Studiu Deloitte: bugetele pentru activitatile de marketing digital vor creste cu aproape 15% pana la sfarsitul anului 2021, iar publicitatea traditională va scadea usor
Data publicarii: 03-11-2021 | EconomieConform celei mai recente ediții a studiului Deloitte Chief Marketing Officer, bugetele destinate activităților de marketing digital vor crește cu aproximativ 15% până la finele acestui an, revenind astfel la nivelurile de creștere preconizate în perioada care a precedat pandemia de Covid-19. În același timp, publicitatea tradițională își continuă tendința de descreștere, înregistrând o scădere de 1% în anul 2021. Studiul scoate în evidență în același timp faptul că marketingul digital a devenit unul dintre cei mai importanți piloni pentru rezultatele companiilor la nivel global în această perioadă de pandemie. În toate sectoarele, ponderea contribuției activităților de marketing digital la performanțele companiilor a crescut cu 33% pe parcursul anului trecut.
Dintre principalele activități de marketing digital în care au investit companiile în ultima perioadă remarcăm optimizarea paginilor web (74%), promovarea pe canalele digitale și în motoarele de căutare (65%) sau marketingul direct pe canalele digitale (57%). Cele mai performante industrii din punct de vedere al investițiilor făcute în dezvoltarea și optimizarea site-urilor web sunt serviciile destinate persoanelor fizice și transporturile. În același timp, companiile din sectoare precum cel al bunurilor de larg consum, tehnologie și farmaceutică au investit mai mult în promovarea pe canalele digitale și în motoarele de căutare dar și în marketingul digital direct.
De asemenea, potrivit studiului Deloitte amintit mai sus, bugetele de marketing alocate pentru promovarea companiilor sau a serviciilor pe dispozitive mobile și social media au crescut față de anul trecut de la 14% la 19% în cazul dispozitivelor mobile, respectiv de la 13% la 19% în cazul social media, procente calculate din totalul bugetelor alocate activităților de marketing digital. Mia mult, specialiștii de marketing care au participat la studiu estimează o creștere de până la 36% în următorii cinci ani în cazul promovării pe mobil, respectiv de 25% înb cazul social media. Reamintim că discutăm despre procente calculate din totalul bugetelor alocate pentru marketingul digital și de această dată. Industria energetică și companiile din domeniul farmaceutic alocă cei mai multe fonduri pentru promovarea pe rețelele sociale în vreme ce companiile specializate în servicii destinate persoanelor fizice dar și cele din industria de transport, preferă ca principal canal de promovare dispozitivul mobil.
„În contextul în care activitățile de marketing digital au luat amploare în timpul pandemiei de COVID-19, este momentul ca specialiștii din domeniu să treacă la nivelul următor și să își dezvolte strategia prin valorificarea canalelor digitale și prin utilizarea datelor cu scopul de a crea experiențe personalizate pentru clienți. Studiul subliniază că organizațiile ar trebui să apeleze în continuare la tactici și strategii variate, cum ar fi: să se concentreze pe dezvoltarea de interfețe digitale pentru a îmbunătăți interacțiunea cu clienții, să integreze utilizarea de date pentru a cunoaște cât mai bine comportamentul clientului, să construiască parteneriate și să investească în cele mai noi tehnologii de automatizare pentru a comunica eficient cu clienții în mediul virtual”, a spus Ruxandra Băndilă, Director Marketing și Business Development, Deloitte România.
Dintre principalele activități de marketing digital în care au investit companiile în ultima perioadă remarcăm optimizarea paginilor web (74%), promovarea pe canalele digitale și în motoarele de căutare (65%) sau marketingul direct pe canalele digitale (57%). Cele mai performante industrii din punct de vedere al investițiilor făcute în dezvoltarea și optimizarea site-urilor web sunt serviciile destinate persoanelor fizice și transporturile. În același timp, companiile din sectoare precum cel al bunurilor de larg consum, tehnologie și farmaceutică au investit mai mult în promovarea pe canalele digitale și în motoarele de căutare dar și în marketingul digital direct.
De asemenea, potrivit studiului Deloitte amintit mai sus, bugetele de marketing alocate pentru promovarea companiilor sau a serviciilor pe dispozitive mobile și social media au crescut față de anul trecut de la 14% la 19% în cazul dispozitivelor mobile, respectiv de la 13% la 19% în cazul social media, procente calculate din totalul bugetelor alocate activităților de marketing digital. Mia mult, specialiștii de marketing care au participat la studiu estimează o creștere de până la 36% în următorii cinci ani în cazul promovării pe mobil, respectiv de 25% înb cazul social media. Reamintim că discutăm despre procente calculate din totalul bugetelor alocate pentru marketingul digital și de această dată. Industria energetică și companiile din domeniul farmaceutic alocă cei mai multe fonduri pentru promovarea pe rețelele sociale în vreme ce companiile specializate în servicii destinate persoanelor fizice dar și cele din industria de transport, preferă ca principal canal de promovare dispozitivul mobil.
„În contextul în care activitățile de marketing digital au luat amploare în timpul pandemiei de COVID-19, este momentul ca specialiștii din domeniu să treacă la nivelul următor și să își dezvolte strategia prin valorificarea canalelor digitale și prin utilizarea datelor cu scopul de a crea experiențe personalizate pentru clienți. Studiul subliniază că organizațiile ar trebui să apeleze în continuare la tactici și strategii variate, cum ar fi: să se concentreze pe dezvoltarea de interfețe digitale pentru a îmbunătăți interacțiunea cu clienții, să integreze utilizarea de date pentru a cunoaște cât mai bine comportamentul clientului, să construiască parteneriate și să investească în cele mai noi tehnologii de automatizare pentru a comunica eficient cu clienții în mediul virtual”, a spus Ruxandra Băndilă, Director Marketing și Business Development, Deloitte România.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall