Studiu ING: Cu ocazia sărbătorilor de iarnă, românii se așteaptă să cheltuiască mai puțin în acest an
Data publicarii: 23-11-2020 | EconomiePotrivit unui sondaj realizat de ING în cinci țări europene (România, Polonia, Spania, Olanda și Germania), românii se află pe primul loc alături de spanioli în ceea ce privește intenția de a reduce cheltuielile de sărbători în această iarnă. Peste 60% dintre concetățeni susțin că plănuiesc să cheltuiască mai puțin în acest an cu ocazia Crăciunului și a Anului Nou.
„Spre deosebire de alți ani, sărbătorile de iarnă vor evidenția, cel mai probabil, două fenomene distincte: pe de o parte, intenția de raționalizare a cheltuielilor și de sporire a economisirii - un lucru absolut firesc având în vedere că traversăm o perioadă marcată de incertitudine, iar, pe de altă parte, migrarea tot mai accentuată către cumpărăturile online. Tendința de gestionare mai atentă a finanțelor personale este confirmată și de datele aferente primelor nouă luni ale acestui an care arată o dinamică superioară a economisirii, iar această atitudine mai precaută cu privire la cheltuieli va fi continuată și în perioada sărbătorilor.
În cazul vânzărilor online, accelerarea acestora a venit atât ca răspuns la restricțiile de mobilitate impuse în acest an. România rămâne printre foarte puținele țări din Europa unde vânzările online au continuat să crească în fiecare lună după ridicarea restricțiilor de mobilitate, ceea ce confirmă deschiderea pe care o au românii față de cumpărăturile online și, prin extensie, față de cele mai noi opțiuni digitale de plată”, a declarat Valentin Tătaru, economist în cadrul ING Bank România.
Unul dintre cei mai importanți factori în decizia de cumpărare îl reprezintă prețul cadourilor de sărbători. 53% dintre respondenții români sunt hotărâți să cheltuie mai puțin din acest punct de vedere, în acest an. La polul opus sunt olandezii care vor lua o decizie asemănătoare în proporție de doar 23%.
Pe de altă parte, în ceea ce privește metoda de plată, peste 60% dintre români admit că vor plăti pentru cadourile de iarnă și alte cheltuieli aferente din veniturile proprii, doar 21% susținând că vor apela la cardurile de credit în vreme ce 14% se așteaptă să apeleze la conturile de economii.
Cum și călătoriile au devenit din ce în ce mai greu de efectuat în această perioadă, o parte dintre concetățeni susțin că vor economisi acești bani (14%) în vreme ce alții (6%) se așteaptă să-și suplimenteze fondurile destinate cadourilor cu banii care altminteri erau utilizați pentru deplasări.
„Spre deosebire de alți ani, sărbătorile de iarnă vor evidenția, cel mai probabil, două fenomene distincte: pe de o parte, intenția de raționalizare a cheltuielilor și de sporire a economisirii - un lucru absolut firesc având în vedere că traversăm o perioadă marcată de incertitudine, iar, pe de altă parte, migrarea tot mai accentuată către cumpărăturile online. Tendința de gestionare mai atentă a finanțelor personale este confirmată și de datele aferente primelor nouă luni ale acestui an care arată o dinamică superioară a economisirii, iar această atitudine mai precaută cu privire la cheltuieli va fi continuată și în perioada sărbătorilor.
În cazul vânzărilor online, accelerarea acestora a venit atât ca răspuns la restricțiile de mobilitate impuse în acest an. România rămâne printre foarte puținele țări din Europa unde vânzările online au continuat să crească în fiecare lună după ridicarea restricțiilor de mobilitate, ceea ce confirmă deschiderea pe care o au românii față de cumpărăturile online și, prin extensie, față de cele mai noi opțiuni digitale de plată”, a declarat Valentin Tătaru, economist în cadrul ING Bank România.
Unul dintre cei mai importanți factori în decizia de cumpărare îl reprezintă prețul cadourilor de sărbători. 53% dintre respondenții români sunt hotărâți să cheltuie mai puțin din acest punct de vedere, în acest an. La polul opus sunt olandezii care vor lua o decizie asemănătoare în proporție de doar 23%.
Pe de altă parte, în ceea ce privește metoda de plată, peste 60% dintre români admit că vor plăti pentru cadourile de iarnă și alte cheltuieli aferente din veniturile proprii, doar 21% susținând că vor apela la cardurile de credit în vreme ce 14% se așteaptă să apeleze la conturile de economii.
Cum și călătoriile au devenit din ce în ce mai greu de efectuat în această perioadă, o parte dintre concetățeni susțin că vor economisi acești bani (14%) în vreme ce alții (6%) se așteaptă să-și suplimenteze fondurile destinate cadourilor cu banii care altminteri erau utilizați pentru deplasări.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI