Angajatii care pleaca influenteaza reputatia companiei
Data publicarii: 28-04-2008 | HR/CariereAngajatii care pleaca din companie sunt cel putin la fel din importanti ca si cei care raman, din punctul de vedere al modului in care influenteaza brandul de angajator al firmei. Potrivit specialistilor in resurse umane, managementul trebuie sa acorde o atentie cat mai mare modului in care compania se desparte de un angajat, precum si relatiei pe care o pastreaza ulterior cu acesta.
"Este important sa avem grija si de angajatii care pleaca din companie pentru ca, plecand, devin ambasadorii nostri; daca au fost multumiti, recomanda compania mai departe", spune Charlie Crocker, CEO Barnett McCall, firma de recrutare si consultanta in resurse umane.
Specialistii in resurse umane recomanda ca firmele sa nu impiedice plecarea unui angajat, in conditiile in care acesta a decis sa aleaga noi posibilitati de dezvoltare, dand ca exemplu companii precum McDonald's sau Coca-Cola, unde angajatii sunt informati atunci cand firma nu le mai poate oferi, pentru moment, oportunitati de promovare conforme cu aspiratiile si pregatirea lor.
Firma isi creeaza astfel o imagine de bun angajator, preocupat de carierele angajatilor, chiar si atunci cand nu le mai poate sprijini ascensiunea. General Electric sau Procter&Gamble sunt alte doua companii care au introdus acest concept in politica lor globala de resurse umane. Interviul de la plecarea din firma (asa-numitul exit interview) este o modalitate utilizata frecvent de companii pentru a clarifica nemultumirile angajatilor care pleaca.
"Analiza informatiilor obtinute din aceste intalniri reprezinta un overview asupra imaginii pe care compania respectiva o are ca angajator", a declarat Beatrice Vana, HR manager pentru compania S&T, firma specializata pe furnizarea de solutii si servicii IT.
Potrivit unui studiu realizat de revista americana Human Resource Executive Magazine, 96% dintre managerii de resurse umane realizeaza exit-interviews cu angajatii care parasesc organizatia voluntar, insa doar 4% folosesc o metoda sistematica de colectare si de comparare a datelor obtinute astfel.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional