Brokeri si bancheri romani lupta sa ajunga soferi in strainatate
Data publicarii: 02-02-2009 | HR/CariereAngajatii romani spun ca resimt tot mai mult nesiguranta locului de munca, 75 la suta dintre acestia aplicand deja pentru un job in strainatate, desi numarul ofertelor externe a scazut considerabil in ultimele luni. In luna ianuarie s-au gasit numai locuri de munca pentru soferi de taxi in Anglia, chelneri si menajere pe vase de croaziera sau in Grecia. Cei mai multi aplicanti au fost romanii care au avut un job sigur si bine platit la firme de brokeraj, banci sau pe piata de transport si distributie. Datele au fost centralizate de Transylvania Jobs, societate care ofera consultanta si analizeaza miscarile de pe piata fortei de munca.
"Un caz recent este al unui angajat care castiga 3.500 euro pe luna la o companie din Targu Mures. Ramas fara job, a cerut 1.000 - 1.200 euro pe luna, acceptand sa mearga intr-o alta tara si sa lucreze intr-un alt domeniu. Ne-a spus ca are de platit rate la banca, in tara nu a gasit nimic, nici la companii din alte orase decat cel de resedinta. Oamenii ajung sa realizeze ca situatia este destul de dificila. In ianuarie 2009 am inregistrat cu 120% mai multi aplicanti pentru locuri de munca in strainatate, comparativ cu ianuarie 2008. Pentru aceste posturi aplicau de obicei persoane cu experienta in domeniile respective, acum avem solicitanti supracalificati. Din cauza numarului mare de cereri, competitia este din ce in ce mai grea, iar pretentiile legate de salariu si conditiile oferite au scazut foarte mult", a explicat Calin Stefanescu, managing director al societatii care a facut studiul.
Eleganta - criteriu de selectie primordial pentru postul de sofer
Stefanescu spune ca din cel mai recent grup de romani "exportati" pentru taximetrie in Anglia aproape jumatate erau fosti brokeri sau consultanti la banca. Englezii sunt incantati de noii angajati pentru ca au studii superioare si educatie aleasa, iar asta se vede in comportamentul lor fata de clienti si sefi. "Eleganta este una din principalele cerinte ale angajatorului. Cei care au lucrat 8-10 ore pe zi intr-un birou, au avut masina si telefon platite de companie, precum si numeroase alte avantaje isi dau seama ca nu au de ales. Faptul ca sunt supracalificati i-a determinat pe angajatorii englezi sa creasca exigentele. Spun ca au de unde alege", explica Stefanescu.
Pentru a ajunge sofer de taxi in Anglia, aplicantii trebuie sa aiba peste 25 de ani, permis de conducere de peste doi ani, sa cunoasca bine limba engleza si sa aiba autorizare PF (persoana fizica), fapt care ii si scuteste de plata taxelor in primii doi ani. Angajatorul achita biletul de avion, asigurarea si obtinerea autorizatiei. Saptamanal se fac incasari de circa 1.000 lire, din care jumatate ii raman angajatului dupa ce isi plateste comisionul la companie, intretinere si chirie, ceea ce inseamna ca poate ramane cu 2.000 lire pe luna.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice