Tentativa electronica de fraudare a clientilor B.C. Carpatica
Data publicarii: 18-04-2007 | Finante-BanciBanca Comerciala Carpatica a fost vizata, in ultimele zile, de atacuri de tip "phishing" (fraudare a informatiilor bancare), prin intermediul Internet-ului, indreptate impotriva clientilor bancii, se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro. Atacul de tip "phishing" presupune inselarea increderii persoanelor vizate, prin insusirea unei false identitati in mediul Internet, fara afectarea fizica/informatica a sistemelor institutiei. Mesajele e-mail, transmise aparent din partea bancii si destinate
utilizatorilor de posta electronica, sunt realizate astfel incat sa poata fi considerate informari oficiale si legitime ale bancii.
Link-ul afisat in mail-ul capcana este asemanator adresei corecte de furnizare a serviciului BCC e-SMART, https://e-smart.carpatica.ro, din punctul de vedere al graficii si continutului. Daca utilizatorul urmeaza acest link, i se solicita date personale de identificare, precum: numarul de card, data expirarii cardului, numar de identificare personal (PIN), adresa de e-mail.
Aceste solicitari par a fi transmise de o institutie financiar-bancara si, indiferent de informatiile comunicate/ cerute in mesaj (oferte promotionale, oportunitati premii, schimbare a practicilor de securitate, etc.), persoanele vizate nu trebuie sa ofere nicio informatie, deoarece o banca nu solicita niciodata date de identificare bancara prin intermediul postei electronice.
Banca Comerciala Carpatica a reactionat prompt, luand imediat masurile pentru blocarea atacului (blocarea site-ului-clona, sesizarea organelor de ancheta, campanie de informare a publicului larg). Securitatea sistemelor informatice BCC nu a fost pusa in pericol.
B.C. Carpatica reaminteste clientilor sai ca banca nu a solicitat si nu solicita, in nicio situatie, informatii confidentiale prin e-mail (user/parola, numar de card, data expirarii acestuia, codul PIN). Mesajele electronice de tip "phishing" reprezinta tentative de furt de date personale/ bancare, iar persoanele vizate nu trebuie sa raspunda completand datele cerute. Pe site-ul real al institutiei, www.carpatica.ro (Produse si servicii/ Alte produse si servicii/ Internet Banking/ Securitate), exista un document privind securitatea, confidentialitatea informatiilor si modul in care clientii pot evita fraudele on-line.
Clientii care primesc astfel de mesaje electronice sunt rugati sa contacteze urgent banca la numarul TelVerde 0800-807807 (numar de telefon apelabil gratuit din reteaua Romtelecom).
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză