Cum au ajuns clientii sa urasca bancile?
Data publicarii: 14-06-2011 | Finante-Banci
"Dar de ce vrei sa dai inapoi creditul mai repede, sa-l rambursezi anticipat?", a fost intrebarea unui presedinte de banca catre un client. Un client bun platnic, constiincios, fara intarzieri la plata, cu frica sa nu ajunga dator vandut.
In schimb, el, clientul, a avut doar cateva intrebari legate de contractul de imprumut. Adica intrebarile uzuale ale clientilor: "De unde a aparut acest comision, pentru ca inainte nu era?". "Asa e, aveti dreptate, inainte nu era, dar e acum. Stiti, banca a adoptat un nou plan de tarife si comisioane si aveti 5 lei pe luna sau 2 euro la contul in euro, comision de administrare!"
Pentru ca in contractul de credit isi rezerva dreptul sa faca aceste modificari. Paragraful 100 nu stiu cat. Dar e mult 5 lei pe luna, te intreba din priviri ofiterul de credit? 60 lei pe an, 600 de lei in zece ani, 1.200 lei in 20 de ani, asta daca nu se mai modifica odata? Nici nu stii ce sa spui. Daca nu-i platesti, poti sa fii sigur ca la un moment dat esti trimis in baza restantierilor si iti trebuie multe luni, multe drumuri si multi nervi sa iesi de acolo! scrie Ziarul Financiar
Din pacate, in tot acest dialog, monolog al absurdului de multe ori, marea majoritate a clientilor, persoane fizice, au capatat o ura puternica fata de banci. Si nu cred ca exista cineva care sa nu vrea sa dea banii inapoi mai repede, sa scape de credit, ca sa nu mai aiba de-a face cu bancile. Nu cu creditul in sine! Sau altii care prefera sa stea cu chirie decat sa ia credit de la banca pentru a-si cumpara un apartament, cu toate ca ar iesi mai ieftin. In lipsa creditelor, nicio economie nu poate urca sustinut si sa-si imbunatateasca nivelul de trai.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025