Ce ascunde introducerea marcii de stat pe bijuterii

Data publicarii: 25-04-2013 | Finante-Banci

Proiectul de Lege pentru modificarea si completarea OUG nr. 190/2000, prin care este vizata aplicarea marcii de stat in cadrul tuturor operatiunilor cu metale si pietre pretioase, are drept consecinta un cumul de efecte negative, care se rasfrang asupra mediului economic de profil, asupra bugetului de stat si la nivelul consumatorilor

Noul proiect de lege vizeaza, pe de o parte, extinderea regimului de autorizare a operatiunilor cu metale si pietre pretioase, astfel incat prestatorii de servicii din alte state membre UE sa poata efectua asemenea operatiuni pe teritoriul Romaniei, deziderat impus de transpunerea Directivei nr. 123/2006, iar pe de alta parte, schimbarea sistemului de marcare a bijuteriilor, fapt neimpus de normele europene si nici de realitatile romanesti.

Prin proiectul de lege mentionat, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) vizeaza introducerea "Marcii de stat - marca oficiala, protejata prin lege, care se aplica pe obiectele din metale pretioase de catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, ca autoritate competenta, inainte de punerea pe piata nationala a acestora." In legislatia actuala, marcarea metalelor pretioase reprezinta operatiunea de atestare a continutului de metal pretios fin, prin aplicarea marcii de titlu, a marcii de garantie proprie a producatorului intern, a importatorului si/sau a vanzatorului cu amanuntul ori, dupa caz, a marcii de certificare.

Integral in Capital.ro