Ikea se extinde in Serbia
Data publicarii: 09-03-2016 | EconomieIkea vrea sa inceapa in urmatoarele saptamani constructia la primul sau magazin din Serbia, dupa sapte ani de intarzieri cauzate de procedurile birocratice, a anuntat, miercuri, Vladislav Lalic, directorul pentru Europa de Sud-Est al celui mai mare distribuitor mondial de mobila, transmite Reuters.
Serbia, care a demarat recent negocierile de aderare la Uniunea Europeană, a modificat în ultimii ani o serie de legi pentru a îmbunătăți climatul de afaceri și a acordat subvenții investitorilor, pentru a stimula creșterea economiei și a combate șomajului, care a urcat la 17,3%.
Dar Ikea, care ar urma să creeze 300 de locuri de muncă și să investească 70 milioane de euro în Serbia, s-a confruntat cu obstacole birocratice, înainte de a obține anul trecut permisul de construcție. Vladislav Lalic, directorul pentru Europa de Sud-Est al Ikea, s-a plâns că au existat numeroase probleme legate de "ineficiența masivă a procedurilor administrative".
Magazinul Ikea va fi finalizat până la începutul anului viitor într-o suburbie a capitalei Belgrad, a anunțat Lalic.
Economia Serbiei a crescut anul trecut cu 0,8%, iar Guvernul se așteaptă la un avans de 1,8% în acest an
În anul financiar încheiat la 31 august 2015, veniturile Ikea au urcat cu 11,5%, la 32,7 miliarde de euro, în timp ce profitul net s-a situat la 3,5 miliarde de euro.
Ikea Group, care operează majoritatea centrelor Ikea pe plan global, are ca obiectiv vânzări anuale de 50 miliarde de euro până în 2020, prin extinderea rețelei de magazine, a ofertelor online și lansarea de noi colecții. De asemenea, marile piețe emergente, inclusiv India, ar urma să fie o sursă importantă de majorare a veniturilor grupului suedez.
Retailerul, ale cărui vânzări sunt considerate un barometru al consumului mondial, are 315 de magazine în 28 de țări, cele mai mari piețe ale sale fiind Germania, SUA și Franța.
Magazinul Ikea din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a țară, pe 21 martie 2007. Până în luna martie 2010, a fost operat în sistem de franciză locală, iar după aceea Ikea România a devenit parte din Ikea Group.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial