Marile companii au alocat, in 2006, in medie, 70.000 de euro pentru serviciile de PR
Data publicarii: 28-02-2007 | Afaceri
Marile companii au alocat, in anul 2006, in medie, 70.000 de euro pentru serviciile de relatii publice, arata primul studiu privind perceptia serviciilor de PR realizat in Romania si operat de Clubul Companiilor de Relatii Publice (CCRP) si de compania Daedalus Consulting, facut public marti. La studiu au participat cei mai importanti 200 de investitori si de advertiseri din Romania. Potrivit cercetarii, aproximativ 70% dintre intervievati au raspuns ca vor aloca resurse financiare suplimentare in 2007 si doar 5% au precizat ca intentioneaza sa reduca bugetele alocate activitatii de PR in anul care tocmai a inceput.
Pentru aproximativ 30% dintre respondenti activitatile de relatii publice sunt asimilate planului de marketing, in timp ce 38% dintre acestia considera ca activitatile de PR reprezinta o parte a planului general de afaceri.
De asemenea, studiul arata ca in aproape 63% din situatii decizia de contractare a unei agentii de relatii publice revine managementului de varf.
Potrivit datelor furnizate de CCRP, doar aproximativ 35% din companiile intervievate au compartimente distincte de relatii publice, iar in aproape 53% din cazuri activitatile de relatii publice intra in atributiile departamentului de marketing. Studiul mai arata ca aproape 35% din companii folosesc comunicarea corporativa, iar 13,7% folosesc doar comunicarea de marketing.
Reprezentantii Clubului Companiilor de Relatii Publice spun, in interpretarea datelor cercetarii, ca sumele folosite pentru dezvoltarea serviciilor de relatii publice nu ofera o imagine corecta a bugetelor alocate PR-ului. Acest lucru se intampla pentru ca in studiu nu au fost precizate activitatile pe care o companie le intreprinde si care pot fi definite ca activitati de PR.
Cercetarea a fost realizata de Clubul Companiilor de Relatii Publice si de compania Daedalus Consulting in perioada noiembrie 2006 - ianuarie 2007. Datele au fost colectate prin interviuri telefonice realizate cu cei mai importanti 200 de investitori si de advertiseri din Romania.
Clubul Companiilor de Relatii Publice (CCRP) este o asociatie non-profit, infiintata in 2003. CCRP reuneste zece companii de relatii publice din Romania: 2activePR, DC Communication, Free Communication, Image Promotion, Millenium Communication, Ogilvy PR Worldwide, Perfect Ltd., PRAIS Corporate Communication, Premium Communication si The Practice.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday