Studiu EY vehicule electrice: SUA câștigă teren, dar China și Norvegia se mențin pe primele locuri în top
Data publicarii: 03-10-2023 | AutoPotrivit celui mai recent Index EY cu privire la gradul de pregătire al țărilor pentru adoptarea vehiculelor electrice, China își păstrează fotoliul de lider urmată de Norvegia care își păstrează locul secund pentru al doilea an la rând. Studiul amintit mai sus analizează gradul de pregătire al țărilor pentru adoptarea vehiculelor electrice. Acesta are la bază analiza ofertei, analiza cererii dar și a reglementărilor pentru adoptarea vehiculelor electrice în primele dintre cele mai mari 20 de piețe auto ale lumii. Conform datelor EY, SUA, Suedia și Marea Britanie completează ultimele poziții din top 5.
Principalii factori care au permis Chinei să își păstreze poziția de lider pe piața auto a mașinilor electrice sunt fabricarea bateriilor și controlul lanțului de aprovizionare. De altfel, piața chineză acoperă 74% din totalul investițiilor în fabricarea bateriilor în 2022, o piață care este susținută și de o creștere a consumatorilor, 58% dintre consumatorii chinezi intervievați de EY spunând că iau în calcul achiziționarea unei mașini electrice. Media celorlalte piețe analizate cu această ocazie este de 41%.
Luând din timp măsuri pentru adoptarea vehiculelor electrice, Norvegia își păstrează cea de-a doua poziție în topul absolut cu o rată de adoptare VE de 81%, cea mai mare din lume. Acest lucru se datorează într-o măsură foarte mare stimulentelor generoase acordate de statul norvegian pentru achiziționarea unui vehicul electric dar și PIB-ul ridicat pe cap de locuitor, vehiculele din această categorie fiind mai accesibile cetățenilor norvegieni decât în alte țări analizate în Index. De altfel, 83% din vehiculele lansate între 2022 și 2027 în Norvegia vor fi electrice.
„În conformitate cu tendinţa globală, cota de piaţă a maşinilor full electrice comercializate în primele 8 luni ale anului 2023 a înregistrat o creştere semnificativă în România, ajungând la aproximativ 11%. Dacă adăugăm şi maşinile full hybrid, cota de piaţă totală este de 23%, cu 10 puncte procentuale peste înmatriculările de maşini diesel din aceeaşi perioadă. Cu toate acestea, pentru a susține acest trend, sunt necesare investiții semnificative în dezvoltarea infrastructurii de încărcare” spune Mihai Drăghici, Partener, Consultanţă, EY România.
Și Statele Unite au urcat puternic în clasament în ultimul an, de pe locul șapte pe locul trei. Factorul principal în acest salt uriaș a fost mediul de afaceri, noile inovații în materie de automobile și investițiile în producția de baterii asigurând o oferă mai bogată și o varietate mai mare pe piața vehiculelor electrice de peste ocean.
Principalii factori care au permis Chinei să își păstreze poziția de lider pe piața auto a mașinilor electrice sunt fabricarea bateriilor și controlul lanțului de aprovizionare. De altfel, piața chineză acoperă 74% din totalul investițiilor în fabricarea bateriilor în 2022, o piață care este susținută și de o creștere a consumatorilor, 58% dintre consumatorii chinezi intervievați de EY spunând că iau în calcul achiziționarea unei mașini electrice. Media celorlalte piețe analizate cu această ocazie este de 41%.
Luând din timp măsuri pentru adoptarea vehiculelor electrice, Norvegia își păstrează cea de-a doua poziție în topul absolut cu o rată de adoptare VE de 81%, cea mai mare din lume. Acest lucru se datorează într-o măsură foarte mare stimulentelor generoase acordate de statul norvegian pentru achiziționarea unui vehicul electric dar și PIB-ul ridicat pe cap de locuitor, vehiculele din această categorie fiind mai accesibile cetățenilor norvegieni decât în alte țări analizate în Index. De altfel, 83% din vehiculele lansate între 2022 și 2027 în Norvegia vor fi electrice.
„În conformitate cu tendinţa globală, cota de piaţă a maşinilor full electrice comercializate în primele 8 luni ale anului 2023 a înregistrat o creştere semnificativă în România, ajungând la aproximativ 11%. Dacă adăugăm şi maşinile full hybrid, cota de piaţă totală este de 23%, cu 10 puncte procentuale peste înmatriculările de maşini diesel din aceeaşi perioadă. Cu toate acestea, pentru a susține acest trend, sunt necesare investiții semnificative în dezvoltarea infrastructurii de încărcare” spune Mihai Drăghici, Partener, Consultanţă, EY România.
Și Statele Unite au urcat puternic în clasament în ultimul an, de pe locul șapte pe locul trei. Factorul principal în acest salt uriaș a fost mediul de afaceri, noile inovații în materie de automobile și investițiile în producția de baterii asigurând o oferă mai bogată și o varietate mai mare pe piața vehiculelor electrice de peste ocean.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall