Cum sa-ti pui mai bine in evidenta calitatile profesionale
Data publicarii: 23-02-2007 | HR/Cariere
Chiar daca nu toti ajungem manageri in companiile in care lucram, putem sa fim managerii propriei noastre vieti profesionale, noteaza Adevarul. Putem invata sa ne evidentiem pe piata, sa ne vindem mai bine, sa ne gestionam eficient propriile resursele sau sa ne motivam mai eficient. Un exercitiu de cateva zile in rol de manager ne poate ajuta cel putin sa-l intelegem mai bine pe seful nostru, chiar daca decidem sa ramanem in continuare simplu angajat.
Competitia dura de pe piata muncii obliga angajatii sa-si rafineze strategiile de abordare, pentru cautarea si evidentierea valorii personale. Din punct de vedere al corporatiilor, salariatii trebuie sa aiba o eficienta maxima: sa produca cat mai mult cu un salariu cat mai mic. Din punct de vedere al angajatului, eficienta inseamna recompensa cat mai mare contra unui efort cat mai mic posibil. "Salariatul munceste cat sa nu fie dat afara si este platit cat sa nu plece", sintetizeaza situatia o expresie cunoscuta.
Daca firmele sunt dispuse sa cheltuiasca bugete importante pentru a perfectiona aptitudinile profesionale ale angajatilor - cursuri de vanzari, marketing, management, negociere -, in dezvoltarea individuala a angajatului nu poate investi decat el insusi. In urma unui curs de management al vietii profesionale angajatul poate decide ca locul lui nu e in acea companie, ca nu il pasioneaza ceea ce face, ca are nevoie de un salariu mai mare sau, pur si simplu, ca vrea sa conduca propria firma. Posibil concurenta! Pentru un angajator, investitia intr-un asemenea curs se poate dovedi riscanta.
Individul, privit ca o companie de succes
Professional Life Management este un concept de cursuri in care individul este privit ca o companie. "Vrei, nu vrei, 24 de ore/zi esti propriul tau manager, iar produsul esti chiar tu insuti", sintetizeaza Catalin Chites, partener Qipa Consulting, societate de consultanta in domeniul resurselor umane care a dezvoltat acest concept. Similar strategiilor unei companii, individul isi defineste produsul pe piata, cauta sa-l individualizeze si sa-l vanda, face studii de piata si incearca sa-si utilizeze resursele cu eficienta maxima.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză