EY România, Claudia Sofianu: Criza talentelor în era digitală devine preocuparea nr. 1 la vârful companiilor
Data publicarii: 26-09-2023 | HR/CariereÎn ultimii ani, au apărut noi provocări pentru companii, în contextul noilor inovații digitale și a apariției a numeroase tehnologii emergente. Amintim aici realitatea virtuală, metaversul sau inteligența artificială, trei dintre cele mai importante astfel de tehnologii care au dus la revoluționarea modului în care organizațiile interacționează cu clienții lor. Vor avea succes evident, companiile și organizațiile care vor reuși să transpună aceste noi variații ale lumii digitale în rezultate tangibile, asigurând un flux continuu de talente durabile, motivate și care să posede competențele necesare în prezent și în viitorul apropiat.
În urma unei analize efectuate recent în rândul a 600 de directori de tehnologie din Statele Unite ale Americii, EY relevă o nevoie acută a companiilor de a găsi soluții în contextul în care atragerea de talente cu competențe digitale dezvoltate este din ce în ce mai dificilă. Companiile se confruntă cu fluctuații de personal în creștere în ultima perioadă prin urmare, găsirea talentelor competente care să ajute la continuarea activității, dezvoltarea și inovația digitală este o urgență de nivel maxim.
De asemenea, una dintre principalele priorități în strategiile acestor organizații a devenit și politica de retenție a angajaților. Conform cercetării EY menționate anterior, 67% dintre organizații au menționat o creștere a fluctuației personalului cu competențe în sfera digitală, fluctuație care a început odată cu criza generată de pandemia de Covid din anii trecuți. Cel mai mare obstacol din prezent în calea inovației digitale este de altfel dificultatea de a identifica, recruta și reține talentul.
„Pentru a contracara acest fenomen, cea mai mare parte dintre participanții la studiu (60%) au indicat faptul că, în prezent, responsabilitatea atragerii și reținerii talentelor cu competențe digitale este împărțită între directorul executiv (CEO), directorul de operațiuni (COO) și directorul financiar (CFO). Restul de 40% spun că responsabilitatea revine în prezent directorului de tehnologie (CTO). Astfel, deși talentul din sfera digitală a fost asociat în trecut doar cu Chief Technology Operation (CTO) și funcțiunea condusă de acesta, de acum va fi necesară extinderea responsabilității până la nivel de CEO”, scrie Claudia Sofianu, Partener, liderul departamentului Impozit pe venit şi contribuţii sociale, EY România.
„Implicarea CEO reprezintă cel puțin una dintre căile de diferențiere față de competitori, întrucât atragerea și păstrarea talentului nu se referă doar la competențe și recompensare; este, de asemenea, o chestiune de scop și misiune organizațională. În acest sens, managementul de top trebuie să colaboreze în vederea proiectării unui cadru potrivit pentru angajați, un mediu confortabil în care să performeze și să creeze, să se simtă valorizați și apreciați. Crearea unei astfel de propuneri de valoare pentru a atrage talentul, inclusiv pe cei cu abilități de analiză a datelor și competențe digitale, necesită o abordare de recrutare colaborativă între departamente, precum și o colaborare mai mare între membrii managementului de top. Identificarea unei misiuni care să rezoneze cu actualii și viitorii angajați va necesita o abordare din toate unghiurile, nu doar din perspectiva angajaților și a ceea ce li se oferă, ci și în ceea ce privește modul de lucru la vârful companiilor”, adaugă acesta.
În urma unei analize efectuate recent în rândul a 600 de directori de tehnologie din Statele Unite ale Americii, EY relevă o nevoie acută a companiilor de a găsi soluții în contextul în care atragerea de talente cu competențe digitale dezvoltate este din ce în ce mai dificilă. Companiile se confruntă cu fluctuații de personal în creștere în ultima perioadă prin urmare, găsirea talentelor competente care să ajute la continuarea activității, dezvoltarea și inovația digitală este o urgență de nivel maxim.
De asemenea, una dintre principalele priorități în strategiile acestor organizații a devenit și politica de retenție a angajaților. Conform cercetării EY menționate anterior, 67% dintre organizații au menționat o creștere a fluctuației personalului cu competențe în sfera digitală, fluctuație care a început odată cu criza generată de pandemia de Covid din anii trecuți. Cel mai mare obstacol din prezent în calea inovației digitale este de altfel dificultatea de a identifica, recruta și reține talentul.
„Pentru a contracara acest fenomen, cea mai mare parte dintre participanții la studiu (60%) au indicat faptul că, în prezent, responsabilitatea atragerii și reținerii talentelor cu competențe digitale este împărțită între directorul executiv (CEO), directorul de operațiuni (COO) și directorul financiar (CFO). Restul de 40% spun că responsabilitatea revine în prezent directorului de tehnologie (CTO). Astfel, deși talentul din sfera digitală a fost asociat în trecut doar cu Chief Technology Operation (CTO) și funcțiunea condusă de acesta, de acum va fi necesară extinderea responsabilității până la nivel de CEO”, scrie Claudia Sofianu, Partener, liderul departamentului Impozit pe venit şi contribuţii sociale, EY România.
„Implicarea CEO reprezintă cel puțin una dintre căile de diferențiere față de competitori, întrucât atragerea și păstrarea talentului nu se referă doar la competențe și recompensare; este, de asemenea, o chestiune de scop și misiune organizațională. În acest sens, managementul de top trebuie să colaboreze în vederea proiectării unui cadru potrivit pentru angajați, un mediu confortabil în care să performeze și să creeze, să se simtă valorizați și apreciați. Crearea unei astfel de propuneri de valoare pentru a atrage talentul, inclusiv pe cei cu abilități de analiză a datelor și competențe digitale, necesită o abordare de recrutare colaborativă între departamente, precum și o colaborare mai mare între membrii managementului de top. Identificarea unei misiuni care să rezoneze cu actualii și viitorii angajați va necesita o abordare din toate unghiurile, nu doar din perspectiva angajaților și a ceea ce li se oferă, ci și în ceea ce privește modul de lucru la vârful companiilor”, adaugă acesta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România