Studiu EY vehicule electrice: SUA câștigă teren, dar China și Norvegia se mențin pe primele locuri în top
Data publicarii: 03-10-2023 | AutoPotrivit celui mai recent Index EY cu privire la gradul de pregătire al țărilor pentru adoptarea vehiculelor electrice, China își păstrează fotoliul de lider urmată de Norvegia care își păstrează locul secund pentru al doilea an la rând. Studiul amintit mai sus analizează gradul de pregătire al țărilor pentru adoptarea vehiculelor electrice. Acesta are la bază analiza ofertei, analiza cererii dar și a reglementărilor pentru adoptarea vehiculelor electrice în primele dintre cele mai mari 20 de piețe auto ale lumii. Conform datelor EY, SUA, Suedia și Marea Britanie completează ultimele poziții din top 5.
Principalii factori care au permis Chinei să își păstreze poziția de lider pe piața auto a mașinilor electrice sunt fabricarea bateriilor și controlul lanțului de aprovizionare. De altfel, piața chineză acoperă 74% din totalul investițiilor în fabricarea bateriilor în 2022, o piață care este susținută și de o creștere a consumatorilor, 58% dintre consumatorii chinezi intervievați de EY spunând că iau în calcul achiziționarea unei mașini electrice. Media celorlalte piețe analizate cu această ocazie este de 41%.
Luând din timp măsuri pentru adoptarea vehiculelor electrice, Norvegia își păstrează cea de-a doua poziție în topul absolut cu o rată de adoptare VE de 81%, cea mai mare din lume. Acest lucru se datorează într-o măsură foarte mare stimulentelor generoase acordate de statul norvegian pentru achiziționarea unui vehicul electric dar și PIB-ul ridicat pe cap de locuitor, vehiculele din această categorie fiind mai accesibile cetățenilor norvegieni decât în alte țări analizate în Index. De altfel, 83% din vehiculele lansate între 2022 și 2027 în Norvegia vor fi electrice.
„În conformitate cu tendinţa globală, cota de piaţă a maşinilor full electrice comercializate în primele 8 luni ale anului 2023 a înregistrat o creştere semnificativă în România, ajungând la aproximativ 11%. Dacă adăugăm şi maşinile full hybrid, cota de piaţă totală este de 23%, cu 10 puncte procentuale peste înmatriculările de maşini diesel din aceeaşi perioadă. Cu toate acestea, pentru a susține acest trend, sunt necesare investiții semnificative în dezvoltarea infrastructurii de încărcare” spune Mihai Drăghici, Partener, Consultanţă, EY România.
Și Statele Unite au urcat puternic în clasament în ultimul an, de pe locul șapte pe locul trei. Factorul principal în acest salt uriaș a fost mediul de afaceri, noile inovații în materie de automobile și investițiile în producția de baterii asigurând o oferă mai bogată și o varietate mai mare pe piața vehiculelor electrice de peste ocean.
Principalii factori care au permis Chinei să își păstreze poziția de lider pe piața auto a mașinilor electrice sunt fabricarea bateriilor și controlul lanțului de aprovizionare. De altfel, piața chineză acoperă 74% din totalul investițiilor în fabricarea bateriilor în 2022, o piață care este susținută și de o creștere a consumatorilor, 58% dintre consumatorii chinezi intervievați de EY spunând că iau în calcul achiziționarea unei mașini electrice. Media celorlalte piețe analizate cu această ocazie este de 41%.
Luând din timp măsuri pentru adoptarea vehiculelor electrice, Norvegia își păstrează cea de-a doua poziție în topul absolut cu o rată de adoptare VE de 81%, cea mai mare din lume. Acest lucru se datorează într-o măsură foarte mare stimulentelor generoase acordate de statul norvegian pentru achiziționarea unui vehicul electric dar și PIB-ul ridicat pe cap de locuitor, vehiculele din această categorie fiind mai accesibile cetățenilor norvegieni decât în alte țări analizate în Index. De altfel, 83% din vehiculele lansate între 2022 și 2027 în Norvegia vor fi electrice.
„În conformitate cu tendinţa globală, cota de piaţă a maşinilor full electrice comercializate în primele 8 luni ale anului 2023 a înregistrat o creştere semnificativă în România, ajungând la aproximativ 11%. Dacă adăugăm şi maşinile full hybrid, cota de piaţă totală este de 23%, cu 10 puncte procentuale peste înmatriculările de maşini diesel din aceeaşi perioadă. Cu toate acestea, pentru a susține acest trend, sunt necesare investiții semnificative în dezvoltarea infrastructurii de încărcare” spune Mihai Drăghici, Partener, Consultanţă, EY România.
Și Statele Unite au urcat puternic în clasament în ultimul an, de pe locul șapte pe locul trei. Factorul principal în acest salt uriaș a fost mediul de afaceri, noile inovații în materie de automobile și investițiile în producția de baterii asigurând o oferă mai bogată și o varietate mai mare pe piața vehiculelor electrice de peste ocean.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI