EY: Cererea globală pentru vehicule electrice încetinește, pe fondul lipsei infrastructurii de încărcare
Data publicarii: 19-09-2024 | AutoCererea globală pentru vehicule electrice a încetinit, principala îngrijorare a potențialilor cumpărători fiind lipsa infrastructurii de încărcare, conform raportului EY Global Mobility Consumer Index. Deși procentul celor interesați să achiziționeze un vehicul electric a crescut ușor, de la 55% la 58%, ritmul de creștere începe să încetinească după o evoluție puternică în perioada 2020-2023. Printre obstacolele semnalate de respondenți se numără lipsa infrastructurii de încărcare (27%), autonomia vehiculelor (25%), timpul lung de încărcare (18%) și costul ridicat al înlocuirii bateriilor (26%).
Pe de altă parte, prețurile ridicate ale carburanților au devenit cel mai important factor care stimulează achiziția unui vehicul electric, indicat de 37% dintre respondenți. Cu toate acestea, preocupările legate de protecția mediului au pierdut din relevanță, fiind menționate de doar 34% dintre respondenți în 2024, comparativ cu 49% în 2021. La nivel global, intenția de achiziție a unui autovehicul de orice tip a crescut de la 44% la 51%, însă în SUA s-a înregistrat o scădere semnificativă în privința vehiculelor electrice, de la 48% la 34%. Totuși, vehiculele hibride au avut o creștere modestă în această piață.
În Europa, intenția de achiziționare a unui automobil a crescut, în special în Marea Britanie și Norvegia, însă interesul pentru vehiculele electrice rămâne limitat. De exemplu, în Marea Britanie, intenția de achiziție a vehiculelor electrice a crescut doar de la 54% la 59% în ultimul an, în ciuda unui salt semnificativ în interesul general pentru achiziționarea unui automobil.
De asemenea, raportul subliniază preferințele consumatorilor pentru mărcile de vehicule electrice chinezești, care câștigă teren, în special în regiunea Asia-Pacific, dar rămân mai puțin populare în Europa și America Latină. Atractivitatea mărcilor chinezești este motivată în principal de raportul calitate-preț și de designul vehiculelor. Totuși, încrederea în aceste mărci variază, doar 36% dintre respondenții din Generația Z considerând acest factor relevant, față de 41% dintre mileniali.
Raportul relevă și un interes crescând pentru funcționalitățile de conectivitate ale autovehiculelor, în special pentru cele care îmbunătățesc siguranța și navigația. Totuși, costul ridicat al acestor servicii rămâne o preocupare majoră pentru consumatori, iar temerile privind transmiterea de date personale persistă, afectând toate generațiile în mod similar.
Pe de altă parte, prețurile ridicate ale carburanților au devenit cel mai important factor care stimulează achiziția unui vehicul electric, indicat de 37% dintre respondenți. Cu toate acestea, preocupările legate de protecția mediului au pierdut din relevanță, fiind menționate de doar 34% dintre respondenți în 2024, comparativ cu 49% în 2021. La nivel global, intenția de achiziție a unui autovehicul de orice tip a crescut de la 44% la 51%, însă în SUA s-a înregistrat o scădere semnificativă în privința vehiculelor electrice, de la 48% la 34%. Totuși, vehiculele hibride au avut o creștere modestă în această piață.
În Europa, intenția de achiziționare a unui automobil a crescut, în special în Marea Britanie și Norvegia, însă interesul pentru vehiculele electrice rămâne limitat. De exemplu, în Marea Britanie, intenția de achiziție a vehiculelor electrice a crescut doar de la 54% la 59% în ultimul an, în ciuda unui salt semnificativ în interesul general pentru achiziționarea unui automobil.
De asemenea, raportul subliniază preferințele consumatorilor pentru mărcile de vehicule electrice chinezești, care câștigă teren, în special în regiunea Asia-Pacific, dar rămân mai puțin populare în Europa și America Latină. Atractivitatea mărcilor chinezești este motivată în principal de raportul calitate-preț și de designul vehiculelor. Totuși, încrederea în aceste mărci variază, doar 36% dintre respondenții din Generația Z considerând acest factor relevant, față de 41% dintre mileniali.
Raportul relevă și un interes crescând pentru funcționalitățile de conectivitate ale autovehiculelor, în special pentru cele care îmbunătățesc siguranța și navigația. Totuși, costul ridicat al acestor servicii rămâne o preocupare majoră pentru consumatori, iar temerile privind transmiterea de date personale persistă, afectând toate generațiile în mod similar.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an
- Birourile viitorului: colaborare, energie și atragerea talentelor, cu un grad de ocupare ideal intre 50% și 85%
- Schneider Electric a încheiat primul trimestru cu realizări importante în materie de sustenabilitate
- Leul se prăbușește pentru a treia zi consecutiv: Euro atinge un nou maxim istoric de 5.1222 lei.
- Opinie Deloitte: Reglementarile se schimba, provocarile de business raman. Sustenabilitatea, dincolo de obligatiile de raportare, ca solutie de crestere pe termen lung
- Sales Partner, startup de digitalizare a operațiunilor dealerilor auto, vizează o finanțare de un milion de euro pentru extindere în Europa și dezvoltarea tehnologiei
- Studiu EY: Creșterea cererii de energie din partea companiilor creează noi provocări, dar și o mare oportunitate pentru furnizori
- Studiu Deloitte: 2/3 din companii invoca lipsa de experienta a noilor angajati, in timp ce posturile de incepatori sunt preluate de AI
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027