Steve Jobs, omul de succes care face totul pe dos
Data publicarii: 26-03-2008 | HR/CariereSfidand orice model de afacere practicat de concurenta, americanul nonconformist a transformat compania Apple intr-un succes la nivel mondial, noteaza Evenimentul Zilei. Steve Jobs, directorul companiei Apple, nu este un om obisnuit. Toti cei care il cunosc spun ca managerul Apple e un om "ciudat", care nu cunoaste sensul unor termeni precum "conformism" sau "normalitate".
Exista o multime de povesti despre parcarea companiei Apple din Cupertino, California. Toti angajatii parcheaza pe unde apuca, deoarece nimeni nu are loc rezervat. Exceptie face Steve Jobs, directorul general si fondatorul companiei, scrie revista "Wired". El parcheaza frecvent pe locurile destinate persoanelor cu handicap sau, daca si acestea sunt ocupate, isi lasa Mercedesul chiar in fata usii de la intrarea in companie.
De multe ori ocupa si doua locuri de parcare, starnind furia colegilor, care frecvent ii lipesc pe parbriz foi pe care scriu "Parcheaza corect!". Mai mult, chiar au modificat cu vopsea semnul international pentru locurile speciale de parcare destinate persoanelor cu dizabilitati din companie, convertindu-l intr-un simbol Mercedes.
Un om neobisnuit
Jobs nu este deloc preocupat de felul in care arata. De ani intregi poarta acelasi model de pulover negru, pe gat, jeansi albastri si adidasi sport cu sireturile desfacute. Desi multa vreme a fost ironizat pentru acest "look", site-ul Gizmodo.com a identificat mai multi comercianti de imbracaminte care au inceput sa profite de pe urma imaginii lui Steve Jobs, oferind spre vanzare exact aceasi "linie vestimentara", la un pret "avantajos", de circa 450 de dolari. Mai mult, spre deosebire de sefii sobri ai altor mari companii, Jobs se comporta ca un om obisnuit.
Desi multimiliardar si desemnat de revista "Fortune" afaceristul anului 2007, cu o avere de 5,4 miliarde de dolari, Jobs este deseori vazut mergand pe jos pentru a rezolva diverse probleme.
Managerul Apple si-a lasat felul de a fi ca o marca pe produsele pe care le-a lansat compania lui de-a lungul timpului. Apple nu a creat niciodata cele mai performante produse. Atat iPod cat si iPhone au contracandidati mult mai potenti in piata. Insa Apple atrage clientii prin design. "Designul nu este numai ce se vede sau cum arata. Este si cum merge un produs", crede Jobs.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025