EY România, Claudia Sofianu: Criza talentelor în era digitală devine preocuparea nr. 1 la vârful companiilor
Data publicarii: 26-09-2023 | HR/CariereÎn ultimii ani, au apărut noi provocări pentru companii, în contextul noilor inovații digitale și a apariției a numeroase tehnologii emergente. Amintim aici realitatea virtuală, metaversul sau inteligența artificială, trei dintre cele mai importante astfel de tehnologii care au dus la revoluționarea modului în care organizațiile interacționează cu clienții lor. Vor avea succes evident, companiile și organizațiile care vor reuși să transpună aceste noi variații ale lumii digitale în rezultate tangibile, asigurând un flux continuu de talente durabile, motivate și care să posede competențele necesare în prezent și în viitorul apropiat.
În urma unei analize efectuate recent în rândul a 600 de directori de tehnologie din Statele Unite ale Americii, EY relevă o nevoie acută a companiilor de a găsi soluții în contextul în care atragerea de talente cu competențe digitale dezvoltate este din ce în ce mai dificilă. Companiile se confruntă cu fluctuații de personal în creștere în ultima perioadă prin urmare, găsirea talentelor competente care să ajute la continuarea activității, dezvoltarea și inovația digitală este o urgență de nivel maxim.
De asemenea, una dintre principalele priorități în strategiile acestor organizații a devenit și politica de retenție a angajaților. Conform cercetării EY menționate anterior, 67% dintre organizații au menționat o creștere a fluctuației personalului cu competențe în sfera digitală, fluctuație care a început odată cu criza generată de pandemia de Covid din anii trecuți. Cel mai mare obstacol din prezent în calea inovației digitale este de altfel dificultatea de a identifica, recruta și reține talentul.
„Pentru a contracara acest fenomen, cea mai mare parte dintre participanții la studiu (60%) au indicat faptul că, în prezent, responsabilitatea atragerii și reținerii talentelor cu competențe digitale este împărțită între directorul executiv (CEO), directorul de operațiuni (COO) și directorul financiar (CFO). Restul de 40% spun că responsabilitatea revine în prezent directorului de tehnologie (CTO). Astfel, deși talentul din sfera digitală a fost asociat în trecut doar cu Chief Technology Operation (CTO) și funcțiunea condusă de acesta, de acum va fi necesară extinderea responsabilității până la nivel de CEO”, scrie Claudia Sofianu, Partener, liderul departamentului Impozit pe venit şi contribuţii sociale, EY România.
„Implicarea CEO reprezintă cel puțin una dintre căile de diferențiere față de competitori, întrucât atragerea și păstrarea talentului nu se referă doar la competențe și recompensare; este, de asemenea, o chestiune de scop și misiune organizațională. În acest sens, managementul de top trebuie să colaboreze în vederea proiectării unui cadru potrivit pentru angajați, un mediu confortabil în care să performeze și să creeze, să se simtă valorizați și apreciați. Crearea unei astfel de propuneri de valoare pentru a atrage talentul, inclusiv pe cei cu abilități de analiză a datelor și competențe digitale, necesită o abordare de recrutare colaborativă între departamente, precum și o colaborare mai mare între membrii managementului de top. Identificarea unei misiuni care să rezoneze cu actualii și viitorii angajați va necesita o abordare din toate unghiurile, nu doar din perspectiva angajaților și a ceea ce li se oferă, ci și în ceea ce privește modul de lucru la vârful companiilor”, adaugă acesta.
În urma unei analize efectuate recent în rândul a 600 de directori de tehnologie din Statele Unite ale Americii, EY relevă o nevoie acută a companiilor de a găsi soluții în contextul în care atragerea de talente cu competențe digitale dezvoltate este din ce în ce mai dificilă. Companiile se confruntă cu fluctuații de personal în creștere în ultima perioadă prin urmare, găsirea talentelor competente care să ajute la continuarea activității, dezvoltarea și inovația digitală este o urgență de nivel maxim.
De asemenea, una dintre principalele priorități în strategiile acestor organizații a devenit și politica de retenție a angajaților. Conform cercetării EY menționate anterior, 67% dintre organizații au menționat o creștere a fluctuației personalului cu competențe în sfera digitală, fluctuație care a început odată cu criza generată de pandemia de Covid din anii trecuți. Cel mai mare obstacol din prezent în calea inovației digitale este de altfel dificultatea de a identifica, recruta și reține talentul.
„Pentru a contracara acest fenomen, cea mai mare parte dintre participanții la studiu (60%) au indicat faptul că, în prezent, responsabilitatea atragerii și reținerii talentelor cu competențe digitale este împărțită între directorul executiv (CEO), directorul de operațiuni (COO) și directorul financiar (CFO). Restul de 40% spun că responsabilitatea revine în prezent directorului de tehnologie (CTO). Astfel, deși talentul din sfera digitală a fost asociat în trecut doar cu Chief Technology Operation (CTO) și funcțiunea condusă de acesta, de acum va fi necesară extinderea responsabilității până la nivel de CEO”, scrie Claudia Sofianu, Partener, liderul departamentului Impozit pe venit şi contribuţii sociale, EY România.
„Implicarea CEO reprezintă cel puțin una dintre căile de diferențiere față de competitori, întrucât atragerea și păstrarea talentului nu se referă doar la competențe și recompensare; este, de asemenea, o chestiune de scop și misiune organizațională. În acest sens, managementul de top trebuie să colaboreze în vederea proiectării unui cadru potrivit pentru angajați, un mediu confortabil în care să performeze și să creeze, să se simtă valorizați și apreciați. Crearea unei astfel de propuneri de valoare pentru a atrage talentul, inclusiv pe cei cu abilități de analiză a datelor și competențe digitale, necesită o abordare de recrutare colaborativă între departamente, precum și o colaborare mai mare între membrii managementului de top. Identificarea unei misiuni care să rezoneze cu actualii și viitorii angajați va necesita o abordare din toate unghiurile, nu doar din perspectiva angajaților și a ceea ce li se oferă, ci și în ceea ce privește modul de lucru la vârful companiilor”, adaugă acesta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday