Angajatii care pleaca influenteaza reputatia companiei
Data publicarii: 28-04-2008 | HR/CariereAngajatii care pleaca din companie sunt cel putin la fel din importanti ca si cei care raman, din punctul de vedere al modului in care influenteaza brandul de angajator al firmei. Potrivit specialistilor in resurse umane, managementul trebuie sa acorde o atentie cat mai mare modului in care compania se desparte de un angajat, precum si relatiei pe care o pastreaza ulterior cu acesta.
"Este important sa avem grija si de angajatii care pleaca din companie pentru ca, plecand, devin ambasadorii nostri; daca au fost multumiti, recomanda compania mai departe", spune Charlie Crocker, CEO Barnett McCall, firma de recrutare si consultanta in resurse umane.
Specialistii in resurse umane recomanda ca firmele sa nu impiedice plecarea unui angajat, in conditiile in care acesta a decis sa aleaga noi posibilitati de dezvoltare, dand ca exemplu companii precum McDonald's sau Coca-Cola, unde angajatii sunt informati atunci cand firma nu le mai poate oferi, pentru moment, oportunitati de promovare conforme cu aspiratiile si pregatirea lor.
Firma isi creeaza astfel o imagine de bun angajator, preocupat de carierele angajatilor, chiar si atunci cand nu le mai poate sprijini ascensiunea. General Electric sau Procter&Gamble sunt alte doua companii care au introdus acest concept in politica lor globala de resurse umane. Interviul de la plecarea din firma (asa-numitul exit interview) este o modalitate utilizata frecvent de companii pentru a clarifica nemultumirile angajatilor care pleaca.
"Analiza informatiilor obtinute din aceste intalniri reprezinta un overview asupra imaginii pe care compania respectiva o are ca angajator", a declarat Beatrice Vana, HR manager pentru compania S&T, firma specializata pe furnizarea de solutii si servicii IT.
Potrivit unui studiu realizat de revista americana Human Resource Executive Magazine, 96% dintre managerii de resurse umane realizeaza exit-interviews cu angajatii care parasesc organizatia voluntar, insa doar 4% folosesc o metoda sistematica de colectare si de comparare a datelor obtinute astfel.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România