Agentii imobiliari vor lucra dupa un cod european de bune practici
Data publicarii: 18-02-2008 | ImobiliareConfederatia Europeana Imobiliara in parteneriat cu Parlamentul European si Comisia Europeana au in plan finalizarea unui standard european al activitatii imobiliare, document ce vizeaza protectia consumatorului si reprezinta primul pas catre certificarea europeana a profesiei de agent imobiliar.
Potrivit reprezentantilor companiei imobiliare EuroMetropola, acest document oficial va functiona ca un decalog al activitatii imobiliare si va contine un set de reguli de buna practica pentru cei care isi vor desfasura activitatea in acest domeniu. Totodata, standardul european al activitatii imobiliare va permite practicarea acestei meserii in aceleasi conditii legale in toate tarile Uniunii Europene.
"Aceasta masura a aparut ca urmare a faptului ca piata imobiliara nu are in acest moment o lege specifica pentru a reglementa activitatea in acest domeniu, dar mai ales din cauza controverselor care s-au tesut in jurul activitatii agentiilor imobiliare. Este vorba de cresterea nejustificata a preturilor pentru a obtine un comision cat mai mare la vanzare, plasarea de anunturi false in paginile de publicitate ale ziarelor sau pe Internet, cu scopul de a atrage clienti pe care mai apoi ii directioneaza catre adevaratele oferte", sustin reprezentantii EuroMetropola.
Acestia mai spun ca agentiile imobiliare profesioniste trebuie sa castige credibilitatea afectata de practicile neprofesioniste adoptate cu ani in urma de catre firme suspecte care functionau sub titulatura de agentie imobiliara.
"De cele mai multe ori, atunci cand un client este satisfacut de colaborarea cu o companie imobiliara este natural sa nu mai apara frustrarea achitarii comisionului si sa revina pentru o noua colaborare", afirma Monica Marin, Partner Manager EuroMetropola.
Despre acuzele conform carora agentiile imobiliare ar umfla preturile proprietatilor pentru a castiga un comision mai consistent, reprezentanta EuroMetropola sustine ca "este adevarat ca proprietarii si reprezentantii companiei imobiliare se consulta asupra pretului de vanzare, dar decizia apartine exclusiv vanzatorului".
"Este obligatia consultantului, care in multe cazuri detine si atestat de evaluator, sa-i informeze pe proprietari cu privire la preturile pietei. Bineinteles ca orice proprietar doreste sa obtina un pret cat mai bun si fixeaza un nivel de la care poate negocia. Este o lege a comertului care nu a aparut odata cu afacerile imobiliare", mai spune partener managerul companiei imobiliare.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial