Ce greseli facem atunci cand comunicam la telefon
Data publicarii: 11-04-2007 | LifestyleCea mai frecventa si importanta greseala pe care o facem cand comunicam la telefon este utilizarea formulei de politete "Ma scuzati ca va deranjez!". "Aceasta expresie vine din politetea gresit inteleasa a poporului roman, noteaza Adevarul. Nu deranjezi pe nimeni atata vreme cat motivul de apel este unul care merita a fi ascultat", spune trainerul Bogdan Grosu, consultant Telephone Doctor Romania care tine cursul "Comunicarea la telefon" in cadrul programului Qualians. El considera ca simpla folosire a cuvantului poate sa ii dea celuilalt impresia ca deranjezi.
A doua mare greseala este faptul ca nu este verificata disponibilitatea celuilalt de a vorbi. Alteori, atunci cand se face aceasta verificare se utilizeaza intrebari nepotrivite "Aveti o secunda?" sau "Aveti doua minutele?". Grosu crede ca cea mai potrivita formula de verificare a disponibilitatii este: "Puteti vorbi acum?". De asemenea, in multe cazuri interlocutorul solicita cateva momente pentru discutie si apoi lungeste convorbirea la nesfarsit. Locul trei este ocupat de catre "destinatarul" unui apel telefonic. "Cand raspunzi la telefon unui numar pe care nu il cunosti e un semn de politete sa-ti spui numele si sa saluti, evitand sa raspunzi cu: Da!, Alo!, sau la fel de romanescul Da, va rog!", spune Grosu. Un avantaj practic al acestei formule este ca se stabileste rapid identitatea si nu se mai pierde timp din cauza unui numar de telefon format gresit sau schimbat.
Un studiu Telephone Doctor a relevat faptul ca cel mai deranjant aspect legat de comunicarea la telefon este modul in care cineva este pus in asteptare. Variantele nepotrivite sunt acelea in care nu i se solicita interlocutorului timp de asteptare, ci i se impune: "Asteptati, va rog!", "Ramaneti pe fir!", "O secunda, va rog!". "Avem de castigat daca verificam disponibilitatea celuilat de a astepta intreband: Puteti astepta acum?", spune Grosu.
Consultantul atrage atentia ca in comunicarea la telefon este deosebit de important cat de mult te faci placut celuilalt. Si pentru ca oamenilor le place sa li se vorbeasca in propriul stil de comunicare, marea provocare este sa incerci sa te adaptezi stilului celuilalt. Daca spui cele mai potrivite cuvinte, dar daca nu ai un ton al vocii adecvat, interlocutorul nu se mai concentreaza pe continut, ci pe modul in care transmiti mesajul, arata Grosu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare