86% dintre afacerile de familie anticipează că, până în 2022, ratele de creștere vor reveni la nivelul anterior pandemiei
Data publicarii: 23-02-2021 | EconomiePotrivit sondajului „Family Business Survey” realizat de PwC la nivel global, proprietarii afacerilor mici de familie sunt optimiști cu privire la evoluția companiilor pe care le conduc în perioada imediat următoare, 88% dintre aceștia anticipând o revenire la ratele de creștere de dinainte de pandemie până în anul 2022. Sunt estimări cât se poate de optimiste în contextul în care în plină criză sanitară, doar 28% dintre respondenți au prevăzut creșteri ale vânzărilor pentru acest an, în vreme ce 46% s-au așteptat la scăderi.
”Pandemia a fost un adevărat test de rezistență pentru companiile din toate sectoarele. Afacerile de familie mari au rezistat relativ bine și s-au adaptat situației, iar acum majoritatea privesc viitorul cu încredere. Totuși sunt două direcții strategice pe care acestea trebuie să continue să le îmbunătățească în perioada următoare: transformarea digitală și strategia de sustenabilitate, proiecte sociale și de mediu”, a declarat Mihai Anița, Partener PwC România.
Impactul pandemiei asupra vânzărilor a fost resimțit inegal între diferitele sectoare ale economiei. Evident, cele ale ospitalității și ale agrementului au fost cele mai puternic afectate, 84% dintre respondenții din acest domeniu anticipând scăderi ale afacerilor. În același top urmează industria auto cu 64% respectiv cea de divertisment și mass-media cu 63%.
Cât privește măsurile luate de angajatori în perioada pandemiei, 80% dintre respondenți le-au permis angajaților lor să lucreze de acasă în vreme ce 20% dintre aceștia și-au redefinit producția pentru a răspunderii cererii pe timp de pandemie. În același timp, doar 20% dintre companiile mici de familie au fost nevoite să apeleze la capital suplimentar în vreme ce o treime au fost nevoite să reducă dividendele. Pe de altă parte, privind în perspectivă, 80% dintre afacerile de familie intenționează să își diversifice portofoliul ori să se extindă pe noi piețe de desfacere.
De altfel extinderea pe noi piețe se află și pe primul loc în topul priorităților pentru următorii doi ani (55%). Topul este completat de îmbunătățirea capacităților digitale (52%), lansarea de noi produse sau servicii (50%), utilizarea într-o măsură mai mare a noilor tehnologii (49%) respectiv regândirea modelului de afaceri (39%).
Sondajul Pwc Global Family Business Survey se află deja la cea de-a zecea ediție, fiind realizat în acest an în rândul a 2801 lideri de afaceri de familie din 87 de teritorii printre care si România. Datele pentru țara noastră vor fi publicate în curând. Aflat la a zecea ediție, sondajul PwC Global Family Business Survey a fost realizat în rândul a 2.801 lideri de afaceri de familie din 87 de teritorii, inclusiv România. Datele pentru România vor fi publicate în perioada următoare.
”Pandemia a fost un adevărat test de rezistență pentru companiile din toate sectoarele. Afacerile de familie mari au rezistat relativ bine și s-au adaptat situației, iar acum majoritatea privesc viitorul cu încredere. Totuși sunt două direcții strategice pe care acestea trebuie să continue să le îmbunătățească în perioada următoare: transformarea digitală și strategia de sustenabilitate, proiecte sociale și de mediu”, a declarat Mihai Anița, Partener PwC România.
Impactul pandemiei asupra vânzărilor a fost resimțit inegal între diferitele sectoare ale economiei. Evident, cele ale ospitalității și ale agrementului au fost cele mai puternic afectate, 84% dintre respondenții din acest domeniu anticipând scăderi ale afacerilor. În același top urmează industria auto cu 64% respectiv cea de divertisment și mass-media cu 63%.
Cât privește măsurile luate de angajatori în perioada pandemiei, 80% dintre respondenți le-au permis angajaților lor să lucreze de acasă în vreme ce 20% dintre aceștia și-au redefinit producția pentru a răspunderii cererii pe timp de pandemie. În același timp, doar 20% dintre companiile mici de familie au fost nevoite să apeleze la capital suplimentar în vreme ce o treime au fost nevoite să reducă dividendele. Pe de altă parte, privind în perspectivă, 80% dintre afacerile de familie intenționează să își diversifice portofoliul ori să se extindă pe noi piețe de desfacere.
De altfel extinderea pe noi piețe se află și pe primul loc în topul priorităților pentru următorii doi ani (55%). Topul este completat de îmbunătățirea capacităților digitale (52%), lansarea de noi produse sau servicii (50%), utilizarea într-o măsură mai mare a noilor tehnologii (49%) respectiv regândirea modelului de afaceri (39%).
Sondajul Pwc Global Family Business Survey se află deja la cea de-a zecea ediție, fiind realizat în acest an în rândul a 2801 lideri de afaceri de familie din 87 de teritorii printre care si România. Datele pentru țara noastră vor fi publicate în curând. Aflat la a zecea ediție, sondajul PwC Global Family Business Survey a fost realizat în rândul a 2.801 lideri de afaceri de familie din 87 de teritorii, inclusiv România. Datele pentru România vor fi publicate în perioada următoare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă
- Studiu Deloitte: cheltuielile de sarbatori se mentin, in acest sezon, la nivelul de anul trecut, chiar daca 73% dintre cumparatori se asteapta la scumpiri, iar 37% au o situatie financiara mai precara
- Studiu Deloitte: companiile din majoritatea sectoarelor directioneaza mai mult de jumatate din bugetul de marketing catre activitati din mediul digital
- Bringo, cel mai nou chirias al cladirii Eminescu Offices dezvoltat de Akcent Development
- EY România: Indemnizațiile membrilor CA, directorilor și administratorilor impozitate ca salarii ori ca activitate cu TVA? - punct de vedere