EY: Cererea globală pentru vehicule electrice încetinește, pe fondul lipsei infrastructurii de încărcare

Data publicarii: 19-09-2024 | Auto
Cererea globală pentru vehicule electrice a încetinit, principala îngrijorare a potențialilor cumpărători fiind lipsa infrastructurii de încărcare, conform raportului EY Global Mobility Consumer Index. Deși procentul celor interesați să achiziționeze un vehicul electric a crescut ușor, de la 55% la 58%, ritmul de creștere începe să încetinească după o evoluție puternică în perioada 2020-2023. Printre obstacolele semnalate de respondenți se numără lipsa infrastructurii de încărcare (27%), autonomia vehiculelor (25%), timpul lung de încărcare (18%) și costul ridicat al înlocuirii bateriilor (26%).

Pe de altă parte, prețurile ridicate ale carburanților au devenit cel mai important factor care stimulează achiziția unui vehicul electric, indicat de 37% dintre respondenți. Cu toate acestea, preocupările legate de protecția mediului au pierdut din relevanță, fiind menționate de doar 34% dintre respondenți în 2024, comparativ cu 49% în 2021. La nivel global, intenția de achiziție a unui autovehicul de orice tip a crescut de la 44% la 51%, însă în SUA s-a înregistrat o scădere semnificativă în privința vehiculelor electrice, de la 48% la 34%. Totuși, vehiculele hibride au avut o creștere modestă în această piață.

În Europa, intenția de achiziționare a unui automobil a crescut, în special în Marea Britanie și Norvegia, însă interesul pentru vehiculele electrice rămâne limitat. De exemplu, în Marea Britanie, intenția de achiziție a vehiculelor electrice a crescut doar de la 54% la 59% în ultimul an, în ciuda unui salt semnificativ în interesul general pentru achiziționarea unui automobil.

De asemenea, raportul subliniază preferințele consumatorilor pentru mărcile de vehicule electrice chinezești, care câștigă teren, în special în regiunea Asia-Pacific, dar rămân mai puțin populare în Europa și America Latină. Atractivitatea mărcilor chinezești este motivată în principal de raportul calitate-preț și de designul vehiculelor. Totuși, încrederea în aceste mărci variază, doar 36% dintre respondenții din Generația Z considerând acest factor relevant, față de 41% dintre mileniali.

Raportul relevă și un interes crescând pentru funcționalitățile de conectivitate ale autovehiculelor, în special pentru cele care îmbunătățesc siguranța și navigația. Totuși, costul ridicat al acestor servicii rămâne o preocupare majoră pentru consumatori, iar temerile privind transmiterea de date personale persistă, afectând toate generațiile în mod similar.
Ultimele stiri pe BankNews.ro: