Clientii Raiffeisen Bank, tinta unui atac informatic
Data publicarii: 07-03-2008 | Finante-BanciPersoanele care folosesc serviciile Raiffeisen Bank au primit, ieri, prin e-mail, un mesaj in care li se solicita reconfirmarea datelor personale la o adresa specificata, se arata intr-un comunicat al firmei de avocati Urban si Asociatii, citat de Gardianul. In comunicat, compania precizeaza ca au fost transmise mesaje exclusiv la clientii Raiffeisen, motiv pentru care exista suspiciuni ca atacatorul are informatii din baza de date a bancii. Urban si Asociatii a informat, ieri, ca a sesizat atat banca si Serviciul de Investigare a Fraudelor, cat si Autoritatea Nationala pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei.
"Surprinzator este faptul ca avem colaboratori avocati care nu au carduri la Raiffeisen Bank si acestia nu au primit un asemenea mesaj, insa sunt alti avocati colaboratori care au carduri la banca si care au primit mesaje. Am intrebat la Raiffeisen Bank cum este posibil ca un tert sa stie la fix care sunt avocatii de la Urban si Asociatii care au carduri la banca si care nu, cu o precizie matematica, si am intrebat daca nu cumva bazele lor de date au fost sparte. Nu am primit nici un raspuns oficial in acest sens", se spune in comunicat. Urban si Asociatii a dat publicitatii si textul mesajului primit, in care clientilor bancii li se solicitau date confidentiale.
"La data de 04/martie/2008 Raiffeisen Bank a modificat sistemul online de securitate. Prin acest intermediu suntem obligati sa mentinem increderea clientilor nostri prin a proteja intimitatea si securitatea informatiilor dumneavoastra personale. Pentru a proteja informatia dumneavoastra impotriva accesului neautorizat, furtul de identitate si frauda de cont, va rugam sa urmati urmatorul link si sa va confirmati datele personale: http://www.raiffeisen.ro/wps/portal/internet", se preciza in e-mailul remis clientilor Raiffeisen Bank.
Reprezentantii bancii resping varianta conform careia fraudatorul ar fi obtinut date din baza de clienti a bancii si sustin ca atacul informatic nu a pus probleme. "Atacul este destul de slab conceput. Am informat clientii ca banca nu cere astfel de informatii. Spera ca istoria trecuta i-a invatat pe clienti sa nu raspunda la astfel de mesaje", a declarat directorul IT al bancii, Calin Rangu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall