Sondaj: Aproape 88% dintre angajatii din Romania cred ca birourile vor exista si in viitor
Data publicarii: 04-06-2021 | EconomiePotrivit unui sondaj realizat recent de Genesis Property în rândul a peste 1100 de angajați din toată țara, după un an și jumătate de lucru în mare parte de la distanță, românii cred în continuare că biroul va avea un rol important în viața lor și în perioada care va urma pandemiei de Covid-19. De altfel, 88% dintre aceștia cred că biroul va exista și în viitor, cei mai mulți așteptându-se însă la o transformare a acestor spații.
Peste 60% dintre cei care au răspuns la studiul genesis Property cred că este în continuare important să existe spații dedicate pentru birouri, cu mențiunea că acestea ar trebui să devină mai degrabă spații multifuncționale unde să poată lucra în echipă dar și să se relaxeze ori să interacționeze cu colegii. Astfel, aproape 37% dintre aceștia își doresc ca spațiile de birouri să fie regândite astfel încât acestea să includă spații de colaborare și socializare, în condiții de siguranță. De asemenea, 34% se așteaptă ca în viitorul apropiat spațiile de birouri să adopte modelul de coworking, conceput în mod special pentru a susține munca în echipă, creativitatea și interacțiunea dintre angajați.
Alți 30% dintre respondenți sunt de părere că pe termen lung, birourile vor evolua în ecosisteme care vor combina utilizarea spațiilor rezidențiale, de lucru și de ospitalitate. La polul opus se află cei care cred că birourile vor rămâne neschimbate în perioada post-pandemie, ponderea acestora fiind de 27%. Un mic procent de 12% dintre respondenți cred că în viitor, majoritatea dintre noi vom putea numi birou orice loc din afara casei în care putem lucra.
„Pandemia a schimbat percepția oamenilor despre birouri și așteptările pentru biroul lor post-pandemic. Angajații nu vor să se întoarcă la birou doar pentru a lucra, în spații neadaptate viitorului și cu program fix, ci vor mai degrabă un loc cu facilități noi unde să socializeze, să fie mai creativi și să poată colabora cu colegii. Biroul viitorului va fi un loc al unei interacțiuni umane complexe, pe mai multe paliere, care să susțină acțiunile inovatoare, cu o mare valoare adăugată. Desigur, oamenii așteaptă și măsuri sanitare care să vizeze atenuarea efectelor pandemiei, măsuri pe care le-am inclus și noi în standardul IMMUNE Building Standard™ (IMMUNE™), tocmai pentru a oferi acestora încredere și confort”, spune Ștefan Tudos, vicepreședinte în cadrul Genesis Property, responsabil de administrarea portofoliului de clienți.
Sondajul Genesis Property privind percepția angajaților cu privire la viitorul birourilor a fost desfășurat de-a lungul lunilor februarie și martie prin intermediul platformei iVox pe un eșantion total de 1183 de respondenți. 9 din 10 angajați care au răspuns la acest sondaj sunt angajați full time, 60% au vârsta cuprinsă între 25 și 40 de ani în vreme ce procentul de femei este de 59%.
Peste 60% dintre cei care au răspuns la studiul genesis Property cred că este în continuare important să existe spații dedicate pentru birouri, cu mențiunea că acestea ar trebui să devină mai degrabă spații multifuncționale unde să poată lucra în echipă dar și să se relaxeze ori să interacționeze cu colegii. Astfel, aproape 37% dintre aceștia își doresc ca spațiile de birouri să fie regândite astfel încât acestea să includă spații de colaborare și socializare, în condiții de siguranță. De asemenea, 34% se așteaptă ca în viitorul apropiat spațiile de birouri să adopte modelul de coworking, conceput în mod special pentru a susține munca în echipă, creativitatea și interacțiunea dintre angajați.
Alți 30% dintre respondenți sunt de părere că pe termen lung, birourile vor evolua în ecosisteme care vor combina utilizarea spațiilor rezidențiale, de lucru și de ospitalitate. La polul opus se află cei care cred că birourile vor rămâne neschimbate în perioada post-pandemie, ponderea acestora fiind de 27%. Un mic procent de 12% dintre respondenți cred că în viitor, majoritatea dintre noi vom putea numi birou orice loc din afara casei în care putem lucra.
„Pandemia a schimbat percepția oamenilor despre birouri și așteptările pentru biroul lor post-pandemic. Angajații nu vor să se întoarcă la birou doar pentru a lucra, în spații neadaptate viitorului și cu program fix, ci vor mai degrabă un loc cu facilități noi unde să socializeze, să fie mai creativi și să poată colabora cu colegii. Biroul viitorului va fi un loc al unei interacțiuni umane complexe, pe mai multe paliere, care să susțină acțiunile inovatoare, cu o mare valoare adăugată. Desigur, oamenii așteaptă și măsuri sanitare care să vizeze atenuarea efectelor pandemiei, măsuri pe care le-am inclus și noi în standardul IMMUNE Building Standard™ (IMMUNE™), tocmai pentru a oferi acestora încredere și confort”, spune Ștefan Tudos, vicepreședinte în cadrul Genesis Property, responsabil de administrarea portofoliului de clienți.
Sondajul Genesis Property privind percepția angajaților cu privire la viitorul birourilor a fost desfășurat de-a lungul lunilor februarie și martie prin intermediul platformei iVox pe un eșantion total de 1183 de respondenți. 9 din 10 angajați care au răspuns la acest sondaj sunt angajați full time, 60% au vârsta cuprinsă între 25 și 40 de ani în vreme ce procentul de femei este de 59%.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă
- Studiu Deloitte: cheltuielile de sarbatori se mentin, in acest sezon, la nivelul de anul trecut, chiar daca 73% dintre cumparatori se asteapta la scumpiri, iar 37% au o situatie financiara mai precara
- Studiu Deloitte: companiile din majoritatea sectoarelor directioneaza mai mult de jumatate din bugetul de marketing catre activitati din mediul digital
- Bringo, cel mai nou chirias al cladirii Eminescu Offices dezvoltat de Akcent Development
- EY România: Indemnizațiile membrilor CA, directorilor și administratorilor impozitate ca salarii ori ca activitate cu TVA? - punct de vedere