent și în viitorul apropiat.
În urma unei analize efectuate recent în rândul a 600 de directori de tehnologie din Statele Unite ale Americii, EY relevă o nevoie acută a companiilor de a găsi soluții în contextul în care atragerea de talente cu competențe digitale dezvoltate este din ce în ce mai dificilă. Companiile se confruntă cu fluctuații de personal în creștere în ultima perioadă prin urmare, găsirea talentelor competente care să ajute la continuarea activității, dezvoltarea și inovația digitală este o urgență de nivel maxim.
De asemenea, una dintre principalele priorități în strategiile acestor organizații a devenit și politica de retenție a angajaților. Conform cercetării EY menționate anterior, 67% dintre organizații au menționat o creștere a fluctuației personalului cu competențe în sfera digitală, fluctuație care a început odată cu criza generată de pandemia de Covid din anii trecuți. Cel mai mare obstacol din prezent în calea inovației digitale este de altfel dificultatea de a identifica, recruta și reține talentul.
„Pentru a contracara acest fenomen, cea mai mare parte dintre participanții la studiu (60%) au indicat faptul că, în prezent, responsabilitatea atragerii și reținerii talentelor cu competențe digitale este împărțită între directorul executiv (CEO), directorul de operațiuni (COO) și directorul financiar (CFO). Restul de 40% spun că responsabilitatea revine în prezent directorului de tehnologie (CTO). Astfel, deși talentul din sfera digitală a fost asociat în trecut doar cu Chief Technology Operation (CTO) și funcțiunea condusă de acesta, de acum va fi necesară extinderea responsabilității până la nivel de CEO”, scrie Claudia Sofianu, Partener, liderul departamentului Impozit pe venit şi contribuţii sociale, EY România.
„Implicarea CEO reprezintă cel puțin una dintre căile de diferențiere față de competitori, întrucât atragerea și păstrarea talentului nu se referă doar la competențe și recompensare; este, de asemenea, o chestiune de scop și misiune organizațională. În acest sens, managementul de top trebuie să colaboreze în vederea proiectării unui cadru potrivit pentru angajați, un mediu confortabil în care să performeze și să creeze, să se simtă valorizați și apreciați. Crearea unei astfel de propuneri de valoare pentru a atrage talentul, inclusiv pe cei cu abilități de analiză a datelor și competențe digitale, necesită o abordare de recrutare colaborativă între departamente, precum și o colaborare mai mare între membrii managementului de top. Identificarea unei misiuni care să rezoneze cu actualii și viitorii angajați va necesita o abordare din toate unghiurile, nu doar din perspectiva angajaților și a ceea ce li se oferă, ci și în ceea ce privește modul de lucru la vârful companiilor”, adaugă acesta.
În urma unei analize efectuate recent în rândul a 600 de directori de tehnologie din Statele Unite ale Americii, EY relevă o nevoie acută a companiilor de a găsi soluții în contextul în care atragerea de talente cu competențe digitale dezvoltate este din ce în ce mai dificilă. Companiile se confruntă cu fluctuații de personal în creștere în ultima perioadă prin urmare, găsirea talentelor competente care să ajute la continuarea activității, dezvoltarea și inovația digitală este o urgență de nivel maxim.
De asemenea, una dintre principalele priorități în strategiile acestor organizații a devenit și politica de retenție a angajaților. Conform cercetării EY menționate anterior, 67% dintre organizații au menționat o creștere a fluctuației personalului cu competențe în sfera digitală, fluctuație care a început odată cu criza generată de pandemia de Covid din anii trecuți. Cel mai mare obstacol din prezent în calea inovației digitale este de altfel dificultatea de a identifica, recruta și reține talentul.
„Pentru a contracara acest fenomen, cea mai mare parte dintre participanții la studiu (60%) au indicat faptul că, în prezent, responsabilitatea atragerii și reținerii talentelor cu competențe digitale este împărțită între directorul executiv (CEO), directorul de operațiuni (COO) și directorul financiar (CFO). Restul de 40% spun că responsabilitatea revine în prezent directorului de tehnologie (CTO). Astfel, deși talentul din sfera digitală a fost asociat în trecut doar cu Chief Technology Operation (CTO) și funcțiunea condusă de acesta, de acum va fi necesară extinderea responsabilității până la nivel de CEO”, scrie Claudia Sofianu, Partener, liderul departamentului Impozit pe venit şi contribuţii sociale, EY România.
„Implicarea CEO reprezintă cel puțin una dintre căile de diferențiere față de competitori, întrucât atragerea și păstrarea talentului nu se referă doar la competențe și recompensare; este, de asemenea, o chestiune de scop și misiune organizațională. În acest sens, managementul de top trebuie să colaboreze în vederea proiectării unui cadru potrivit pentru angajați, un mediu confortabil în care să performeze și să creeze, să se simtă valorizați și apreciați. Crearea unei astfel de propuneri de valoare pentru a atrage talentul, inclusiv pe cei cu abilități de analiză a datelor și competențe digitale, necesită o abordare de recrutare colaborativă între departamente, precum și o colaborare mai mare între membrii managementului de top. Identificarea unei misiuni care să rezoneze cu actualii și viitorii angajați va necesita o abordare din toate unghiurile, nu doar din perspectiva angajaților și a ceea ce li se oferă, ci și în ceea ce privește modul de lucru la vârful companiilor”, adaugă acesta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Focus pe Ferentari
- Analiza EY: Evoluția pieței de fuziuni și achiziții din România în primele nouă luni din 2023
- EY România: Aplicarea beneficiilor fiscale ar contribui major la optimizarea fluxurilor financiare și la consolidarea fiscală a afacerilor din România
- Black Friday crește cu 20% numărul de joburi disponibile în piață
- Studiu Black Friday: Românii sunt pregătiți să profite de oferte, dar trebuie să fie atenți și la tentativele de fraudă
- EY Law România: Prima înregistrare din oficiu a unui sediu permanent din industria farmaceutică anulată definitiv de instanța de judecată
- Sondaj eJobs: 7 din 10 români trec printr-o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional. Problemele financiare și cele legate de job îi apasă cel mai mult
- EY România - Sistemul garanție-returnare a apărut din necesitatea identificării unor soluții de optimizare a gestionării ambalajelor primare nereutilizabile
- EY a asistat MidEuropa în vânzarea lanțului de supermarketuri Profi către Ahold Delhaize
- Studiu EY: Piața globală a ofertelor publice inițiale: apetitul investitorilor se mută de la creștere la valoare, pe fondul unei lichidități mai restrânse
- 21.000 de joburi noi au fost scoase în piață de start-up-uri și companiile mici, cu cel mult 50 de angajați, în această toamnă
- Opinie Deloitte: Directiva europeana privind impozitul minim pe profit - o schimbare majora in fiscalitatea internationala si impactul sau in Romania
- Opinie Deloitte: Facturarea electronica generalizata, la un pas de implementare. Cand dispare factura pe hartie?
- Studiu EY: Scade încrederea liderilor din domeniul securității cibernetice în sistemele de apărare ale organizației, iar costurile cresc
- Impactul IRCC după creşterea de 0,02% în ratele creditelor