Angajatii care pleaca influenteaza reputatia companiei

Data publicarii: 28-04-2008 | HR/Cariere

Angajatii care pleaca din companie sunt cel putin la fel din importanti ca si cei care raman, din punctul de vedere al modului in care influenteaza brandul de angajator al firmei. Potrivit specialistilor in resurse umane, managementul trebuie sa acorde o atentie cat mai mare modului in care compania se desparte de un angajat, precum si relatiei pe care o pastreaza ulterior cu acesta.

"Este important sa avem grija si de angajatii care pleaca din companie pentru ca, plecand, devin ambasadorii nostri; daca au fost multumiti, recomanda compania mai departe", spune Charlie Crocker, CEO Barnett McCall, firma de recrutare si consultanta in resurse umane.

Specialistii in resurse umane recomanda ca firmele sa nu impiedice plecarea unui angajat, in conditiile in care acesta a decis sa aleaga noi posibilitati de dezvoltare, dand ca exemplu companii precum McDonald's sau Coca-Cola, unde angajatii sunt informati atunci cand firma nu le mai poate oferi, pentru moment, oportunitati de promovare conforme cu aspiratiile si pregatirea lor.

Firma isi creeaza astfel o imagine de bun angajator, preocupat de carierele angajatilor, chiar si atunci cand nu le mai poate sprijini ascensiunea. General Electric sau Procter&Gamble sunt alte doua companii care au introdus acest concept in politica lor globala de resurse umane. Interviul de la plecarea din firma (asa-numitul exit interview) este o modalitate utilizata frecvent de companii pentru a clarifica nemultumirile angajatilor care pleaca.

"Analiza informatiilor obtinute din aceste intalniri reprezinta un overview asupra imaginii pe care compania respectiva o are ca angajator", a declarat Beatrice Vana, HR manager pentru compania S&T, firma specializata pe furnizarea de solutii si servicii IT.

Potrivit unui studiu realizat de revista americana Human Resource Executive Magazine, 96% dintre managerii de resurse umane realizeaza exit-interviews cu angajatii care parasesc organizatia voluntar, insa doar 4% folosesc o metoda sistematica de colectare si de comparare a datelor obtinute astfel.

Business Standard