Tentativa electronica de fraudare a clientilor B.C. Carpatica
Data publicarii: 18-04-2007 | Finante-BanciBanca Comerciala Carpatica a fost vizata, in ultimele zile, de atacuri de tip "phishing" (fraudare a informatiilor bancare), prin intermediul Internet-ului, indreptate impotriva clientilor bancii, se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro. Atacul de tip "phishing" presupune inselarea increderii persoanelor vizate, prin insusirea unei false identitati in mediul Internet, fara afectarea fizica/informatica a sistemelor institutiei. Mesajele e-mail, transmise aparent din partea bancii si destinate
utilizatorilor de posta electronica, sunt realizate astfel incat sa poata fi considerate informari oficiale si legitime ale bancii.
Link-ul afisat in mail-ul capcana este asemanator adresei corecte de furnizare a serviciului BCC e-SMART, https://e-smart.carpatica.ro, din punctul de vedere al graficii si continutului. Daca utilizatorul urmeaza acest link, i se solicita date personale de identificare, precum: numarul de card, data expirarii cardului, numar de identificare personal (PIN), adresa de e-mail.
Aceste solicitari par a fi transmise de o institutie financiar-bancara si, indiferent de informatiile comunicate/ cerute in mesaj (oferte promotionale, oportunitati premii, schimbare a practicilor de securitate, etc.), persoanele vizate nu trebuie sa ofere nicio informatie, deoarece o banca nu solicita niciodata date de identificare bancara prin intermediul postei electronice.
Banca Comerciala Carpatica a reactionat prompt, luand imediat masurile pentru blocarea atacului (blocarea site-ului-clona, sesizarea organelor de ancheta, campanie de informare a publicului larg). Securitatea sistemelor informatice BCC nu a fost pusa in pericol.
B.C. Carpatica reaminteste clientilor sai ca banca nu a solicitat si nu solicita, in nicio situatie, informatii confidentiale prin e-mail (user/parola, numar de card, data expirarii acestuia, codul PIN). Mesajele electronice de tip "phishing" reprezinta tentative de furt de date personale/ bancare, iar persoanele vizate nu trebuie sa raspunda completand datele cerute. Pe site-ul real al institutiei, www.carpatica.ro (Produse si servicii/ Alte produse si servicii/ Internet Banking/ Securitate), exista un document privind securitatea, confidentialitatea informatiilor si modul in care clientii pot evita fraudele on-line.
Clientii care primesc astfel de mesaje electronice sunt rugati sa contacteze urgent banca la numarul TelVerde 0800-807807 (numar de telefon apelabil gratuit din reteaua Romtelecom).
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall