Berceanu declara ca banii europeni nu sunt suficienti pentru construirea de autostrazi
Data publicarii: 08-03-2009 | DiverseMinistrul transporturilor si infrastructurii Radu Berceanu a declarat pentru NewsIn ca fondurile europene nu sunt suficiente pentru a construi autostrazi, deoarece pentru anumite proiecte trebuie cumparate terenuri care, in unele cazuri, costa de doua ori mai mult decat proiectul.
"Trebuie sa se inteleaga ca nu este posibil sa construim autostrazi doar cu bani europeni. Nu sunt putini un miliard si ceva de euro de la UE pentru autostrazi care sunt prevazuti in planul septuar al UE 2007-2013, insa pentru unele proiecte este nevoie ca noi sa dam multi bani pentru cumpararea terenurilor, iar dupa aceea sa inceapa constructia. Ca exemplu, daca un proiect de autostrada costa 100 de milioane de euro, UE aloca 85 de milioane euro si Romania 15 milioane euro. La contributia Romaniei se adauga si despagubirile pentru exproprieri, care costa de doua ori mai mult decat autostrada , a exemplificat Berceanu.
Ministrul transporturilor si infrastructurii, Radu Berceanu, a declarat pentru NewsIn ca lucreaza la un plan national pentru autostrazi care va fi prezentat peste circa trei saptamani.
"Intentionam sa propunem un program de autostrazi in Romania, de fapt un plan national, ca cel pentru educatie, care sa fie semnat si aprobat de catre toata lumea. Avem nevoie de intelegere nationala" a spus Radu Berceanu.
Ministrul transporturilor si infrastructurii a declarat ca planul ar urma sa fie prezentat in aproximativ trei saptamani, dupa ce va fi supus spre analiza factorilor decizionali.
Radu Berceanu a afirmat recent la Miercurea-Ciuc ca va prezenta un nou concept de finantare a unor portiuni de autostrazi.
Berceanu a explicat ca este vorba de realizarea unor portiuni foarte complicate si foarte scumpe de autostrazi - cum ar fi Sibiu - Pitesti sau Sibiu - Rm.Valcea, care trec prin munti, tuneluri, viaducte - prin concesiune catre consortii internationale care sunt interesate.
Acesta a mai afirmat ca aceste consortii ar lua la pachet si portiuni deja existente, pe care le vor administra pe 20-25 de ani, dupa cum vor fi ofertele si licitatiile internationale care vor fi organizate.
Potrivit lui Berceanu, daca se va reusi schimbarea partiala a finantarii prin concesiuni, prin atragerea de alte fonduri, atunci vor ramane multi bani care ar putea fi utilizati pentru drumurile nationale.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private