Cine face bani in anul de criza 2009

Data publicarii: 13-10-2009 | Afaceri

Norocul de a activa pe o piata cu cerere rigida, dar si planurile de restructurare au determinat mai multe companii sa isi creasca profiturile fata de 2008, in pofida caderii masive a economiei. Cel mai mult par sa sfideze criza industria farmaceutica si cea alimentara, noteaza Cotidianul.

In industria serviciilor medicale private, Medlife, liderul pietei, a consemnat un profit de 11 milioane de lei in primele sase luni ale acestui an. Totodata, cifra de afaceri a companiei a ajuns la 43 de milioane de lei, in crestere cu 52% fata de perioada similara a anului trecut. Rezultatele sunt explicate de directorul de vanzari Ciprian Ciobanu: "Ascensiunea s-a datorat segmentului corporate, unde am reusit sa atragem clienti mari in dauna concurentei". Totodata, compania a consemnat o apreciere cu 24% a numarului total de pacienti, iar incasarile pe persoana au crescut.
 
In industria farmaceutica, grupul A&D Pharma, care se ocupa cu distributie, servicii de marketing si vanzare de medicamente, a inregistrat in primul semestru un profit net de 9,17 milioane de euro, in crestere de aproape zece ori fata de cel consemnat in perioada similara a anului trecut.

Ca masuri anticriza in primele sase luni ale anului, A&D Pharma a inchis patru farmacii Sensiblu, a deschis alte doua si a relocat una.
 
Tot in primele sase luni ale acestui an, Albalact, jucator important in industria de produse lactate, si-a triplat profitul, pana la peste 2,8 milioane de lei. Potrivit oficialilor Albalact, oamenii cumpara la fel de multe lactate, dar s-au orientat spre produse de baza ieftine, fapt care a avantajat Albalact. Totodata, societatea Industrializarea Laptelui Dambovita, detinatoarea marcii Natura, a obtinut in primele sase luni ale anului in curs un profit net in crestere cu 1,2%, la 931.000 de lei.
 
Pe segmentul de bauturi, producatorul de apa minerala Apemin Tusnad, unul dintre principalii jucatori din piata, a obtinut in primele sase luni un profit brut de circa 3,1 milioane de lei, de 2,47 ori mai mare fata de aceeasi perioada a anului trecut. Una dintre masurile anticriza luate a fost reducerea numarului de angajati cu 8%, pana la 180, la inceputul anului.
 
Desi segmentul IT&C a fost puternic afectat de criza, producatorul de software TotalSoft a inregistrat o crestere a EBIDTA (profitul inainte de dobanzi, rate, depreciere si amortizare) de peste 35%, la 2,5 milioane de euro, in perioada ianuarie-iunie a acestui an. Printre masurile de conservare a castigului luate de TotalSoft se numara decizia de inghetare a salariilor pana la momentul in care compania va sti care ii sunt perspectivele. Cresterea nu s-a bazat pe contracte noi, ci pe baza mare de clienti ai companiei.
 
In industria bancara, unul dintre domeniile grav afectate de criza, UniCredit Tiriac Bank, a consemnat in primul semestru al acestui an un profit net de 181 de milioane de lei, cu 2% mai mare comparativ cu perioada similara din 2008. "Ne-am concentrat pe cresterea nivelului lichiditatii si pe echilibrarea raportului intre credite si depozite, continuand creditarea", a declarat Rasvan Radu, presedinte executiv al UniCredit Tiriac Bank. Si Eximbank a obtinut, dupa primele opt luni, un profit brut de 130 de milioane de lei, de aproape 1,4 ori mai mare decat rezultatul raportat pentru intregul an trecut. Majorarea profitului a fost rezultatul reducerii costurilor de personal, stoparii temporare a investitiilor si al reducerii costurilor de protocol.

Integral in Cotidianul

Ultimele stiri pe BankNews.ro:
Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG