86% dintre afacerile de familie anticipează că, până în 2022, ratele de creștere vor reveni la nivelul anterior pandemiei
Data publicarii: 23-02-2021 | EconomiePotrivit sondajului „Family Business Survey” realizat de PwC la nivel global, proprietarii afacerilor mici de familie sunt optimiști cu privire la evoluția companiilor pe care le conduc în perioada imediat următoare, 88% dintre aceștia anticipând o revenire la ratele de creștere de dinainte de pandemie până în anul 2022. Sunt estimări cât se poate de optimiste în contextul în care în plină criză sanitară, doar 28% dintre respondenți au prevăzut creșteri ale vânzărilor pentru acest an, în vreme ce 46% s-au așteptat la scăderi.
”Pandemia a fost un adevărat test de rezistență pentru companiile din toate sectoarele. Afacerile de familie mari au rezistat relativ bine și s-au adaptat situației, iar acum majoritatea privesc viitorul cu încredere. Totuși sunt două direcții strategice pe care acestea trebuie să continue să le îmbunătățească în perioada următoare: transformarea digitală și strategia de sustenabilitate, proiecte sociale și de mediu”, a declarat Mihai Anița, Partener PwC România.
Impactul pandemiei asupra vânzărilor a fost resimțit inegal între diferitele sectoare ale economiei. Evident, cele ale ospitalității și ale agrementului au fost cele mai puternic afectate, 84% dintre respondenții din acest domeniu anticipând scăderi ale afacerilor. În același top urmează industria auto cu 64% respectiv cea de divertisment și mass-media cu 63%.
Cât privește măsurile luate de angajatori în perioada pandemiei, 80% dintre respondenți le-au permis angajaților lor să lucreze de acasă în vreme ce 20% dintre aceștia și-au redefinit producția pentru a răspunderii cererii pe timp de pandemie. În același timp, doar 20% dintre companiile mici de familie au fost nevoite să apeleze la capital suplimentar în vreme ce o treime au fost nevoite să reducă dividendele. Pe de altă parte, privind în perspectivă, 80% dintre afacerile de familie intenționează să își diversifice portofoliul ori să se extindă pe noi piețe de desfacere.
De altfel extinderea pe noi piețe se află și pe primul loc în topul priorităților pentru următorii doi ani (55%). Topul este completat de îmbunătățirea capacităților digitale (52%), lansarea de noi produse sau servicii (50%), utilizarea într-o măsură mai mare a noilor tehnologii (49%) respectiv regândirea modelului de afaceri (39%).
Sondajul Pwc Global Family Business Survey se află deja la cea de-a zecea ediție, fiind realizat în acest an în rândul a 2801 lideri de afaceri de familie din 87 de teritorii printre care si România. Datele pentru țara noastră vor fi publicate în curând. Aflat la a zecea ediție, sondajul PwC Global Family Business Survey a fost realizat în rândul a 2.801 lideri de afaceri de familie din 87 de teritorii, inclusiv România. Datele pentru România vor fi publicate în perioada următoare.
”Pandemia a fost un adevărat test de rezistență pentru companiile din toate sectoarele. Afacerile de familie mari au rezistat relativ bine și s-au adaptat situației, iar acum majoritatea privesc viitorul cu încredere. Totuși sunt două direcții strategice pe care acestea trebuie să continue să le îmbunătățească în perioada următoare: transformarea digitală și strategia de sustenabilitate, proiecte sociale și de mediu”, a declarat Mihai Anița, Partener PwC România.
Impactul pandemiei asupra vânzărilor a fost resimțit inegal între diferitele sectoare ale economiei. Evident, cele ale ospitalității și ale agrementului au fost cele mai puternic afectate, 84% dintre respondenții din acest domeniu anticipând scăderi ale afacerilor. În același top urmează industria auto cu 64% respectiv cea de divertisment și mass-media cu 63%.
Cât privește măsurile luate de angajatori în perioada pandemiei, 80% dintre respondenți le-au permis angajaților lor să lucreze de acasă în vreme ce 20% dintre aceștia și-au redefinit producția pentru a răspunderii cererii pe timp de pandemie. În același timp, doar 20% dintre companiile mici de familie au fost nevoite să apeleze la capital suplimentar în vreme ce o treime au fost nevoite să reducă dividendele. Pe de altă parte, privind în perspectivă, 80% dintre afacerile de familie intenționează să își diversifice portofoliul ori să se extindă pe noi piețe de desfacere.
De altfel extinderea pe noi piețe se află și pe primul loc în topul priorităților pentru următorii doi ani (55%). Topul este completat de îmbunătățirea capacităților digitale (52%), lansarea de noi produse sau servicii (50%), utilizarea într-o măsură mai mare a noilor tehnologii (49%) respectiv regândirea modelului de afaceri (39%).
Sondajul Pwc Global Family Business Survey se află deja la cea de-a zecea ediție, fiind realizat în acest an în rândul a 2801 lideri de afaceri de familie din 87 de teritorii printre care si România. Datele pentru țara noastră vor fi publicate în curând. Aflat la a zecea ediție, sondajul PwC Global Family Business Survey a fost realizat în rândul a 2.801 lideri de afaceri de familie din 87 de teritorii, inclusiv România. Datele pentru România vor fi publicate în perioada următoare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare