Ce ascunde introducerea marcii de stat pe bijuterii
Data publicarii: 25-04-2013 | Finante-Banci
Proiectul de Lege pentru modificarea si completarea OUG nr. 190/2000, prin care este vizata aplicarea marcii de stat in cadrul tuturor operatiunilor cu metale si pietre pretioase, are drept consecinta un cumul de efecte negative, care se rasfrang asupra mediului economic de profil, asupra bugetului de stat si la nivelul consumatorilor
Noul proiect de lege vizeaza, pe de o parte, extinderea regimului de autorizare a operatiunilor cu metale si pietre pretioase, astfel incat prestatorii de servicii din alte state membre UE sa poata efectua asemenea operatiuni pe teritoriul Romaniei, deziderat impus de transpunerea Directivei nr. 123/2006, iar pe de alta parte, schimbarea sistemului de marcare a bijuteriilor, fapt neimpus de normele europene si nici de realitatile romanesti.
Prin proiectul de lege mentionat, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) vizeaza introducerea "Marcii de stat - marca oficiala, protejata prin lege, care se aplica pe obiectele din metale pretioase de catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, ca autoritate competenta, inainte de punerea pe piata nationala a acestora." In legislatia actuala, marcarea metalelor pretioase reprezinta operatiunea de atestare a continutului de metal pretios fin, prin aplicarea marcii de titlu, a marcii de garantie proprie a producatorului intern, a importatorului si/sau a vanzatorului cu amanuntul ori, dupa caz, a marcii de certificare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional