Directorii de marketing, cel mai bine platiti in multinationale
Data publicarii: 04-09-2009 | HR/CariereManagerii din departamentele de marketing au devenit in anul crizei cel mai bine platiti directori din multinationale, castigand cu 5-10% mai mult decat colegii lor din alte departamente. Cel mai bine platiti directori de marketing provin din domeniul FMCG, unde salariile la acest nivel sunt cu aproximativ 40% mai mari decat in domeniul financiar, IT sau industrie.
Salariile din departamentul de marketing, la nivel de management, le-au devansat in anul 2009 pe cele din departamentele IT, resurse umane si financiar, conform rezultatelor studiului salarial Mercer, finalizat de firma Consulteam la jumatatea lunii august 2009.
"Pentru posturile de middle management din marketing am observat o modificare privind nivelul salarial, prin comparatie cu acela din alte departamente. Daca anul trecut departamentele de Corporate Affairs si Financiar erau la un nivel mai mare decat cel de marketing, anul acesta middle managementul din marketing are un nivel salarial mai mare, fiind urmat indeaproape de IT, resurse umane si financiar", a declarat pentru Business Standard Oana Botolan Datki, country manager al Consulteam. Explicatia pentru aceasta rocada consta in rolul marketingului de criza.
"Rolul directorilor de marketing s-a schimbat major in criza. Pana acum, stateau pe bugete foarte mari, iar treaba era usoara. Din momentul in care bugetele s-au taiat, ei au trebuit sa inventeze modalitati noi de promovare, au fost nevoiti sa devina creativi", explica Dan Berteanu, general manager al firmei Talent Stream. Potrivit acestuia, directorii de marketing sunt esentiali in perioada de criza si pentru ca de ei depinde modul in care firma comunica vestile proaste in exterior si in interior. "Cei care lucreaza in marketing au multe batai de cap acum pentru a reusi sa protejeze compania de o imagine nefavorabila", spune Berteanu. In opinia acestuia, rolul marketingului va fi, si in continuare, la fel de important, din punctul de vedere al comunicarii unei imagini in exterior - firmele vor trebui sa transmita semnale ca sunt ok, ca au inceput sa-si revina dupa o perioada mai grea.
"Sunt trei lucruri esentiale pe care trebuie sa le faca marketingul in aceasta perioada. Primul: sa identifice clar cum se pozitioneaza firma si produsele ei pe piata si sa-i directioneze pe cei de la vanzari in ce sens trebuie sa mearga. Al doilea: sa faca prospecte de tip «business intelligence», adica sa vada miscarile competitorilor si sa gandeasca strategii de contraatac. Al treilea lucru: sa creeze mesaje promotionale cu privire la produse si sa le transmita oamenilor de vanzari", arata Berteanu.
Potrivit studiului Mercer pentru 2009, cresterile salariale pentru posturile de management din departamentele de marketing au fost de circa 12%, in conditiile in care, la nivelul intregii piete, cresterea a fost de aproximativ 6%. Studiul cuprinde doar companii mari si multinationale, din FMCG si IT.
"Marja intre care se incadreaza salariul pe care il primesc directorii de marketing este de 2.500 de euro lunar net, in companiile mici, si 5.000 de euro lunar, in companii multinationale. Salariile pentru directorii de marketing nu au scazut fata de anul trecut. Poate la nivel de middle si entry s-au diminuat, dar nu si la acest nivel", spune Mihaela Damian, managing partner al firmei de headhunting Stanton Chase Romania.
Integral in Business Standard
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024