Greenpeace: Constructorii auto, niste porci poluanti
Data publicarii: 17-09-2007 | AutoMilitantii germani ai Greenpeace au declansat saptamana trecuta o actiune mai putin obisnuita, chiar in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, denuntand poluarea excesiva cauzata de automobile. Cu ocazia deschiderii oficiale pentru publicul larg, ei au prezentat trei autovehicule (Audi, BMW si Volkswagen) vopsite in roz si accesorizate cu rat, urechi si codita de porc. Sub titulatura de "porci climatici, care polueaza atmosfera" (climate pigs), ei atrag atentia asupra faptului ca producatorii continua sa scoata pe piata masini care depasesc limitele admise de noxe, doar pentru a obtine cateva procente de profit in plus.
Specialistul auto al organizatiei de protectie a mediului prezent la Frankfurt, Wolfgang Lohbeck, considera ca solutiile prezentate de fabricanti sunt "proiecte vechi intepenite de ani de zile in planurile inginerilor si trecute cu vederea", iar vehiculele "verzi" prezentate anul acesta la Salonul Auto sunt pura ipocrizie.
Masina-porc nu este la prima sa aparitie: fabrica Porsche din Zuffenhausen, Germania, a primit, cu putin timp inainte de debutul evenimentului de la Frankfurt, vizita celor de la Greenpeace. Atunci, ei au impodobit un Cayenne Turbo roz cu atributele porcine, sustinand ca Porsche construieste modele extrem de poluante si nu tine cont de normele de mediu.
Echipa Porsche a venit insa pregatita cu raspunsuri pasnice si contraargumente afisate pe bannere mari cu titlul "Gut zu wissen" (Bine de stiut): contributia Porsche la minimizarea emisiilor de dioxid de carbon din trafic, sau viitoarea introducere a motoarelor hibride cu un consum sub 9L de combustibil la 100 km.
Potrivit statisticilor efectuate in ultima perioada, Porsche se face vinovata de circa 1% din totalul emisiilor de noxe de esapament din intreaga Germanie.
Greenpeace - Car sclave
Integral in Antena3
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online